Środa, 24 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Co najmniej 90 milionów za kilometr. Oferty na tory do CH Ster [GALERIA]

Data publikacji: 14 lutego 2019 r. 11:36
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:32
Co najmniej  90 milionów za kilometr. Oferty na tory do CH Ster
 

Sześć firm stanęło do przetargu na budowę nowego odcinka torowiska w ul. Ku Słońcu z pętlą przy CH Ster na szczecińskich Gumieńcach. Choć lista oferentów długa, to wybór marny, bo każdy z nich zaproponował swe usługi za ceny grubo powyżej budżetu, jaki dla tego całego przedsięwzięcia założyli miejscy urzędnicy. Najniższa z ofert o prawie 25,9 miliona złotych przekracza zakładany na nie dotąd budżet. Miasto jako zamawiający oczekiwało, że z wydatkiem na to zadanie zmieści się w kwocie do 64 100 000 zł.

W minioną środę (13 lutego), po pięciokrotnym od listopada ub.r. przekładaniu terminu, w szczecińskim magistracie komisja przetargowa otworzyła wreszcie koperty z ofertami. Inwestycja miałaby potrwać do dwóch lat od daty zawarcia umowy z wykonawcą. Poza kryterium najniższej ceny do oceny ofert przyjęte zostały jeszcze dwa kryteria: deklarowany okres rękojmi i gwarancji na wykonane roboty oraz wysokość kary umownej za każdy dzień opóźnienia realizacji kontraktu, czyli za przekroczenie wspomnianego 24-miesięcznego terminu. W obu tych kryteriach potencjalni wykonawcy byli wyjątkowo zgodni. Wszyscy podali 72-miesięczną rękojmię i gwarancję na roboty i zaproponowali po 10 tys. zł kary za każdy dzień poślizgu.

Najtańszą z ofert złożyło polsko-hiszpańskie konsorcjum firm Balzola Polska Sp. z o.o. z Warszawy i Construcciones y Promociones Balzola S.A. z Bilbao. Bilbao z ceną 89 998 785,85 zł.

Kolejne z zainteresowanych konsorcjów polsko-hiszpańskie firm Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. z Warszawy i Aldesa Construcciones S.A. z Madrytu wynagrodzenie skalkulowało na 93 646 800,19 zł.

Do przetargu stanął również warszawski Budimex S.A., który kilka miesięcy temu wycofał się z realizacji innej ze szczecińskich inwestycji...

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 14 lutego 2019 r.

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

Wizualizacje: UM Szczecin

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

PO obejrzeniu tych fotek i planików uważam, że to jest za bezcen.
2019-02-14 19:27:16
Ja bym dał 250 000 000.
Chłopaki z CBA, siądźcie i spoglądajcie bystro.
2019-02-14 19:23:27
.
Kilka informacji
2019-02-14 15:38:24
Jak dobrze pamiętam z informacji prasowych to Ster chciał się dołożyć i to chyba nawet w 50%, ale gdy powstawał, za niejakiego ŚP Jurczyka. Ten nie zrobił nic, bo nie miał na nic pieniędzy. Ulica Kolumba była wyremontowana w latach... 80-tych ubiegłego wieku. Przypomnę, że przed tym remontem jej ówczesny stan można porównać do tego jaki miała jeszcze 5 lat temu ulica Narutowicza (3 Maja - Potulicka) i Potulicka (Narutowicza - Piekary). A torowisko nie biegło środkiem, tylko skrajniami, pod nasypem kolejowym, a po przeciwnej stronie na wysokości Browaru.
@ Piotr
2019-02-14 15:19:01
Jak prezio przeczyta to może pojmie w końcu że to zbyteczna bez sensowna inwestycja .
życzę udanych spawów!
2019-02-14 14:44:23
prezio czekał z tymi torami 10 lat, to się w końcu doczekał "dobrych" cen.
endera
2019-02-14 14:35:50
@balu Ten tramwaj nawet do Mierzyna nie wjeżdża. To tramwaj do Stera i osiedla za Sterem
@balu
2019-02-14 14:21:19
Ten tramwaj nie ma jeździć do Mierzyna tylko do C.H. Ster w Szczecinie przy ul. Ku Słońcu. Po kiego grzyba była przebudowywana pętla na ul. Kwiatowej? Po kiego grzyba robić 300 metrów dalej kolejną pętlę? Może w końcu panie Krzystek zajmiesz się ul. Kolumba w Szczecinie? Za tzw. Niemców to była jedna z bardziej reprezentacyjnych ulic Szczecina. A teraz jest to ulica zapomniana. Co, masz w nosie tę inwestycję, bo tamtędy nie jeździsz? Wywal ze swojej prywatnej kasy te 90 mln zł jak cię na to stać, ale ja, jako mieszkaniec Szczecina i płacący tu podatki mówię nie, takim absurdalnym inwestycjom jak druga pętla tramwajowa na Gumieńcach w odległości 300 metrów od tej na ul. Kwiatowej i wywalaniem kasy w błoto.
aaa
2019-02-14 14:06:29
Najtaniej uczyć się na cudzych błędach - ul. Hubska we Wrocławiu i Warszawska w Gorzowie czyli Balzola...Gdzie się nie pojawią to amargedon robią ale są zawsze tani...
Jaruś
2019-02-14 14:03:12
Byle nie Balzola...
balu
2019-02-14 13:52:38
Ludzie milki tramwaj kosztował 189 milionów, a tu za 800 metrów 90 milionów??? Wałek!
balu
2019-02-14 13:48:51
Proponuję każdemu mieszkańcowi Mierzyna ufundować dobry rower, będzie taniej!
mms
2019-02-14 13:33:05
"Złe wieści z przetargu na węzeł "Łękno". Oferty są nokautujące. " "Nawet pół miliarda za stadion Pogoni Szczecin!" "Wszystkie oferty na węzeł Łękno powyżej budżetu" Materiały zdrożały, wynagrodzenia rosną (kończy się wyzysk pracownka). Pierwotnie to mi starczało 50 zł na bieżące zakupy teraz potrzebuję 150 zł. Może HogoFogo ma rację, " być może tyle właśnie kosztuje ułożenie torów w sposób właściwy, bez późniejszych niekończących się napraw", przez fachowców a nie przypadkowych ludków z łapanki - co tydzień inny, nieprzytomny ludek po kaskę na flaszkę.
Wrocław
2019-02-14 13:15:36
Najtaniej uczyć się na cudzych błędach - ul. Hubska we Wrocławiu!
HogoFogo
2019-02-14 12:48:27
Kwota taka wynika z faktu, że prezydent obiecał przed wyborami i teraz musi to zrealizować. Wszyscy wiedzą, że wyjścia nie ma, więc kroją klienta. Poza tym: być może tyle właśnie kosztuje ułożenie torów w sposób właściwy, bez późniejszych niekończących się napraw?
Adam
2019-02-14 12:41:32
to nie tylko tory są jest nowa ulica od apteki az do dawnej Selfy starą ulice trzeba zaorać na potrzeby nowego toru pętla cała z nią infrastruktura
Piotr
2019-02-14 11:52:06
Każda z tych kwot - czy 70 mln, czy 90, czy 150 mln jest równie absurdalna. Nie można budować 700m torów i pętli za taką kwotę, to jest nie normalne !!! Nie wiem z czego ta kwota wynika, bo pierwotnie zakładano chyba 25 mln, co i tak jak dla mnie jest kwotą absurdalną. Ale nawet jak to tyle musi kosztować, to po prostu trzeba odstąpić od realizacji tego chorego pomysłu. Wróćmy do tego za 10 lat jak ceny wrócą do normalnego poziomu. A teraz proszę robić drogi mieszkańcom którzy na to czekają od lat - jak np. Kredowa i okoliczne drogi miejskie i inne podobne sprawy w tym mieście. Jak np. Andersena.
Ano
2019-02-14 11:47:44
Tak się kończą wybujałe projekty - bo u nas tak musi być, że przy okazji kilometra torów przebudowuje się wszystko na około z zatoką na nie wiadomo ile autobusów ... która jak na Basenie Górniczym jest niepotrzebna. I co dalej? Zmiana projektu? A może centrum handlowe na Ku słońcu dopłaci bo to oni mają z tego największy zysk?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA