czwartek, 24 maja 2018.
Strona główna > Wiadomości > Bez tramwajów do Turkusowej

Bez tramwajów do Turkusowej

Bez tramwajów do Turkusowej
Data publikacji: 2018-04-22 12:06
Ostatnia aktualizacja: 2018-04-23 09:59
Wywietleń: 1024 324229

Od niedzieli (22 kwietnia) przez najbliższy tydzień tramwaje linii 2, 7 i 8 kursują tylko do pętli Basen Górniczy. By dojechać dalej, do pętli Turkusowa pasażerów na co dzień korzystających z tego połączenia czekają teraz przesiadki do autobusów linii zastępczej 807. W weekend ekipy remontowe spółki Strabag na zlecenie szczecińskiego magistratu ruszyły z robotami związanymi z montażem specjalnych odcinków szyn na fragmencie torowiska, który biegnie w wykopie pod wiaduktem drogowym na ul. Hangarowej.

Od jutra do piątku autobusy linii 807  kursować będą z częstotliwością co trzy i sześć minut oraz co 10 minut po godz. 20.30. Dziś w godz. 11-18.30 oraz w przyszłą sobotę w godz. 9-18.30 kursy co 6 minut, w pozostałych porach dnia - co 10 minut. ZDiTM uruchomił także linię 808, która zapewnia połączenie Basenu Górniczego z parkingiem park&ride przy ul. Hangarowej z kursami co 20 minut – 10, 30 i 50 minut po każdej pełnej godzinie. Dziś do południa parking świecił pustkami.

Tym razem składy z odcinka trasy tzw. szybkiego tramwaju – o czym już informowaliśmy – urzędnicy magistratu wycofali, bo fragment zbudowanego tam torowiska i oddanego do użytku w końcu sierpnia 2015 r. wymagał naprawy. Operacja zwana oficjalnie korektą układu torowego i montażem urządzeń wyrównawczych to w praktyce przebudowa obu torów na łuku w wykopie.

A wszystko po tym, jak na torowisku doszło w lipcu 2016 r. do kolejnej awarii i kursy tramwajów na jeden z weekendów trzeba było zawiesić, bo niezbędna była doraźna naprawa szyn w rejonie wjazdu do tzw. rynny pod wiaduktem nad ul. Hangarową. Wówczas to, w kontekście wykrytych odkształceń szyn, furorę zaczęła robić teoria o specyficznym lokalnym mikroklimacie przy wjeździe do rynny. Były tam kolejne ograniczenia prędkości przejazdu nawet do 10 km/h, choć miała to być trasa o prędkości eksploatacyjnej do 55 km/h. Od wielu miesięcy dopuszczalna prędkość jazdy to do 30 km/h.

Wtedy projektant tzw. szybkiego tramwaju tłumaczył, że są to szyny łączone bezstykowo i pracują pod wpływem temperatury. Po naprawie doraźnej projektant miał zastosować w rynnie docelowo rozwiązanie w postaci tzw. ślizgów, dylatacji, czyli m.in. montaż urządzeń wyrównawczych, jak też wskaźników-czujników i monitoringu stanu torów. Według projektanta wyboczenie, do którego doszło na zakręcie w wykopie, nastąpiło w wyniku powstania specyficznego mikroklimatu, który taki wykop może powodować, bo gorące stojące powietrze nadmiernie nagrzewa szyny, wywołując nierównomierność w ich nagrzaniu przed wykopem i za wykopem. Dodatkowo dołek sprawia, że odcinki od niego prowadzące obciążają siły podłużne taboru tramwajowego.

Roboty magistrat zlecił spółce Strabag z Pruszkowa. Jako jedyna stanęła do przetargu. Była generalnym wykonawcą całej inwestycji pod nazwą etap I Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Strabag wycenił tę dodatkową usługę na 442 800 zł. Zadeklarował 5-letni okres rękojmi na te roboty. Powinny zakończyć się one w przyszły weekend. Powrót tramwajów planowany jest w niedzielę (29 kwietnia). ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot. Mirosław WINCONEK

 

Bez tramwajów do Turkusowej Bez tramwajów do Turkusowej Bez tramwajów do Turkusowej Bez tramwajów do Turkusowej Bez tramwajów do Turkusowej Bez tramwajów do Turkusowej

Komentarze

zs
tylko 0,5 mln, ujdzie wszystkim na sucho.
2018-04-22 20:53:57
Thor
Szyny to sie zwie.
2018-04-22 14:33:32
tylko pytam...
Czy ten sam projektant projektował dla "firmy" ENERGOPOL ? Czy to on zaprojektował te szyny, które juz trzeci rok ENERGOPOL spawa, lutuje, szwejsuje i podpiera kołkami..na gwożdzie? Czy na te tory, również działał "mikroklimat portowo-odrzański? Dlaczego nie działał, na te torym zbudowane przez więżniów z OZ na ul.Hryniewieckiego w latach 1963-65??? Może więzniowie mieli więcej fachowości w głowach i rękach niż podwykonawcy ENERGOPOLU z exPGRów? tylko pytam...
2018-04-22 13:30:27

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
14
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Zwiedzanie z prezydentem
Opóźnienia na szczecińskim dworcu
Otwarcie groty
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

Joannie Walczak
W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy
„Mirosław Kwiatkowski niniejszym przeprasza za bezprawne naruszenie dóbr osobistych Pana Przemysława Rafała Chmury, których to naruszeń dopuścił się w treści sporządzonych przez siebie artykułów pod tytułem: – „Biuro nieruchomości w przepompowni”, „Pośredników ci u nas dostatek”, „Wypaczone notarialne umowy”, „Notariusze naginali przepisy”, „Czarna dziesiątka mijającego roku”, „Chwasty tygodnia”, „Pośrednicy drwią z Temidy” oraz „Wyrok na notariusza” opublikowanych w Kurierze Szczecińskim odpowiednio w dniach 23 stycznia 2015 r., 13 lutego 2015 r., 27 listopada 2015 r., 28 grudnia 2015 r., 31 grudnia 2015 r., 9 września 2016 r. oraz 11 października 2016 r., a także stronie internetowej gazety, w których to artykułach zawarto nieprawdziwe i niesprawdzone informacje na temat sposobu świadczenia usług przez Pana Przemysława Rafała Chmurę, w czasie gdy wykonywał on zawód notariusza, oraz o rzekomych nieprawidłowościach, których miał się dopuścić przy świadczeniu tych usług. Mirosław Kwiatkowski zobowiązuje się również do poszanowania dóbr osobistych Pana Przemysława Rafała Chmury.”