Czwartek, 18 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Priorytet niezmiennie mglisty

Data publikacji: 25 grudnia 2015 r. 20:56
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:38
Priorytet niezmiennie mglisty
 

Na których z zatłoczonych regularnie jezdniach ulic w Szczecinie powinny pojawić się pasy ruchu przeznaczone wyłącznie dla autobusów komunikacji miejskiej? Miały być konkrety, a wszystko wciąż kręci się wokół ledwie zapowiedzi analiz przez urzędników szczecińskiego magistratu i ZDiTM. Dlatego radni komisji gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska rady miasta zażądali, by do połowy stycznia 2016 r. sporządzili harmonogram takich zmian z listą miejsc, gdzie i do kiedy buspasy zostaną wreszcie wytyczone. 

W miniony wtorek radni podsumowali wyjazdowe posiedzenie sprzed dwóch tygodni. Wtedy przejechali się autobusem po tych rewirach tras komunikacyjnych w mieście, które najbardziej się korkują. Urzędnicy mieli przygotować informację o kalendarzu działań. Wszystko po to, by ustalić miejsca i co zrobić, by poruszanie się miejskimi autobusami zaczęło być realną alternatywą i zachętą do rezygnacji z codziennych podróży prywatnym samochodem.

- Ten priorytet dla komunikacji zbiorowej pozostaje niestety wciąż mglisty - nie krył rozczarowania, Marek Duklanowski, przewodniczący komisji, kiedy Marcin Charęza, kierownik referatu ds. organizacji ruchu w wydziale gospodarki komunalnej magistratu, stwierdził, że propozycjom, które dotąd padły, urzędnicy dopiero się przyglądają i je przeanalizują. ©℗

Więcej w magazynowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu

Mirosław WINCONEK

Fot.: Mirosław WINCONEK

Ul. Staszica ma być pierwszą z eksperymentalnie na buspas urządzonym prawym pasem jezdni w kierunku ronda Giedroycia. Czasowa zmiana organizacji ruchu miałaby zacząć obowiązywać za co najmniej trzy miesiące. ZDiTM szykuje też wydłużenie buspasa przez pl. Zwycięstwa do Bramy Portowej.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

yak2k
2015-12-27 12:15:37
bez sensu

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA