Wtorek, 23 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

O klienta trzeba powalczyć

Data publikacji: 16 stycznia 2019 r. 17:41
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:30
O klienta trzeba powalczyć
 

Im więcej taksówek, tym ich jakby mniej. Im łatwiej o taksówkę, tym bywa o nią trudniej… Paradoksy? Niewątpliwie. Uciążliwe dla pasażerów, ale i dla taksówkarzy. Oni mówią: niska opłacalność jazdy, miejsca na postojach zajmowane przez nielegalnie parkujących i nielojalni pasażerowie, którzy, zamawiając taksówkę w jednej korporacji, wsiadają do innej. Ale pasażerowie też mają swoje racje. Narzekają na minimalizowany przez telefoniczne centrale czas dojazdu (w rzeczywistości dłuższy) oraz niedostępność taksówek w dniach i porach, gdy są najbardziej potrzebne. Dlatego, warto rozmawiać.

Rozmowa o taksówkach i taksówkarzach zawsze, prędzej czy później, schodzi na temat finansów. Nie obejdzie się również bez porównań: kiedyś-dziś. Dawniej np. wystarczyło pomachać ręką i taksówka podjeżdżała (chyba, że nie podjeżdżała i trzeba było stanąć w kolejce przy postoju). A dziś? Żeby wsiąść do taxi trzeba mieć... telefon.

Świat się zmienia. Zmienia się specyfika pracy taksówkarza i zmienia się klient. Na lepsze? Na gorsze? Nie ma na to odpowiedzi.

- Kiedyś było więcej pasażerów „na gazie". Były napady na taksówkarzy, kradzieże... - przypomina Dariusz Ciarka, właściciel Taxi4you. - Teraz z kolei pasażerowie pachną, ale potrafią, jak się coś nie spodoba, skopać samochód. Albo wysiąść i nie zapłacić - jak kierowca ma wyegzekwować należność od czterech podpitych osiłków?

Ale i tak nie uciekniemy od wspominek. Nasz rozmówca jest w branży taksówkarskiej od 1992 r. Od 1997 r. współkierował korporacją Szczecin Taxi. W 2003 r. założył Taxi 4you. Ma więc porównanie.

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 16 stycznia 2019 r.

Leszek Wójcik, BaT

Fot. Ryszard Pakieser

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Gozer Gozerian
2019-01-17 15:34:25
Panie Dariuszu oraz Panie Arturze. Czy Wy naprawdę nie widzicie że rumuni od dawna psują opinię korporacji i ludzie już zwyczajnie boją się z wami jeździć ? Wiem że fajnie się co miesiąc przytula coraz wyższe bazowe czy wpisowe ale litości. Pomijając już kulturę osobistą czy higienę, to kompletnie nie znają miasta a w weekendy latają tak nawciągani że dramat. Czy oni mają badania lekarskie oraz psychotesty ? Widząc na mieście coraz więcej stłuczek z białymi Citroenami i Peugeotami to chyba nie. Co to w ogóle za kretyński przepis z udostępnianiem licencji innym kierowcom. Jeszcze Wódz jako tako trzyma poziom swoich kierowców którzy przynajmniej dbają o auta. A reszta to taka patologia że szkoda słów.
Max
2019-01-17 11:21:55
Największym problemem jest stan techniczny i wizualny pojazdów. Ilekroć nie zamówię taksówki to podjedzie zwyczajny złom, brudny i śmierdzący w środku. I niby mam płacić 30zł za jazdę czymś, do czego wsiadając bierze mnie obrzydzenie? Sorrryyy ale nie. Dwa, to kwestia moralności. Znam Szczecin, miasto w którym na co dzień mieszkam od kilkudziesięciu lat. I ilekroć jadę z Dworca to Panowie taksówkarze myślą, że łosia złapali i wiozą mnie przez pół miasta, zupełnie bez potrzeby. Tylko, by kilometry nabić. A zwracając uwagę słyszę, zamyśliłem się lub tędy jest szybciej... Najgorsza jest korporacja ze zdjęcia
Prośba do prezesów spółek taksówkarskich
2019-01-17 10:02:35
Popracujcie Panowie nad kulturą swoich kierowców. Wyślijcie ich na jakieś obowiązkowe kursy z zasad dobrego zachowania i kodeksu ruchu drogowego. Większość z nich (ale wyraźnie zaznaczam: nie wszyscy) to chamy i prostaki uzurpujący sobie specjalne uprawnienia w ruchu drogowym. Higiena osobista części z nich jest zupełnie obca: kąpiel tylko w sobotę, szczoteczka i pasta do zębów: a co to takiego? Nadają się do wożenia ziemniaków a nie ludzi.
Anonim ale nie Gall
2019-01-17 00:55:42
OOO A na zdjęciu taksówka korporacji która najczęściej łamie przepisy ruchu drogowego i jest najbardziej agresywna do innych uczestników. Nigdy nie wsiadłem i nigdy nie wsiądę do tej firmy!
zbyszek
2019-01-17 00:39:09
Uber to nie taksówka i zgodnie z prawem nie prowadzą działaności gospodarczej więc nie maja prawa do pobierania zapłaty za podwózke. Jest to aplikacja która kojarzy dwie strony chcące podróżować w jednym kierunku. I żeby nie jechać 2 samochodami jedzie się jednym. Jeśli ktoś zrobił sobie z tego działalność zarobkową to jest przestępcą gospodarczym. W tym wypadku policja i odpowiednie służby zawodzą na całej lini.
Rysiek
2019-01-16 18:34:58
Ciekawe... Skoro uważają że kierowcy Ubera mają łatwiej to dlaczego nie zaczną jeździć dla Ubera?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA