Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Ruszył przetarg na modernizację ul. Szafera

Data publikacji: 20 lutego 2019 r. 10:11
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:33
Ruszył przetarg na modernizację ul. Szafera
 

Ruszył przetarg na jedną z najbardziej wyczekiwanych inwestycji drogowych w Szczecinie: modernizację ul. Szafera i budowę pętli tramwajowo-autobusowej. Otwarcie ofert nastąpi 28 marca.

Inwestycja obejmuje przebudowę 1,2 km ul. Szafera – od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ulicami Romera i Modrą. Co przyszły wykonawca będzie musiał wykonać? Przede wszystkim wybuduje dwupasmówkę. Poza tym chodniki i ścieżki rowerowe.

Przy okazji firma, która wygra przetarg, przebuduje skrzyżowanie ul. Szafera z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m, skrzyżowanie z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m, skrzyżowanie z ulicami Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m i skrzyżowanie z ulicami Modrą i Szeroką na rondo turbinowe o średnicy zewnętrznej 40 m. Wybuduje też parking dla samochodów osobowych: 187 stanowisk, w tym jedenaście dla osób niepełnosprawnych.

Oprócz robót drogowych firma ułoży też dwukierunkowe torowisko tramwajowe w pasie rozdzielającym jezdnie oraz wybuduje pętlę tramwajowo-autobusową przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz ze stanowiskami postojowymi dla autobusów.

Inwestycja powinna być zrealizowana w ciągu 18 miesięcy. Projekt przebudowy ul. Szafera objęty jest dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

(lw)

Wizualizacja UM

Na zdjęciu: Pętla autobusowo- tramwajowa

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Platan
2019-02-21 08:09:15
Moim zdaniem, do tej inwestycji należy dodać torowisko do ulicy Żołnierskiej.
40 lat minęło !
2019-02-20 18:07:54
ile to już lat minie od pomysłu do realizacji? - czterdzieści! lat [~1978~2020], pomysłodawcy z BPBK Sz-n to już zapewne na emeryturach, a projektanci gdańscy jakoś nie czują tutejszego klimatu :(
Grześ
2019-02-20 16:39:29
Po co robić pętle przy Netto-Arena skoro tramwaj ma jechać dalej na Krzekowo i do Taczaka. Wtedy się zamknie obwodnica dla sieci tramwajowej w śródmieściu.
West
2019-02-20 15:58:17
Tak tak. Wszystko ładnie. A kto będzie prowadził te tramwaje które tam pojadą? Teraz nie ma ludzi do pracy bo widać że tramwaji brAkuje na linii bo nie ma motorniczych.
Dziwne
2019-02-20 14:36:22
Dziwny jest ten zwyczaj budowy co chwilę pętli - na Arkońskiej pętla i zaraz znowu koło hali pętla. Na ul. Kwiatowej pętla i ma być kilometr dalej pętla. Zapętlamy się - i kasa będzie pewnie nieczynna :) Te tory - jeśli będzie jeździć tam jakaś linia - może odciążą linię 75.
oby
2019-02-20 11:31:49
Byle nie Energopol
Koko
2019-02-20 11:11:36
A na Szerokiej dobudują ścieżki rowerowe to takie proste. Oby przetargu nie wygrał ten sam co to Arkońską robi.
,.
2019-02-20 10:45:00
Czyli widać, że od Szafera tramwaj pojedzie, do Żołnierskiej, nowy szlakiem, równoległym do Szerokiej. A Szeroka dalej wąska...
czytenik
2019-02-20 10:26:42
Pięknie. Szkoda tylko, że nie przewidziano żadnych drzew. Betonowa pustynia, na której w lecie będzie ciężko "wyrobić".
@&@
2019-02-20 10:21:16
A co z przebudową Szerokiej, którą geniusze Krzystka w trakcie remontu zwęzili?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA