niedziela, 21 października 2018.
Strona główna > Wiadomości > Domek do kompletu

Domek do kompletu

Domek do kompletu
Data publikacji: 2017-01-17 21:56
Ostatnia aktualizacja: 2018-07-12 12:15
Wywietleń: 1887 203182

Roboty remontowe, adaptacyjne i renowacyjne w budynku przed zajezdnią tramwajów Pogodno przy al. Wojska Polskiego 200 w Szczecinie, zostały zakończone i po jego odbiorze od wykonawcy w grudniu 2016 r. spółka Tramwaje Szczecińskie urządza w nim teraz kolejną część swojego biurowo-administracyjnego zaplecza. 

- Obecnie jesteśmy na etapie zakupu wyposażenia do nowego budynku, następnie będziemy go użytkować - informuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa TS. - Koszt dokumentacji projektowej wyniósł 67 404 zł, a koszt realizacji - 984 000 zł. 

Jak wyjaśnia rzeczniczka spółki, przebudowa obejmowała m.in.: budowę podpiwniczenia części wejściowej w istniejącym obrysie budynku, demontaż starych schodów wewnętrznych. przebudowę wewnętrznych ścian działowych i konstrukcyjnych, docieplenie od wewnątrz ścian zewnętrznych i poddasza, modernizację istniejących stropów, w tym wykonanie izolacji termicznej i akustycznej. Ponadto wymieniona została stolarka  okienna - odtworzono jej pierwotny wygląd (materiał, podziały, kolor). Okiennice  odnowione zostały z  zachowaniem koloru i faktury,  drzwi zewnętrzne historyczne odnowione lub wymienione z odtworzeniem pierwotnego ich wyglądu (materiał, wygląd, kolor).

- Remont elewacji polegał na odnowieniu istniejącej cegły z wykorzystaniem rozwiązań  systemowych do renowacji  zabytkowych  budynków  (czyszczenie, impregnacja oraz uzupełnienie spoin),  wszystkie  gzymsy  i  zwieńczenia odnowiono z zachowaniem materiału i faktury, wykonano nowe schody, wymienione zostało pokrycie dachowe. W budynku są nowe instalacje wodna, kanalizacji sanitarnej, grzewcza (zmiana źródła zasilania z pieca gazowego na sieć miejską), a grzejniki wewnątrz wymienione na płytowe. Budynek zyskał też nowe instalacje oświetleniową, teletechniczną i wentylację - dodaje H. Pieczyńska. 

Ten charakterystyczny z elewacją frontową niemal bliźniaczo podobną do drugiego większego, ceglany budynek to ostatni element – niejako dopełnienie - zakończonej w 2015 roku inwestycji, która polegała na generalnym remoncie i częściowej rozbudowie leciwej, bo wtedy 80-letniej już tramwajowej bazy wraz z unowocześnieniem i komputeryzacją jej technicznego zaplecza.

Spółka Tramwaje Szczecińskie zleciła w przetargu tę przebudowę krakowskiej spółce ZUE, tej samej, która wcześniej była generalnym wykonawcą przebudowy i modernizacji całego kompleksu.©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK 

Domek do kompletu Domek do kompletu Domek do kompletu Domek do kompletu Domek do kompletu

Komentarze

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
8
na godz. 09:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Pokaz pierwszej pomocy na wodzie
Wodowanie pierwszego bezzałogowca
Powstaje Morskie Centrum Nauki
Poprzedni Następny

Nekrologi

Sonda

Czy liczniki czasu światła sprawdzają się na szczecińskich skrzyżowaniach?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy