Wtorek, 16 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Posłowie PO: Szczecin wykluczony komunikacyjnie

Data publikacji: 06 maja 2019 r. 18:16
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:39
Posłowie PO: Szczecin wykluczony komunikacyjnie
 

Interwencje poselskie w sprawie połączeń komunikacyjnych pomiędzy Szczecinem a Warszawą przygotowali Sławomir Nitras oraz Arkadiusz Marchewka. - Od 9 czerwca tego roku będzie funkcjonować nowy rozkład pociągów, który naszym zdaniem będzie komunikacyjnie wykluczał i marginalizował Szczecin - mówił podczas konferencji drugi z posłów PO.

- Od kilku miesięcy jesteśmy informowani o różnych zmianach, które zajdą w funkcjonowaniu połączeń zarówno kolejowych, jak i lotniczych pomiędzy Szczecinem a Warszawą. Dzisiaj można ze stolicy wrócić pociągiem o godz. 16.40. Po zmianach w czerwcu pociąg będzie wyjeżdżał praktycznie godzinę wcześniej. Ktoś kto wyjedzie ze Szczecina pierwszym połączeniem, będzie miał pięć godzin na załatwienie spraw - mówił Arkadiusz Marchewka.

Według posła załatwienie spraw w takim czasie jest praktycznie niemożliwe. - Jeżeli ktoś będzie chciał wybrać się do Warszawy, to niestety będzie musiał pojechać pociągiem nocnym, zapłacić za nocleg i wrócić bardzo późno.

Poseł Marchewka przypomniał, że półtora roku temu zlikwidowany został pociąg "Sedina": - Pozwalał on mieszkańcom Szczecina dojeżdżać o 9 rano do Warszawy i wracać o godzinie 19. To dawało możliwość załatwienia wszystkich ważnych spraw w jednym dniu - argumentował.

Arkadiusz Marchewka i Sławomir Nitras przygotowali interwencję poselską do PKP Intercity z wnioskiem o "przygotowanie takiej siatki połączeń, która pozwoli mieszkańcom Szczecina w dogodny sposób dojechać do Warszawy i wrócić w tym samym dniu". - Nie możemy być wykluczeni komunikacyjnie, a niestety te propozycje do tego właśnie zmierzają - stwierdził Arkadiusz Marchewka.

Z kolei Nitras zwrócił uwagę na kiepskie połączenia lotnicze pomiędzy Szczecinem a stolicą kraju.

- Kwestia stałych i dobrych połączenia z Warszawą jest kwestią bycia lub nie bycia poważnym ośrodkiem rozwoju biznesowego czy gospodarczego. Strategia Polskich Linii Lotniczych jest taka, że LOT nie rozwija połączeń lokalnych. Siatki połączeń buduje tak, aby wszystkie połączenia między miastami odbywały się przez Warszawę - mówił Nitras.

Poseł PO twierdzi, że mieszkańcy chętniej korzystali z samolotów, kiedy połączenia pomiędzy Szczecinem a Warszawą dodatkowo obsługiwał przewoźnik Ryanair.

- Ale przede wszystkim LOT obniżył wtedy ceny biletów - dodał.

W interwencji do Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" posłowie wnoszą o "zapewnienie minimum czterech połączeń każdego dnia na trasie Szczecin-Goleniów (SZZ) - Warszawa Lotnisko Chopina (WAW) oraz zaprzestania prowadzenia polityki wykluczającej innych przewoźników niż PLL LOT chcących obsługiwać połączenia lokalne pomiędzy lotniskiem w Warszawie a innymi lokalnymi portami w Polsce". ©℗

(KaNa)

