poniedziałek, 26 sierpnia 2019.
Strona główna > Wiadomości > Przebudowa trasy kolejowej Szczecin-Poznań. Wojewoda dał zielone światło

Przebudowa trasy kolejowej Szczecin-Poznań. Wojewoda dał zielone światło

Przebudowa trasy kolejowej Szczecin-Poznań. Wojewoda dał zielone światło
Data publikacji: 2019-05-14 16:32
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:39
Wywietleń: 2457 391049

Projekt przebudowy kolejnego odcinka trasy kolejowej Szczecin-Poznań został zatwierdzony przez Tomasza Hinca, wojewodę zachodniopomorskiego. Jak podkreślił Hinc, po zakończeniu prac znacząco skrócony zostanie czas jazdy. Wydane pozwolenie dotyczy tylko jednego z odcinków trasy, łącznie obejmującego około 31 kilometrów.

- Prace na linii kolejowej Szczecin-Poznań to jedna z najważniejszych inwestycji prowadzonych przez PKP PLK na terenie naszego województwa - stwierdził wojewoda. - Po zakończeniu modernizacji linii ze Szczecina do Poznania dojedziemy w 90 minut, a pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 kilometrów na godzinę. W 2022 roku zakończy się modernizacja całej trasy ze Szczecina do Warszawy i czas przejazdu do stolicy skróci się do trzech godzin i pięćdziesięciu minut.

Zatwierdzony tym razem odcinek to trasa między granicą województwa a Choszcznem, przez stację Słonice. Na tej drodze znajdują się obiekty zabytkowe, a nawet stanowiska archeologiczne, w związku z czym pozwolenie wydane przez wojewodę zastrzega, że prace muszą się odbywać pod nadzorem konserwatora zabytków oraz obowiązuje całkowity zakaz rozbiórki zabudowań dworców w Rębuszu i Słonicach.

Dla różnych inwestycji dotyczących trasy Szczecin-Poznań, wojewoda wydał do tej pory 3 pozwolenia oraz 4 decyzje lokalizacyjne. Obecnie trzy kolejne pozwolenia są w opracowaniu.

(isz)

Fot. PKP IC

Komentarze

@Wawrzek
Co Ci zniszczono, masz jakieś omamy. Infransruktura drogowa i kolejowa rozwijała się najszybciej w naszym województwie właśnie za rządów PO
2019-05-15 14:58:55
Wawrzek
Tak zniszczono wszystko za rządów PO- PSL, że kilkukilometrowy odcinek torów budują jakby była to Kolej Trans America lub Trans Syberyjska a przecież tu kiedyś były firmy \specjalistyczne do budowy linii kolejowych
2019-05-15 12:25:00
Kolejorz
Dlaczego tak późno?Dlaczego POprzednia władza nie wykorzystała 15 mld na kolejnictwo?Przez nich musimy nadrabiać stracony czas
2019-05-15 07:10:21
k.olej
31km z 200km ??? zanim skończą w 2022r. to potrzebny będzie remont tego co zaczną teraz.
2019-05-15 01:12:04
Obecny wojewoda
to poprostu bajkopisarz jak cała ta jego partia. Jak poprzednie wpisy - 90 minut do Poznania jest nierealne. EIC ma się zmieścić podobno w 100 - 110. Może..
2019-05-14 21:21:43
Pełna zgoda z autorem wcześniejszego wpisu
Nie jest fizycznie możliwe przy takich założeniach zejście poniżej 4 godzin. Z kolei przekroczenie 160kmph wymaga znacznych nakładów i raczej nie wydaje się być realne bez budowy nowej infrastruktury. 4:30 jest realistycznym oszacowaniem. Czy to źle czy dobrze niech ocenia podatnicy.
2019-05-14 18:49:25
Darek
W 2022 roku zakończy się modernizacja całej trasy ze Szczecina do Warszawy i czas przejazdu do stolicy skróci się do trzech godzin i pięćdziesięciu minut. I to Regio !!! ;-) No,no, super strzała.
2019-05-14 18:47:45
Nie tak różowo
Dużo jeżdżę pociągami i nagrywam trasy. Przeciętna prędkość pociągu IC to od 84 km do 93 kilometrów przebytego dystansu w godzinę, Najszybsze jak na razie dla mnie było pendolino na trasie Wrocław Opole średnia 108 km a maksymalna prędkość 172 km/h na trasię przystosowanej do 160 km/h (dwie stacje pośrednie Brzeg i Oława). Myślę że jak po modernizacji pociągi będą jeździły do poznania w 2 godziny 10 minut to będzie cud.
2019-05-14 18:41:32
Felixd
Jak to mówią starzy działacze PZPR, daj Boże aby to było 4.30 co i tak byłby sukces.
2019-05-14 18:38:15
Nie tak różowo
90 minut to by było jakby całą trasę pociąg przejechał z prędkością 160 km/h (230 km odległości) a to jest nierealne. Dobrze będzie jak się zmieści w 2 godzinach 10 minut. Trasa Wrocław Opole też jest przystosowana do 16o km/h pod Pendolino - dwie stacje Brzeg i Oława. Rejestrowałem trasę na satelicie (jadąc Pendolino) - średnia prędkość wyszła 108 km/h - maksymalna 172 potwierdzona na wyświetlaczu w pociągu. A ze Szczecina do Poznania mamy stację dla IC - Dąbie, Stargard, Choszczno, Dobiegniew, Krzyż, Wronki, Szamotuły, plus wyjazd ze szczecina do Dąbia na maksymalnej prędkości 90 km/h, no i wjazd do poznania i duże łuki na maks 60 km/h w okolicach wjazdu do Krzyża. Przed Stargardem też trzeba trochę zwolnić.
2019-05-14 18:31:48
Pan wojewoda się myli
1. Odległość Szczecin-Poznań to 213 km. Teoretyczny czas przejazdu przy średniej prędkości 160 km/h to 80 minut. Ale pociąg musi też zwalniać, zatrzymywać się na stacjach i ponownie przyspieszać. Więc osiągnięcie czasu rzędu 90 minut nie jest fizycznie możliwe. Informacje prasowe mówią o skróceniu czasu przejazdu najszybszych pociągów o ok. 20 minut, więc na mniej niż 2 godziny nie ma co liczyć. 2. A skoro do Poznania będziemy jechać 2 godziny, to czas 3h50min do Warszawy jest również całkowicie nierealny. Obecna modernizacja linii Poznań-Konin skróci czas przejazdu zaledwie o kilka minut, więc w najlepszym wypadku po zakończeniu wszystkich prac czas podróży Szczecin-Warszawa będzie wynosił ok. 4 godz 30 minut.
2019-05-14 18:16:14

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
22
na godz. 09:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Zawieszanie i zdejmowanie baneru z siedziby PiS

Sonda

Czy należy rozdzielić funkcję ministra sprawiedliwości i prokuratora generalnego?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie