Sobota, 20 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

PO nie chce pomnika Kaczyńskiego

Data publikacji: 19 kwietnia 2018 r. 17:40
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:08
PO nie chce pomnika Kaczyńskiego
Politycy PO Paweł Bartnik (od lewej): Sławomir Nitras i Arkadiusz Marchewka uważają, że "Solidarność" nie może postawić pomnika Kaczyńskiego na terenie swojej siedziby. Fot. Ryszard PAKIESER  

Przedstawiciele szczecińskiej Platformy Obywatelskiej uważają, że "Solidarność" nie ma prawa postawić pomnika Lecha Kaczyńskiego przy swojej siedzibie przy al. Wojska Polskiego, co związkowcy planują zrobić w czerwcu. Ponadto PO chce, aby prezydent Szczecina Piotr Krzystek zorganizował konsultacje w sprawie budowy tego obiektu.

- Jesteśmy w takiej sytuacji prawnej, że uchwała, która jest, naszym zdaniem uniemożliwia postawienia jakiegokolwiek pomnika. Jeżeli pomnik w ogóle miałby być stawiany, cała legislatura musiałaby przejść jeszcze raz - powiedział Paweł Bartnik. - Naszym zdaniem najlepsza droga to droga poprzez rozmowę z obywatelami Szczecina.

Dlatego PO zwróci się do prezydenta Krzystka o przeprowadzenie konsultacji społecznych, które miałyby trwać przez cały maj.

- Kiedy będą konsultacje, opowiem się przeciwko budowie pomnika, bo dopóki mamy do czynienia z kłamstwem smoleńskim, stawianie tego typu pomników jest tak naprawdę firmowaniem całego systemu kłamstwa - stwierdził poseł Sławomir Nitras, kandydat PO (i Nowoczesnej) na prezydenta Szczecina. - Pomysł, że pomnik miejski ma być stawiany na prywatnej działce, jest absolutnie kuriozalny.

Kazimierz Drzazga, wiceprzewodniczący sejmiku z Prawa i Sprawiedliwości, komentuje to tak:

- Platforma chce spowodować antagonizm społeczny i przewlec w czasie postawienie pomnika. Nie zgadzam się na to. Prezydent, który zginął pełniąc swoje obowiązki, i to zginął w niewyjaśnionych do końca okolicznościach, powinien być upamiętniony. To umacniałoby polskość Szczecina. Zastanawiające, że umacnianie polskości budzi takie a nie inne reakcje. Przypominam także, że pomnik powstanie z dobrowolnych składek. Jest darem serca.

Przypomnijmy: pierwotną lokalizacją dla takiego obiektu – tak zdecydowali miejscy radni – miał być skwer im. Lecha Kaczyńskiego. Pomysł ten wywołał protesty środowisk takich jak Partia Razem. Nie podobał im się m.in. tryb podejmowania decyzji – na wniosek Prawa i Sprawiedliwości przed głosowaniem nie odbyła się dyskusja na ten temat pomnika. Ostatni wojewoda z PO, Marek Tałasiewicz, uznał, że pomnik na skwerze stanąć nie może. Potem w sprawę zaangażował się Mieczysław Jurek, szef zachodniopomorskiej "S", który zaproponował, aby upamiętnić prezydenta przed siedzibą związku. Pomysłodawca budowy pomnika to prof. Seweryn Wiechowski.©℗

(as)

Na zdjęciu od lewej: Politycy PO Paweł Bartnik, Sławomir Nitras i Arkadiusz Marchewka uważają, że "Solidarność" nie może postawić pomnika Kaczyńskiego na terenie swojej siedziby.

Fot. Ryszard PAKIESER

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Złodziejstwo.
2018-04-20 15:57:57
Komuniści i SB-cy powinni postawić pomnik Mazowieckiemu. Ich wielkie złodziejskie fortuny to efekt " grubej kreski " Mazowieckiego. To było największe złodziejstwo w 1000 - letniej historii Polski. Miliony Polaków żyło / żyje skromnie , a kilka tysięcy czerwonych złodzieji ograbiło Polskę. Dzięki Mazowieckiemu i Wałęsie.
Polak patriota katolik anty-pis
2018-04-20 14:01:38
do tego prawiczka z ub. dnia Mazowiecki zrobił dla Polski 3 razy więcej niż ś.p. L.Kaczyński
czyt
2018-04-20 13:35:43
Nie mają nic do roboty - poza szerzeniem nienawiści do PiS . Sami sobie postawcie pomniki , albo silosy na gnój , który wytwarzacie . Wyborcy i tak na wszystkich - z lewej , prawej i odtylcowej zagłosują -będziecie mieli co jeść ! ZAJMIJCIE SIE PRACĄ !
SromotnikBezwstydny
2018-04-20 12:00:02
"Szczecin 1956, 1968, 1970/71 oraz 1980-90 A My jako Wiekszosc... " smarku, tu cię objaśnię, ciemnoto Pisdzielcza: 1956r. to POLSKI PAŻDZIERNIK, z kryminału wyszedł W.Gomułka, Spychalski i Wyszyński. Zaczęła się mała polonizacja PRL. Można było śpiewac CZERWONE MAKI... Gomułka wynegocjował na Kremlu powrót do Ojczyzny kilku milionów Polaków i Żydów z Syberii... Do koszar zamknął sowieckich sałdatów łażących po pijaku po miastach i osiedlach dniami i nocami.Wysiedlił z PRLu sowieckich generałów:Rokossowskiego(marszałek) Popławskiego i innych.Rozpirzył UBecję ikremlowskich nadzorców NKWD w UB. W przedsiębiorstwach zlikwidował "personalnych"- wtyki bezpieki.po negocjacjach, z Zachodu wróciły - statkiem KRYNICA -Skarby Narodowe do Muzeum Narodowego m.in. arrasy,Szczerbiec, Bibli kr.Zofii, Posąg Atlasa i wiele innych.Do kraju wracali wybitni ludzie m.in. Melchior Wańkowicz i inn.Ruszył polski przemysł. To Gomułka nakazał zelektryfikować każdą polską wieś i budować w gminach ośrodki zdrowia! 1968,70,80 to dalsze budzenie się Narodu z letargu i otrząsanie z fałszywych ideologii tak przez inteligencję jak i klasę robotniczą a nawet chłopstwo. 1989-Oddanie władzy przez socrealizm dla przedstawicieli związków zawodowych. L.Wałęsa i jego ekipa wynegocjowali pokojowy powrót okupacyjnej armii sowieckiej do Rosji.To pozwoliło na dowolne kształtowanie ustroju Polski przez różne partie, koterie i kanapy.To trwa... Teraz rządzi neo nazikatolkaczyzm, forma pośrednia między narodowym socjalizmem niemieckim z lat 1936-45 a polskim peerelowskim socjalizmem ludowym z dominującą monopartią. Poczekamy, zobaczymy jak skończą.
wiesie
2018-04-20 11:57:14
A co ten Nitras robi w Szczecinie, ten człowiek nie powinien pojawiać się w mieście, tylko wstyd przynosi słynny PUCZYSTA _ won z miasta.
Zibi
2018-04-20 11:45:00
Twarzą PO jest kłamca Nitras? I ktoś taki w dodatku kandydatem na prezydenta Szczecina? Brawo PO! Mistrzowski strzał w stopę.
Nadawali... bo nie mieli juz "innego wyjscia" ?
2018-04-20 11:32:18
Z ciebie Profesor (prawdziwy ?) jak ze Sromotnika bezwstydnego "Grzyb" !!
Szczecin 1956, 1968, 1970/71 oraz 1980-90
2018-04-20 11:19:58
A My jako Wiekszosc... Walczaca tak z Komuna jak i PO-stkomuna oraz PO-zostalym Lewactwem... nie chcemy juz wiecej PO-owcow i w Szczecinie !!
JJ
2018-04-20 11:06:09
-Co tak bialo?! -Nitras kichanal!
Kto zlikwidował doskonały szpital dziecięcy przy ul św Wojciecha w pępku miasta.
2018-04-20 10:50:59
Szpital znany i ceniony przez wszystkich Szczecinian. Jakie geszefty będą w tym budynku ?
jeżdzący na wstecznym biegu
2018-04-20 10:17:30
a może pomnik szczecińskiego biznesmena "Oczki" to byłby symbol prawdziwego Szczecina
k
2018-04-20 09:43:04
Czy polskie pomniki mają służyć aktualnej polityce ? Wzbudzać spory zamiast jednoczyć ? Pomnik Sediny , to byłoby coś sensownego "ponadczasowego" tworzącego i podtrzymującego historię miasta . Tysiące pomników najbardziej zasłużonych , może tez czemuś służą , ale czy nie lepsze byłyby "żywe pomniki " - pomoc potrzebującym , piękne drzewa , parki ? A jesli pomniki to np. "pomnik matki " , " matki z dzieckiem " , "kobiety " / moze byc Venus / "pomnik rodziny " .. Cieszmy się ,że żyjemy a nie utrwalajmy złości , nienawiści i przemocy tak jakbyśmy pragnęli nowej wojny / a po niej nowych pomników męczeństwa ! /.
Do: Mazowieckie
2018-04-20 09:29:15
Sam jesteś raczej platformerskim nieukiem i to ze wsi, skoro nie wiesz, że w Szczecinie jest ul. Tadeusza Mazowieckiego, która przylega do placu, na którym urządzacie kodziarskie szopki.
Profesor (prawdziwy)
2018-04-20 09:27:10
Ci co piszą i mówią PROFESOR Lech Kaczyński,niech napiszą KTÓRY prezydent RP nadał mu ten tytuł.Chyba że Przewodniczący Rady Państwa PRL.To samo dotyczy "wybitnej"uczonej,posłanki Pawłowicz (jeszcze żyje).
Oles
2018-04-20 09:18:54
NItras na prezdenta Kozich Glowek
tylko pytam...
2018-04-20 09:16:26
A kto to ten Kaczyński? Czy to ktoś zasłużony dla Szczecina? O CO tyle rabanu? tylko pytam...
Wolny
2018-04-20 09:15:08
Postawic pomnik Gawlowskiemu
Właściwie oni powinni występować we wiankach z żonkilów nagłowie.
2018-04-20 08:58:36
.
Do "Mazowieckiego"
2018-04-20 08:22:34
Najpierw pomyśl, potem sprawdź, a na koniec napisz - szczególnie kiedy obrażasz kogoś. Ulica Tadeusza Mazowieckiego przylega do Placu Solidarności.
Grzesiek
2018-04-20 08:14:39
My Polacy mamy skłonność do stawiania formy ponad treścią. Po co nam nowe pomniki? Może lepiej odnowić te istniejące? Odbudować np. pomnik Sediny. PiS uprawia kult jednostki i najchętniej postawiłoby pomniki LK na każdym rogu. A ten pan poza tym, że był politykiem nic wielkiego w życiu nie zrobił. Był przyzwoitm człowiekiem jak miliony innych. Miał za to wspaniałą żonę, która kształtowała jego osobowość. Jej należy się pomnik, bo lepszej pierwszej damy nie mieliśmy.
acotam
2018-04-20 07:55:58
Pisowski hejt godny gebb...sa. a pomysł że postawienie pomnika bedzie umacnianiem polskosci Szczecina to sie własnie nadaje do leczenia. Okolicznosci smierci 96 osób sa juz wyjasnione i oczywiste, upamietnic te tragedie trzeba ale robic bohatera z kogos to nie potrafił podjąc decyzji to juz nie tylko kpina
Gdzie jest moderator?
2018-04-20 07:46:43
W komentarzach na kilometr zalatuje pisowsko-neofaszystowską onucą.
.
2018-04-20 06:28:46
Każdy ma prawo upamiętniać swoje korzenie.
Widac wiec wyraznie...
2018-04-20 02:01:29
Ze Ci 3-ej PO-owcy PO-zazdroscili Pani Beacie... i PO-wpinali sobie rowniez "Wielkanocno-Gwiazdkowe" Broszki !!!
Do... zamiast pomnika
2018-04-20 01:51:11
Racja - rowniez i dla Ciebie !
Mazowiecki
2018-04-20 01:30:10
W Szczecinie jest ulica Mazowiecka, a nie Mazowieckiego pisowski nieuku. Mieszkasz w mieście, a jakbyś był. ze wsi.
zamiast pomnika
2018-04-20 00:49:54
a ja proponuję jak najszybciej w Szczecinie otworzyć duży oddział psychiatryczny, po wpisach widać że jest bardzo potrzebny
Pomnik Prezydenta przed Siedzibe PiS-u na ul. Mickiewicza !
2018-04-20 00:40:35
A z jakiej racji ten byly Komunista i Kolejarz z Mysliborza Mieczyslaw Jurek, ktory jeszcze dodatkowo "PO-zlocil" D. Tuska na pl. Rodal, "chce miec" ten Pomnik przed swoja PO-stkomunistyczna Solidarnoscia 1990 na ul. Wojska Polskiego 113 ?? Przeciez PO-stkomunistyczna "Jurkowa Solidarnosc 1990" PO-wstala prawie 10 lat pozniej ! To Nie w Jurkowej Solidarnosci 1990, dzialal Pan Profesor Lech Kaczynski jako doradca Prawny, TYLKO w Sierpniowej Solidarnosci 1980 w Gdansku i pozniej dalej w Warszawie ! To juz lepiej bedzie, by PiS na ul. Mickiewicza w Szczecinie - zgodzil sie na ten Pomnik przed swoja Siedziba !!
Gość
2018-04-19 22:09:22
Ludzie z żółtą gwiazdą. Ale cyrk, teraz to im żadna gwiazdka z nieba nie pomoże, wszyscy się na nich poznali ;)
Olek
2018-04-19 21:32:54
A co mnie może obchodzić jakaś marchewka z nitrasem?
n
2018-04-19 21:30:16
a co te matoły mają w klapach?
GALICJA
2018-04-19 21:28:29
SZCZECIN TO MIASTO LUDZI O POGLĄDACH LEWICOWYCH CZYLI TU POSTAWIĆ POMNIK NP OLEKSEGO , PAN NITRAS KTO TEGO DELIKWENTA WPISAŁ NA LISTĘ POMOCNIKA CZŁOWIEKA.ŚMIECHU WARTE. ZROBIĆ REFERENDUM TO GWARANCJA ZE W SZCZECINIE WYJDZIE KTO TU JEST.......
@roger
2018-04-19 19:55:10
"roger", klecho. Bądź miły i milcz. Miłość bliźniego. Pamiętasz? Ciebie szczególnie to dotyczy.
Rozpuszczalnik Nitro
2018-04-19 19:49:39
W maju rozpoczynamy budowę pomnika Gawłowskiego przy Pl. Żołnierza - jest bardziej zasłużony niż to co było
śp.Stalin
2018-04-19 19:22:30
Pisowska zaraza........
roger
2018-04-19 19:21:55
my was pustaki nie chcemy!!!!!!!!!!!!!!!!
Nic o nas bez nas
2018-04-19 18:34:10
No tak to ma działać i tak działa.Wpierw pranie mózgu i wypaczenie stanu faktycznego,sprawienie fałszywego przeświadczenia o wielkim zamachu,tworzenia fałszywej ideologii i obiektów czci.Potem dopiero legitymizowanie.To jest taktyka i metody działania PiS.Jak nie da się z literą prawa,to trzeba podstępem,lub stworzyć takie prawo aby się dało.W myśl zasady teraz Qwa MY i co NAM zrobicie-? ;-)
Nie dla ulicy lewaka Mazowieckiego.
2018-04-19 18:32:21
Zgadzam się z PO , że potrzebne są rozmowy z obywatelami Szczecina. Oto przykład : Jest w Szczecinie ulica byłego premiera Mazowieckiego. Ten lewak ułatwił komunistom zagrabienie , poprzez złodziejską prywatyzację , majątku wartego setki miliardów zlotych. Czy ktoś taki powinien mieć swoją ulicę w Szczecinie ? Moim zdaniem nie powinien. Niech mieszkańcy Szczecina wypowiedzą się w referendum polączonym z wyborami na jesieni.
po
2018-04-19 18:11:58
Słabe to
Antypolska akcja PO.
2018-04-19 18:09:52
Pomnik prezydenta Polski postawiony na peryferiach miasta to klęska Polaków i degradacja Szczecina. Polskojęzyczni lewacy z PO odgrywają antypolskie przedstawienie. Bartnik to członek byłej złodziejskiej Unii Wolności. Nitras to przypadek dla lekarzy. Marchewka to następca Gawłowskiego i tak samo skończy. Tałasiewicz , od czasu jak go stoczniowcy obrzucili jajami , ma problemy . Budzi się w nocy i krzyczy. Dramat człowieka.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA