piątek, 24 maja 2019.
Strona główna > Gospodarka > Nowe połączenie Sea-Cargo

Nowe połączenie Sea-Cargo

Nowe połączenie Sea-Cargo
Data publikacji: 2019-04-23 08:20
Ostatnia aktualizacja: 2019-05-14 11:51
Wywietleń: 672 386906

Norweska linia żeglugowa Sea-Cargo rozpoczęła działalność w ramach serwisu między Świnoujściem, duńskim Esbjerg i zachodnim wybrzeżem Norwegii. Głównie przewożone będą komponenty do farm wiatrowych, ale nie tylko. To również możliwość transportu innych ładunków, w tym m.in. kontenerów oraz drobnicy.

– Nowy serwis nastawiony jest w głównej mierze na stałe świadczenie przewozów wahadłowych – poinformował Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. – W nadchodzących kwartałach tego roku przewiduje się poszerzenie siatki połączeń.

Działania Sea-Cargo koncentrują się na zapewnieniu operacji żeglugi liniowej bliskiego zasięgu na morzu z wykorzystaniem wielozadaniowych jednostek pływających. To pierwsze rozwiązanie roll-on/roll-off (system przeładunku polegający na wtaczaniu i wytaczaniu ładunków przez furty statku) wprowadzone na rynek norweski ze Świnoujścia oraz nowe połączenie z Esbjerg. Usługa zapewni również opcje przeładunku do brytyjskich portów Aberdeen i Immingham.

Podstawę nowego serwisu stanowi kontrakt Sea-Cargo AS z jednym z największych na świecie producentów turbin wiatrowych. Chodzi o transport i związaną z nim logistykę 51 turbin. Najpierw różne ich elementy są transportowane z Polski, Chin i Danii do norweskiego Husøy, gdzie będzie trwać montaż. Gotowe już turbiny umieszczone mają być w Sirdal (również w Norwegii).

Komponenty takie jak gondole, piasty, transformatory itp. są ładowane w Esbjerg w Danii, a łopaty wirników turbin – w Świnoujściu. Części wież przypływają z Chin.

Sea-Cargo ma spore doświadczenie w transporcie turbin wiatrowych – od 2011 roku przewiozło ponad 500 kompletnych turbin w ramach 15 projektów.

Sea-Cargo jest właścicielem i operatorem floty statków wielozadaniowych. Do Świnoujścia zawija „SC Astrea”. To jednostka typu ro-lo, czyli przystosowana do przewozu ładunków oraz do przeładunków zarówno w systemie ro-ro (poziomym, ładunki toczne), jak i lo-lo (pionowym). Ma nośność 7301 t, długość 129 m, a szerokość 21 m. Statek zbudowany w 1991 r. może też przewozić kontenery (451 TEU). Długość pasa ładunkowego ro-ro wynosi 824 m. ©℗

(ek)

Fot. ZMPSiŚ

Nowe połączenie Sea-Cargo Nowe połączenie Sea-Cargo

Komentarze

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
15
na godz. 09:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wielkie gotowanie nad Odrą
Teatralny przemarsz
Dzień Europy – balony poleciały w niebo
Poprzedni Następny

Sonda

Czy będziesz głosować w wyborach do europarlamentu?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie