Sobota, 04 maja 2024 r. 
REKLAMA

Dworzec w przebudowie i kolejne utrudnienia [GALERIA]

Data publikacji: 07 marca 2019 r. 07:01
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:34
Dworzec w przebudowie i kolejne utrudnienia
 

Od pierwszej dekady marca kolejne uciążliwości czekają na pasażerów korzystających z dworca kolejowego Szczecin Główny. Te spowodowane są trwającą wciąż przebudową infrastruktury stacji. 

Od 10 marca z uwagi na kolejny etap przebudowy dworca PKP Szczecin Główny stara kładka na odcinku od ul. Kolumba do wejścia na peron 4 będzie zamknięta dla pasażerów. Wejście na czynną część peronu 1 i na peron 2 będzie możliwe od budynku dworca lub przez nową kładkę od ul. Owocowej. Wejście na peron 4 będzie możliwe tylko od ul. Czarnieckiego. Na takie komunikaty wraz z mapkami orientacyjnymi, jak poruszać się po terenie całego dworca z powodu trwających na nim robót remontowych i modernizacyjnych, podróżni mogą natknąć się w wielu miejscach w jego obrębie. Informacji o czekających ich utrudnieniach mają okazję też wysłuchać przez megafony w oczekiwaniu na przyjazd lub odjazd pociągów.©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 7 marca 2019 r.

Mirosław WINCONEK

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Segda
2019-03-10 11:20:19
Po co to pisanie? Zróbcie lepiej i tyle. Tak będzie i będziecie i tak korzystać.
k.olej
2019-03-07 21:28:59
ten 4 peron to może lepiej zamknąć po przebudowie bo 'psu na budę' potrzebny, a cała nowa reszta też nie lepsza-jak wycięta z blachy po konserwach.
@Miejski wloczykij
2019-03-07 17:48:38
Ja napisałem już niżej ze Szczecin to nie Berlin. Trzeba też mierzyć zamiary na siły a nie odwrotnie. Poza tym gdyby budować nasz dworzec od podstaw to Berlin miał inne dworce na które mogł przekierowac ruch. U nas chyba bieg pociągów kończyłby się w Dabiu i nie wiem czy ta stacja by to wytrzymała. Proszę o jeden przykład stacji po przebudowie o niebo lepszej od szczecińskiej.
Miejski włóczykij
2019-03-07 15:07:35
Nie wiem czy gdziekolwiek poza Szczecinem byli ci wszyscy tu komentujący,którzy twierdzą że będzie fajny nowoczesny nowy dworzec.Patrząc przez pryzmat tego starego budynku,brudnego,śmierdzącego nieremontowanego przez dziesięciolecia-to owszem będzie to obiekt schludny,czysty i w miarę przystosowany do XXI w.Jednak gorąco zachęcam tych wszystkich j/w aby wsiedli do DB i przejechali się choćby do Berlina np.na główny.Zobaczycie jakie dworce buduje się na świecie na niewielkiej przestrzeni.W Polsce również powstały obiekty nowe,które prezentują się o lata świetlne lepiej od tej rewitalizacji w Szczecinie.Jeżeli nie chce Wam się ruszać spod klawiatury,można też poszperać w googlach.
Fajnie
2019-03-07 14:22:19
Będzie niebawem mega dworzec. Super!!
@Grzes @Radek
2019-03-07 13:53:39
Ale to już pole do popisu dla włodarzy miasta. "Od góry" plany są, miały być już nawet (z)realizowane i nagle... stwierdzono, że musi to poczekać. "Od dołu" też pewnie czekają, jak będzie wymiana torowiska, ale widząc jak miastu idzie ogłaszanie i rozstrzyganie przetargów na remont torowisk i innej infrastruktury KM to śmiem wątpić, czy to się uda za obecnej kadencji RM.
Radek
2019-03-07 13:36:14
Otoczenie dworca to totalny syf.Szczególnie wyjście górą na 3 Maja.Piękna wizytówka miasta.Gdzie nam do Wrocka ....
Przede wszystkim
2019-03-07 13:28:17
to dworzec jest zbudowany przez Niemców a wiec nie można go dotknąć bo jest PONIEMIECKI - santo subito... sedinowcy kładliby się na torach... Niemcy mogą burzyć niemieckie i zazdrościmy im tego ale niemieckie budynki w Polsce staja się nietykalnym sacrum... przykładem jest choćby niedawna afera z kamieniem granicznym w okolicach stacji Szczecin Łekno. W Berlinie w którym więcej niż połowa ziemi należała do Polaków i gdzie budowali oni pałace dziś trudno znaleźć choćby cień polskości - usuwa się i to systemowo każdy ślad polskości w Berlinie... ale w Szczecinie grupa zakompleksionych podnosi zawsze jazgot medialny nad każdym kamykiem bo przecież każdy wie że niemieckie jest lepsze niż polskie.
Grzes
2019-03-07 12:22:48
tak to bedzie ladny dworzec ale otoczenie pozostanie katastrofa wizualna i miasto nic nie robi.
@Ciapuła
2019-03-07 10:30:55
Dokładnie. To nie jest tylko lifting, to jest przebudowa i jak najbardziej trafiona w takim miejscu w jakim ten dworzec się znajduje. Tu nie ma miejsca na nie wiadomo jaką nową budowę. Ujednolicona jest / będzie nawierzchnia wszystkich peronów, będą zadaszone na całej ich długości, będą kolejne windy, są schody ruchome. Po likwidacji jeszcze w ubiegłym wieku peronu pocztowego w końcu peron 2 ma oba tory przelotowe. Polska to nie Niemcy, których w takim Berlinie stać było na zburzenie starego dworca i zbudowanie od podstaw nowego. Jednego nie mogę tylko zaakceptować, że nie wykorzystano wiat zabytkowych peronu 2 i 3 na zbudowanie drugiej części zadaszenia peronu 1. A tak w ogóle byle było czysto i w krótkim czasie były usuwane usterki typu nie działające drzwi ruchome. I nikt mi nie wmówi, że dworzec w Poznaniu czy takiej Warszawie jest ładniejszy od tego co będzie w Szczecinie po zakończeniu remontu.
@ale
2019-03-07 09:26:41
No właśnie nie mogę wyjść z podziwu, jak ktoś, kto to projektował i przyklepywał dał d..py. Przy milionach zł do wydania, to jaki to jest koszt? Za ile lat będzie kolejny remont tej kładki, 5-10?
taa
2019-03-07 09:11:02
wystarczy popatrzeć na drzwi na kładkę od Owocowej lub od budynku głównego - czy kiedykolwiek były do końca sprawne
Ale
2019-03-07 09:00:52
Ale czemu remontują starą zardzewiałą kładkę - to głupie oszczędności. Powinni ją zburzyć i postawić nową. ... będzie to zaraz rdzewieć :(
Ciapuła
2019-03-07 07:59:33
Dobrze że się coś w końcu na naszym dworcu dzieje przez dziesięciolecia był naszą "wizytówką" dla przyjeżdżających więc proszę wszystkich malkontentów o nie plucie w tym kierunku bo wystarczy przypomnieć sobie jak kilka lat temu wyglądały pomieszczenia dworca wraz z słynnym przejściem podziemnym a jak jest teraz życzę dotrzymania terminów żebyśmy już nie musieli się wstydzić naszego do nie dawna zapyziałego dworca

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA