Środa, 24 kwietnia 2024 r.

Pierniczkowa kawa

Data publikacji: 22 grudnia 2016 r. 16:48
Ostatnia aktualizacja: 22 grudnia 2016 r. 16:54

9 grudnia 2016 r. uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w wycieczce do Berlina. O godz. 6.45 zebraliśmy się pod szkołą. Już wtedy humory wszystkim dopisywały. Następnie ok. 7.00 wyruszyliśmy w podróż.

Podczas jazdy przewodnik opowiadał nam ciekawostki i fakty z historii Berlina i Niemiec. Wreszcie dojechaliśmy do naszego celu. Już przez okna autobusu mogliśmy podziwiać niektóre zabytki stolicy Niemiec. Pierwszym punktem naszej wycieczki było Muzeum Techniki. Najpierw odwiedziliśmy część Spectrum, gdzie mogliśmy wykonywać różne doświadczenia związane ze światłem, dźwiękiem, barwami i wieloma innymi dziedzinami nauki. Najbardziej przypadły nam do gustu wielkie huśtawki i latające piłki. Później udaliśmy się do drugiej części muzeum. Tam, mogliśmy zobaczyć wiele przedmiotów w nieco starszej wersji.

Po skończonym zwiedzaniu muzeum pojechaliśmy obejrzeć z bliska zabytki Berlina. Najpierw mogliśmy przyjrzeć się malowidłom na fragmencie Muru Berlińskiego, następnie podziwialiśmy zabytkowy gmach siedziby niemieckiego parlamentu – Reichstag. Potem spacerem ruszyliśmy w stronę wizytówki Berlina – Bramy Brandenburskiej. Tam zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia i szczęśliwi udaliśmy się w stronę nietypowego pomnika Holokaustu. Gdy przewodnik powiedział, że jesteśmy na miejscu, naszym oczom ukazał się wielki labirynt. Wiele radości sprawiły nam próby przedostania się na jego drugą stronę. Kolejnym punktem wycieczki był budynek Uniwersytetu Humboldta i Katedra Berlińska.

Po wysłuchaniu ciekawych historii wyruszyliśmy w stronę naszego długo wyczekiwanego jarmarku na Alexanderplatz. Gdy dotarliśmy na miejsce, większość grupy udała się w stronę Primarku. Niektórzy zatrzymali się na pierniczkową kawę w Starbucksie. Inni od razu pognali na przechadzkę między kolorowymi kramami Jarmarku Bożonarodzeniowego. Mieliśmy okazję spróbować miejscowych specjałów, jabłek w karmelu, orzeszków w miodzie oraz niemieckiego kakao. Oczywiście, kupiliśmy też wiele pamiątek oraz prezentów dla naszych bliskich. Niestety, wkrótce nadszedł czas pożegnania z Berlinem i wyruszyliśmy w drogę powrotną.

Byliśmy chyba najbardziej rozśpiewaną wycieczką wszech czasów, bo podczas podróży wciąż bawiliśmy się przy muzyce. Opiekunami wycieczki byli Pani Edyta Templin, Iwona Wojtecka-Owczarek, Maria Ferenc, Małgorzata Parda, Katarzyna Kaźmierczak oraz Pan Piotr Owczarek.

Wyjazd do Berlina dał nam możliwości rozwijania znajomości języków obcych i wykorzystania ich w praktyce. Ta wycieczka z pewnością na długo zapadnie w naszej pamięci.