Fot. Dariusz Gorajski

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Obserwista
2019-05-10 19:52:37
Oczywiście znowu przed wyborami to zrobili? Nitras gdzie był w przerwie między interpelacją a przejażdżkami wózkiem sprzątającym na Wyszyńskiego? Otóż nie było go nigdzie. Dziękuję.
Xxx
2019-05-07 18:38:51
Niestety, to prawda. SZCZECIN JEST WYKLUCZONY KOMUNIKACYJNIE. Dopóki latał Ryanair, była jakaś alternatywa. Teraz ceny biletów LOT -u są nie do przyjęcia, a podróż pociągiem to "bardzo długa droga przez mękę". Z każdą kolejną zmianą rozkładu jest tylko gorzej. A wielu tutejszych komentatorów zmieniłoby zdanie gdyby musieli z powodów rodzinnych czy służbowych bywać co jakiś czas w Warszawie.
Dominik
2019-05-07 18:36:37
Mam gdzieś czy będzie latał LOT, ryanair czy alitalia. Chciałbym w końcu móc z lotniska pod Szczecinem polecieć w świat, dzięki połączeniu rannemu i popołudniowemu każdego dnia bez wyjątku do jakiegoś hubu. Najlepiej Frankfurt, Amsterdam albo Paryż. I nie być skazanym na wieśniacki LOT, który sztucznie generuje ruch przez warszawkę. Może w końcu jakiś PiS, PO albo cokolwiek będzie miało jaja i to załatwi? Mieszkańcy regionu będą wdzięczni
POgromca nitrasa
2019-05-07 17:09:10
co do lotów do warszawy .Nitrasie przeciez chcieliście zlikwidować LOT.Za waszych czasów latał OLT, niestety on był finansowany z kradzieży.A kapitał z kradzieży jest najtańszy , dlatego mógł latac wbrew ekonomii.Ja wiem że wam OLT i amber gold są wam bliskie
AXA
2019-05-07 09:40:01
Dyżurne osiołki Platformy dały głos...
Max
2019-05-07 09:02:25
Przypominam że mieliśmy dwóch wicepremierów. Jeden obawiał się być posądzonym o lobbing na rzecz swego regionu, więc promował Łódź zamiast Szczecina w walce o lokalizację polskiej siedziby koncernu komputerowego. Drugi z kolei był zbyt lokalny, mieszkając na wsi pod Szczecinem, doprowadził do powstania sztucznego tworu- powiatu polickiego. W ten sposób Szczecin jako jedyne duże miasto w Polsce nie ma wokół siebie własnego powiatu ziemskiego, a przez to ograniczono możliwości rozwoju aglomeracji. Takich mamy polityków od lat!
@robert
2019-05-07 07:38:30
My mieszkańcy się martwimy także. Jednak mimo niezadawalającej sytuacji trochę się zmienia ale trzeba czasu.Popatrz na rozbudowę terminalu gazowego LNG i terminala promów w świnoujściu.Tunel w Świnoujściu też będzie w końcu zrobiony. Jest plan Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu.Porządkowanie spraw dzierżawy w porcie w Szczecinie wywołuje krzyki bólu ale to krzyki ozdrowieńcze. W końcu ruszy port w Szczecinie i pojawią się poważni inwestorzy pojawią się nowe przeładunki.Pogłębiony tor wodny Szczecin Świnoujście wchodzi w realizację z fazy postulatów.Odra będzie przywracana do żeglowności.POjawia się za to rzeczywiście pytanie dlaczego np. tunel ze Świnoujścia został zlikwidowany w poprzedniej ekipie i przekazany z taką radością na rzecz Gdańska?Przypatrzmy się także zmianom w obszarach innych,drogowych. Dobrze że PŻM staje na nogi.Dlaczego S3 tak ślamazarnie idzie od lat?Jakie priorytety miała poprzednia ekipa?Czy stocznie poprzednicy aż tak zaniedbali że nie może bardziej ruszyć do przodu? Natomiast martwimy się miastem.Tutaj rośnie lawinowo liczba błędnych decyzji,nietrafnych zarządczo.To jest problem,miasto nie radzi sobie z obsługą potrzeb mieszkańców w szerszej perspektywie.Natomiast wszyscy powinni wymagać od polityków z regionu bez względu na opcję ale oczywiście szczególnie od rządzących by dbali o rozwój regionu i wiodących specjalizacji regionu.Może mniej wizyt oficjeli a więcej pieniędzy? Lecz lata zaniedbań,złej woli i zwykłego nieudacznictwa nie da się odrobić w kilkadziesiąt miesięcy.Teraz widzimy jak trzeba się dobrze zastanowić na kogo oddać głos bo politykom zawsze trzeba patrzeć na ręce ale także do głowy jakie mają umiejętności i zdolności
-
2019-05-07 07:00:08
W takim razie, jak nazwać to, co działo się do 2015 roku?
Robert
2019-05-07 06:00:23
Prawda jest taka, że ani za rządów PiS ani za PO nie zrobiono nic w celu lepszego skomunikowania Szczecina. PO wszystkie inwestycje pchało w Gdańsk jako pępek świata i przy okazji gnoiła Szczecin jako konkurencję Gdańska. Wystarczy spojrzeć ile pieniędzy poszło w tym czasie na autostrady, ekspresowki i tunel w Gdańsku, na tamtejsze lotnisko, pendolino czy obwodnice. PiS kolei gdzieś ma nasz region, bo jego parlamentarzyści nie mają etosu małych ojczyzn i przypominają sobie skąd pochodzą tylko w okresie wyborów. Efekt jest taki, że Szczecin jest jedynym miastem w Polsce (bo można zaryzykować twierdzenie, że nie polskim patrząc na to jak władza odnosi się do potrzeb tutejszych mieszkańców) które: 1. Nie ma żadnego codziennego porannego i popołudniowego połączenia lotniczego z prawdziwym hubem lotniczym np. Frankfurt, Monachium czy Wiedeń. (mają takie nawet Lublin i Rzeszów) 2. Nie jest uwzględnione w rozwoju szybkiej kolei - min. 200 km/h (jawnie przyznaje się że po wszystkich zaplanowanych inwestycjach Szczecin jako jedyny będzie poza zasięgiem 3,5 godz od stolicy i nie przewiduje się pendolino, a specjalnie ślamazarnie prowadzona latami modernizacja linii kolejowej do Poznania ma mieć docelowo tylko 160 km/h i to nie na całej trasie!!) 3. Nie posiada poza mglistymi obietnicami harmonogramu inwestycji obwodnicy miasta (takie zbudowano bądź buduje się w Lublinie, Olsztynie, Wrocławiu, Poznaniu...) 4. Od lat nie ma żadnych środków na rozbudowę terminala pasażerskiego lotniska Szczecin-Goleniów (podczas gdy Gdańsk, Kraków czy Poznań przygotowują się już do 3 rozbudowy, a inne lepsze lotniska powstały od zera) 5. Jedyna nadająca się w Polsce do żeglugi rzeka Odra od lat zarasta szuwarami, bo jej udrożnienie spowodowało by wielką konkurencję dla Gdańska. 6. Porty morskie w Gdańsku i Gdyni dostały 5 razy więcej kasy na rozwój niż Szczecin i Swinoujscie, a obecny rząd podobnie jak poprzedni stawia na Centralny Port Morski w Gdańsku, celowo zaniedbując nasz zespół portowy, pomimo że geograficznie i strategicznie jest on korzystniej położony. Podsumowując, Polska celowo nie wykorzystuje potencjału transportowego Szczecina, wręcz hamując rozwój w tej dziedzinie. PO ciągnęła wszystko do Gdańska, a nasi 3 ligowi politycy żebrali o każdą niewielką inwestycje i to bez rezultatu, a PiS ma gdzieś region bo woli krowy, matki wielodzietne i walkę z układami. A Szczecin od lat pozostawiony sam sobie :((
Wawrzek
2019-05-06 23:42:23
Panowie Nitras, Marchewka zapomnieli, że to za ich rządów- PO-PSL odcinano Szczecin i Pomorze Zachodnie gospodarczo i komunikacyjnie od Polski a ich pajac-przywódca ostatnio zaczął walczyć z Krzyżem posługując się popychlami bo jemu samemu brak odwagi.
HogoFogo
2019-05-06 22:52:13
Rozwiniety gospodarczo Szczecin to wrzód na dupie Berlina.
Mm
2019-05-06 22:01:07
A gdzie wy kwa byliście przez 8 lat - powiatowi leserzy i kombinatorzy
CDN
2019-05-06 21:06:11
Nitrasie ztym pociesznym marchewka co wy wachacie? Czekamy co ma do powiedzenia nastepny inteliktualista platfusowo - nowosmieszny Misilo i platfusowo-komuszy Arlukowicz.
a ja
2019-05-06 20:48:55
Myślę ,że Pan S.N. poradzi sobie z szybkim dojazdem autostradami do Wa-wy / kto jak nie on ! ?. A reszta da sobie radę .
chester
2019-05-06 20:13:24
To nie Szczecin jest wykluczony. To posłowie PO są wykluczeni. Intelektualnie.
@jejku jejku
2019-05-06 19:58:18
Popatrz na swoich budowniczych tunelu i promów synu wiatru i kurzu
Kulawy
2019-05-06 19:56:21
Tylko PIS a WY Panowie zakasac rekawy i do fizycznej pracy
czyżby ?
2019-05-06 19:33:57
Pan S.Nitras będzie prezesem LOT-uuuuu ?
@HogoFogo
2019-05-06 19:27:49
To świetna propozycja także możliwość wykorzystania rowerów typu tandem się pojawia.Precz ze smogiem i węglem. Czyste powietrze iberalles. Stop hałasom.nie Róbta Hałasu
HogoFogo
2019-05-06 18:46:13
Samoloty, samochody i kolej zatruwają środowisko. Tylko ścieżka rowerowa do stolicy rozwiąże problem (i być może pielgrzymki piesze).
obserwator wyborczy
2019-05-06 18:32:19
Bardzo ciekawy materiał w kampanii wyborczej.Dowiedzielismy się z niego że co najmniej niektórzy potrafią odczytać prawidłowo rozkład jazdy i zbudować plan podróży obejmujący relację tam i z powrotem. Nic nie wspomniano o możliwości przewozu rowerów.Czekamy na dalszy rozwój wypadków
obywatele
2019-05-06 18:29:22
Żądamy wystąpienia w sprawie uruchomienia teleportacji z Warszawą w celu załatwienia niezbędnych spraw. Brak teleportacji obnaża słabość pisowskiej polityki.Nie ma na to naszej zgody. Dość łamania konstytucji i wartości europejskich.
czytam
2019-05-06 18:28:32
o! MOŻE INTERWENCJA W PKP , to jest właściwe zadanie dla tych wypitnych działaczy !Brawo !
o jejku jejku
2019-05-06 18:24:34
PO nie ma punktu zaczepienia żeby trafić do wyborców więc szuka różnych głupot żeby zaistnieć. Widać, że te hece ze stocznią i teraz połączeniami z Warszawą są robione na siłę żeby o nich nie zapomniano. Tyle że w wyborach zapomniano i zapomni się także teraz, bo PO nie ma programu ma tylko zapiski co zrobiono źle i czego nie zrobiono. No cóż krytykować jest najłatwiej. Podpowiadam: NIE MA TAKŻE POŁĄCZENIA RZECZNEGO Z WARSZAWĄ BARKAMI oraz nie kursują poduszkowce proponuję aby działacze PO natychmiast zajęli się tą sprawą!!!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA