piątek, 18 października 2019.
Strona główna > Wiadomości > Quady zatrzymane w porcie

Quady zatrzymane w porcie

Quady zatrzymane w porcie
Data publikacji: 2018-02-08 09:12
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:02
Wywietleń: 1498 312983

Aż 92 spalinowe quady zatrzymali w szczecińskim porcie funkcjonariusze Zachodniopomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego. To już drugi taki przypadek w tym roku. Tym razem, do zatrzymania doszło dzięki działaniu funkcjonariuszy z Oddziału Celnego „Nabrzeże Łasztownia” w Szczecinie.

- Podczas rewizji towaru podejrzenie w pierwszej kolejności wzbudził brak obowiązkowego znaku zgodności CE oraz spostrzeżenia dotyczące osłon ruchomych elementów pojazdu - tłumaczy Małgorzata Brzoza, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej
w Szczecinie. - Podjęto więc decyzję o zawieszeniu dopuszczenia towaru do obrotu i skierowaniu wniosku do Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej, z opisem wątpliwości co do spełnienia przez towar wymogów bezpieczeństwa.

Podejrzenia szybko się potwierdziły. W wydanej opinii stwierdzono, że wyrób nie spełnia kryteriów określonych w przepisach rozporządzenia Ministra Gospodarki w sprawie zasadniczych wymagań dla maszyn między innymi z uwagi na m.in. brak osłony tarczy hamulcowej zamontowanej na tylnej osi pojazdu, co może być przyczyną wypadku, zbyt mały rozmiar osłon z tworzywa sztucznego zamontowanych nad kołami jezdnymi, brak oznakowania znakiem zgodności CE i brak deklaracji zgodności. Ponadto kierownica pojazdu w położeniu skrętu w lewo lub w prawo może opierać się o kolana kierowcy, utrudniając wykonywanie manewrów oraz obsługę dźwigni hamulców i manetki gazu.

Kontener z wadliwym towarem znajduje się pod nadzorem oddziału. Importer natomiast został zobowiązany do podjęcia działań zmierzających do usunięcia towaru z obszaru celnego UE.

ToT

Fot. IAS

Quady zatrzymane w porcie

Komentarze

wq
"m.in. brak osłony tarczy hamulcowej zamontowanej na tylnej osi pojazdu, co może być przyczyną wypadku.(...) Ponadto kierownica pojazdu w położeniu skrętu w lewo lub w prawo może opierać się o kolana kierowcy, utrudniając wykonywanie manewrów oraz obsługę dźwigni hamulców i manetki gazu." Czegoś głupszego na prawdę nie da się wymyślić. Pierwszy raz słyszę o wymogu osłony tarczy, a kierownica i kolana to chyba kwestia wzrostu kierowcy, czyż nie? Brawo urzędasy, frontem do petenta, tylko kto zarobi na Wasze pensyjki.
2018-02-08 12:38:36

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
16
na godz. 12:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Najstarszy szczeciński fast food

Nekrologi

Sonda

Gdzie w Szczecinie powinien stanąć pomnik Marszałka Józefa Piłsudskiego?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie