czwartek, 21 września 2017.
Strona główna > Gospodarka > Kalmar do ciężkich sztuk

Kalmar do ciężkich sztuk

Kalmar do ciężkich sztuk
Data publikacji: 2017-04-13 15:23
Ostatnia aktualizacja: 2017-04-16 12:08
Wywietleń: 1410 238603

Takie maszyny są tylko trzy w Polsce. Jedną od ubiegłego tygodnia dysponuje spółka DB Port Szczecin. To wóz widłowy typu Kalmar, wyprodukowany przez szwedzką firmę Cargotec. Może podnosić towary ważące do 42 ton.

Nowe urządzenie służy do przeładunku dużych, ciężkich towarów jednostkowych, takich jak bloki granitowe, blachy w rolach, wyroby hutnicze czy różne konstrukcje. Może je podnosić na wysokość czterech metrów. To najnowszy model z tej klasy maszyn, wyprodukowany w tym roku przez Cargotec. Urządzenie przyjechało ze Szwecji. Stargardzka fabryka tej firmy na razie takich nie wytwarza.

– Obecnie w Polsce są tylko trzy takie maszyny – informuje Monika Żaboklicka z działu sprzedaży DB Port Szczecin. – Ale żaden krajowy port, oprócz naszego, takiej nie ma.

To nie jedyna inwestycja DB Port Szczecin w sprzęt do przeładunku. W tym tygodniu spółka wzbogaciła się również o trzy mniejsze układarki marki Yale, mające udźwig po 8 ton.

Spółka DB Port Szczecin specjalizuje się w przeładunkach kontenerów oraz tzw. drobnicy zjednostkowanej, czyli wyrobów stalowych, metali nieżelaznych, granitów, celulozy i papieru. Obsługuje też sztuki ciężkie i ponadgabarytowe oraz inne ładunki, jak np. kakao w workach, towary niebezpieczne czy nawozy luzem. (ek)

Fot. Dariusz GORAJSKI

 

Kalmar do ciężkich sztuk Kalmar do ciężkich sztuk Kalmar do ciężkich sztuk Kalmar do ciężkich sztuk

Komentarze

Yaxa
obserwator - głupoty piszesz . W DB jest roboty od groma . Place składowe zawalone towarem . Nie byłeś w porcie to głupot nie pisz.
2017-04-16 11:41:37
Do obserwator
Przestań tyle "pić" bo widać że na trzeźwo ciężko było napisać Twój komentarz :) Każdy chciałby by w Szczecinie przeładowywano więcej towaru... to ze jest pusto na nabrzeżach to kompletna bzdura :) Wkrótce rozbudowa portu o kolejne nabrzeża i oczywiście pogłębienie toru/nabrzeży.
2017-04-14 16:58:40
kazek
Obserwator piszesz z Gdańska/Gdyni?
2017-04-14 07:56:28
obserwator
Szczecin to nie port. Jeśli już to szuwarowy porcik. Na nabrzeżach pusto , głucho, smutno.Statków nie ma. Nawet nasz rodzimy armator Euroafrika w Gdyni obsługuje statki.
2017-04-13 19:27:43

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Elektryczny autobus w zajezdni
Wielkie latawce na niebie
Korki na Sczanieckiej
Poprzedni Następny

Nekrologi