Sobota, 20 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Poprawa dostępu kolejowego do portów

Data publikacji: 23 listopada 2018 r. 09:07
Ostatnia aktualizacja: 03 stycznia 2019 r. 10:05
Poprawa dostępu kolejowego do portów
 

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na opracowanie projektów wykonawczych i wykonanie robót budowlanych na stacji Szczecin Port Centralny. To jedno z zadań projektu: „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu”.

Zadanie, którego dotyczy przetarg, obejmuje przebudowę i rozbudowę układów torowych oraz przebudowę pozostałej kolejowej infrastruktury towarzyszącej na stacji Szczecin Port Centralny.

Zwycięzca postępowania przetargowego będzie zobowiązany do opracowania projektów wykonawczych, a także uzyskania wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji i pozwoleń oraz przeprowadzenia wszystkich robót budowlanych.

Przedsięwzięcie otrzyma dofinansowanie unijne z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF). Zakłada się, że zostanie zrealizowane w ciągu 37 miesięcy.

PKP PLK czeka na oferty do 11 stycznia 2019 roku. Podczas ich oceny zleceniodawca będzie brał pod uwagę takie kryteria, jak: cena (85 proc.), termin realizacji (10 proc.) oraz przewóz blokowy rozjazdów i ich zabudowa (5 proc.).

Poprawa dostępności kolejowej do zespołu zachodniopomorskich portów jest dla nich niezwykle istotna. Jest to jeden z kluczowych aspektów, który może pozwolić na zwiększenie wolumenu przeładunków na tamtejszych nabrzeżach.

Przypomnijmy, że w lipcu 2017 r. Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz PKP PLK zawarły umowę na unijne dofinansowanie projektu „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu”. Odbyło się to na terenie Zarządu Portów Morskich Szczecin i Świnoujście w Szczecinie, który jest partnerem przedsięwzięcia.

Inwestycja ma na celu poprawienie dostępu i zdolności przeładunkowej portów w Szczecinie i Świnoujściu – dwóch kluczowych portów morskich w Polsce. Jej całkowita wartość wynosi około 628,2 mln zł, z czego dofinansowanie unijne to blisko 534 mln zł.

– To kolejny krok ku poprawie konkurencyjności portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu, a przez to podniesienie ich rangi w międzynarodowej sieci transportowej, co ma bezpośrednie przełożenie na rozwój gospodarczy kraju – podkreślał wtedy Jerzy Kwieciński, ówczesny wiceminister rozwoju, a obecnie minister inwestycji i rozwoju. ©℗

(ek)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Dobrze
2018-11-23 23:53:55
Port jest niezbędny do rozładunku węgla sprowadzanego z Rosji do Polski
Zmarnowane pieniądze
2018-11-23 15:55:36
Po co nam port w Szczecinie i Świnoujściu jak jest port w Rostocku?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA