poniedziałek, 18 czerwca 2018.
Strona główna > Wiadomości > Nowe kładki na Pomorzanach

Nowe kładki na Pomorzanach [GALERIA, FILM]

Nowe kładki na Pomorzanach
Data publikacji: 2018-05-23 11:11
Ostatnia aktualizacja: 2018-05-23 23:15
Wywietleń: 3795 328692

Miały być gotowe przed wakacjami. Być może oddane zostaną do użytku jeszcze w nadchodzące wakacje, ale bliżej ich końca. Mowa o kładkach, jakie budowane są od minionego roku nad torami magistrali kolejowej na szczecińskich Pomorzanach w rejonie ulic Budziszyńskiej, Ustowskiej, Zagonowej, Krzewinkowej, Wysokiej, Przy Ogrodach.

Konstrukcja nośna nowej kładki została już zmontowana. Trwają wciąż roboty przy obu jej przyczółkach od skarp przy ul. Budziszyńskiej i ul. Krzewinkowej. Wybudowana została również nowa podbudowa drugiej kładki, krótszej, która połączy starą część Wstowa od strony ulic Ustowskiej i Zagonowej z rejonem nowej zabudowy na wzniesieniach po przeciwnej stronie przy takich ulicach, jak: Krzewinkowa, Darniowa, Wysoka czy Stroma i Iglasta. Ta przerzucona została nad biegnącymi poniżej ulicami Wysoką i Przy Ogrodach. Tam też na wykonanie czekają wciąż dojścia na przyczółkach. 

Nową, dwa razy dłuższą od dotychczasowej, kładkę o szerokości 3.5 m z obu stron piesi i rowerzyści będą mogli pokonywać bez dodatkowych wędrówek - jak do tej pory - schodami w połowie drogi i korzystania z dojścia dołem pod wiaduktem kolejowym lub skrótem w poprzek, bo często przebiegali górą przez tory. Wzniesione zostały bowiem (na razie stan surowy) w jej pobliżu nowe schody z szybem windy i dodatkowym do nich pomostem-łącznikiem. Takie rozwiązanie z windą i dodatkowym pomostem zapewni bezpieczne przejście i codzienne poruszanie się w każdym kierunku nad przecinającymi te okolice Pomorzan torami kolejowej magistrali. Tak uczniom szkół znajdujących się po zachodniej stronie torów, jak i osobom starszym.    

Nowa konstrukcja wyglądem przypomina tę, która została zbudowana kilka lat temu nad tą samą magistralą kolejową bliżej pętli Pomorzany, na wysokości ulic Ruskiej i 9 Maja.

Roboty szczeciński ZDiTM zlecił spółce Strabag. Koszt inwestycji to 8 946 816,53 zł. Pierwotny termin otwarcia dla ruchu obu kładek przypadał na 20 czerwca tego roku. Tak się jednak nie stanie. I w tym przypadku, jak w większości drogowych przedsięwzięć, realizowanych w mieście, szykuje się poślizg. 

- Z początkiem roku szkolnego obie kładki powinny być gotowe - zapewnia Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa miasta ds. dróg i transportu miejskiego. - Przesunięcie terminu zakończenia zadania spowodowane jest koniecznością wprowadzenia dużej ilości zmian do projektu i co za tym idzie robót dodatkowych. Chodzi między innymi o dobicie i dowiercenie ścian szczelnych zabezpieczających skarpy przyczółków obu kładek. Bardzo istotną okolicznością, którą uwzględnił zamawiający przy wydłużeniu realizacji o 2 miesiące, jest fakt utrzymania do końca kładki istniejącej. Pierwotnie projekt przewidywał wcześniejsze rozebranie kładki nad torami, która koliduje ze sporym zakresem budowy nowej kładki.

Jak tłumaczy H. Pieczyńska, rozebranie starej kładki spowodowałoby konieczność korzystania przez dzieci z dalekich objazdów. Dzielnica byłaby wtedy odcięta w trakcie roku szkolnego. Stąd zgoda ZDiTM na propozycję Strabagu, by utrzymać dotychczasową kładkę w starej jej lokalizacji do czasu uruchomienia tych nowych, przy wydłużeniu realizacji do końca wakacji. ©℗

Mirosław WINCONEK

Zdjęcia i film: Mirosław WINCONEK

 

 

Nowe kładki na Pomorzanach Nowe kładki na Pomorzanach Nowe kładki na Pomorzanach Nowe kładki na Pomorzanach Nowe kładki na Pomorzanach Nowe kładki na Pomorzanach Nowe kładki na Pomorzanach Nowe kładki na Pomorzanach Nowe kładki na Pomorzanach Nowe kładki na Pomorzanach Nowe kładki na Pomorzanach Nowe kładki na Pomorzanach Nowe kładki na Pomorzanach Nowe kładki na Pomorzanach Nowe kładki na Pomorzanach

Komentarze

@Bartek
A skąd takie wyssane z palca dane, że w Szczecin jest jednym z dużych polskich miast, w którym się słabiej zarabia? Akurat jest odwrotnie, należy do czołówki. Wystarczy spojrzeć w dane GUS zanim napisze się banialuki.
2018-05-23 22:59:58
Obs.ryver
Kiedy przejazd na WIOSENNEJ???
2018-05-23 17:47:02
Kuba
Szkoda, że opóźnione, ale kładki są niezbędne. Tam już kilka razy pociąg rozjechał ludzi. Przykre jest tylko to, że dzieci schodząc z super kładki będą szły ulicą bez oświetlenia i chodnika. Tym powinni zająć się redaktorzy. Proszę się przejechać w nocy ulicą Ustowską od windy nowej kładki, do ul. Szczawiowej.
2018-05-23 15:55:43
Bartek
9 mln za kładkę do kilku domków, ile krzywych chodników w centrum można za te pieniądze wyremontować? Czy wladze miasta mogą wyjść za urzędniczych biurek, przejść się po centrum i pójść po rozum do głowy? Chaos i marnotrawienie pieniędzy przy inwestycjach to u nas porządek dzienny, czemu miasto z jednymi z niższych średnich zarobków wśród polskich dużych miast ma najdrozsze inwestycje? Najgorsze jest to że nie ma żadnej alternatywy dla prezydenta Krzyżyka. Skorumpowana PO z nadpobudliwym pełnym agresji Nitrasem, najmądrzejsza szczecińska radna, niezbyt rozegranieci pan Duklanowski z nagle Sochanskim, czy wąsaty Dariusz... Kto ma to pociągnąć.
2018-05-23 13:05:44
...
Nie wiem po co i dla kogo te kladki, bardziej by sie na struga przydala
2018-05-23 12:35:15
Szczecin
Jak zwykle, opóźnienie.
2018-05-23 11:35:24

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
15
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Finalistki Gryfii na plenerze cz.2
Finalistki Gryfii na plenerze literackim
Plener literacki wystartował
Poprzedni Następny

Nekrologi

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy