Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

SLD o przemyśle stoczniowym

Data publikacji: 01 października 2018 r. 18:58
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:21
SLD o przemyśle stoczniowym
 

- Przyszłość zarówno Szczecina, jak i całego regionu jest bardzo mocno uzależniona od odbudowy przemysłu stoczniowego - powiedział na poniedziałkowej (1 października) konferencji Sojuszu Lewicy Demokratycznej Dariusz Wieczorek, kandydat do Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego.

Polityk zwracał uwagę, że w naszym województwie obecnie funkcjonują trzy organizmy gospodarcze: "Gryfia", Park Przemysłowy i tereny spółki ST3, które powinny ze sobą współpracować. Apelował również do wszystkich sił politycznych o wspólne pochylenie się nad problemem przemysłu stoczniowego.

- Dzisiaj jest potrzeba współpracy rządu, samorządu województwa i prezydenta Szczecina, żeby dokonać inkorporacji do Stoczni "Gryfia" pozostałych dwóch jednostek gospodarczych - uważa Wieczorek. - Dzięki temu powstałby jeden organizm, który oprócz remontów statków mógłby również zajmować się ich produkcją. 

Ponadto mówiono o koncepcji budowy promów w Stoczni "Gryfia".

- Jest ona jedynym zakładem w naszym regionie, który ma papiery na działalność stoczniową - przypominał Włodzimierz Wiśniewski, przewodniczący Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Gospodarki Morskiej przy Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia SA. - Dzięki niej możemy odbudować przemysł okrętowy. Idea budowy promu jest przez nas popierana, ponieważ będzie gwarantowała miejsca pracy i godne zarobki.  

Wiśniewski podkreślił, że musi być konsensus miedzy wszystkimi firmami związanymi z przemysłem okrętowym.

- Na odbudowie przemysłu stoczniowego powinno zależeć nie tylko władzom zarządu stoczni, ale również władzom miasta, wojewodzie i marszałkowi - wyliczał przewodniczący. 

- Nie ma silnej gospodarki morskiej Szczecina bez przemysłu stoczniowego - dodał Dawid Krystek, kandydat SLD na prezydenta Szczecina. - Proponujemy stworzenie komunikacji miejskiej, która będzie dowoziła pracowników do Wyspy Gryfia, a następnie ich odwoziła.

Ponadto Krystek stwierdził: - Wiemy też, iż miasto ma możliwość wspierania w kwestiach ulg podatkowych od nieruchomości, co ułatwiłoby stoczniom działalność. ©℗

(KK)

Fot. Elżbieta Kubowska

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

do Obs.ryver
2018-10-07 16:38:39
Mało wiesz, bo biuro jest i pracuje.
Kaczygród
2018-10-02 20:45:50
Nie ma Stoczni Szczecińskiej mówię to... ja... Sam ją zamykałem... A teraz bronię jej jak lew... Rudyendharcerz P.S. Do zobaczenia na Komisji 22
do partyjnych - nie tylko z sld
2018-10-02 19:10:09
Najpierw sprawcie aby psie kupy nie zalegały na chodnikach , trawnikach . Jak tego dokonacie , to może uda sie Wam jakąś stocznię wybudować np. zakład wytwarzający kajaki i łódki z tworzywa sztucznego .
Papiery
2018-10-02 17:58:46
Firma zdycha a OPZZtom tylko polityka i wybory w głowie. Oni żyją w innym świecie, a tymi ich papierami, bez fachowców to się mogą tylko podetrzeć.
Obs.ryver
2018-10-02 14:22:45
Wszak to "Solidarność" wykończyła przemysł stoczniowy(i nie tylko!) w tym Stocznię Szczecińską im.Warskiego!!! dlaczego? Bo była zbudowana przez "komunę"...dla Ludzi Pracy. Odpowiem tez niektórym, spawacze wrócą...ale biuro konstrukcyjne - to zupełnie inna bajka....
@ Ala
2018-10-02 13:40:35
Szkoda, że nie byłaś w środku. Dużo już zainwestowano w sprzęt i maszyny, chociaż potrzeba znacznie więcej. A ludzie z Norwegii i Niemiec wracają. Zrobiła się nawet mała kolejka oczekujących na zatrudnienie w stoczni.
Ala
2018-10-02 08:21:42
Za późno. Nie ma co odbudowywać. Brak wyspecjalizowanych pracowników (już dawno są w Norwegii czy Danii). Nie ma żadnych maszyn i urządzeń specjalistycznych (albo ktoś je przytulił do siebie i nieźle na tym zarobił albo już się rozpadły z rdzy). Co jakiś czas przejeżdżam koło dawnej stoczni i widzę obraz nędzy i rozpaczy. Po stoczni poza napisem nie ma już nic. Rozumiem, że są wybory i kiełbasa wyborcza musi być ale...panowie bez przesady.
dziwne
2018-10-02 00:12:58
Przecież w czerwcu na kongresie morskim w Szczecinie zapowiedziano konsolidację przemysłu stoczniowego. Gryfia i Stocznia Szczecińska za rok lub za dwa lata będą mieć jeden zarząd, najpierw jednak muszą przejść pod nadzór ministerstwa gospodarki morskiej. Sprawa powszechnie znana, a panowie o tym nie słyszeli?
Czy to nie Jacek Piechota z SLD
2018-10-01 23:28:49
jako pierwszy zaczął likwidacje przemysłu stoczniowego i ciężkiego w Polsce (pamiętam jak mówił ze jest pacyfistą i dlatego trzeba rozwalić polską zbrojeniówkę).
SLD razem ze Służbą Bezpieczeństwa
2018-10-01 21:41:01
Ja dla SLD nie wróże sukcesu, do wyborów idzie z byłymi funkcjonariuszami SB , którzy sa na ich listach wyborczych.
Takie jest SLD
2018-10-01 21:34:53
Zniszczyli Stocznię Porta Holding tylko po to, by posiąść Porta Petrol. Teraz chce tę stocznię odbudować? Pytam tow. Wieczorka: na co teraz liczysz? Pozdrówcie tow. harcmistrza TW Roberta - wychowawcę i "opiekuna" harcerzy.
SLD-wscy kłamcy.
2018-10-01 20:31:29
To jakaś paranoja. Lewacy , którzy rozłożyli na łopatki Stocznię Szczecińską i Gryfię mówią o odbudowie przemysłu stoczniowego. Nie dziwię się , że pan przewodniczący Wolnego Związku Zawodowego ( tak naprawdę to lewacki OPZZ i ludzie z SLD ) chce , aby państwo wpompowało w Gryfię kolejne miliony. Jego ludzie na wysokich stanowiskach kręcą tam niezłe lody. A chcą jeszcze większe. A Gryfia co roku ma potężne milionowe straty. Tylko dlaczego władze PIS w regionie na to pozwalają ? A może PIS i SLD są w zmowie.
Panie Wiśniewski
2018-10-01 20:09:04
Panie Wiśniewski, czy te głoszo ne przez pana hasła o połączeniu stoczni są uzgodnione z pana pracodawcą czyli stocznia Gryfia? Czy ma pan zgodę zarządu Gryfii do wypowiadania się w tym temacie? Czy ma pan zgodę na udział w wiecu jako pracownik Gryfii w godzinach pracy?
Nigdy więcej komuny w Szczecinie!
2018-10-01 19:47:36
Czy ten Wieczorek jest normalny? Przecież to właśnie jego kumple, komuchy z SLD rękoma członka KC PZPR Millera i Piechoty zlikwidowały przemysł stoczniowy w Szczecinie dusząc Portę Holding i zamykając pod fałszywymi zarzutami walczący o przetrwanie zakładu ówczesny zarząd PH(w pełni prawomocnie uniewinniony po latach procesu). Całość w zemście za wejście PH w rynek paliwowy zastrzeżony zdaniem komuchów wyłącznie dla nich. Potem zresztą paliwową część holdingu (Portę Petrol) sprzedano, bądź "sprzedano" czerwonemu baronowi z tego rynku. Widocznie komuch Wieczorek myśli(?), że ludzie zapomnieli. Nie komuchu! Pamiętamy!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA