sobota, 17 listopada 2018.
Strona główna > Wiadomości > Trzech chętnych na Granitową

Trzech chętnych na Granitową

Trzech chętnych na Granitową
Data publikacji: 2018-07-12 22:32
Ostatnia aktualizacja: 2018-07-15 18:50
Wywietleń: 1660 338114

Trzy firmy zgłosiły się w przetargu na budowę węzła „Granitowa” w szczecińskich Podjuchach. Ich oferty będą teraz analizowane.

Najwięcej za wybudowanie nowego układu drogowego chce Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” z Zawiercia – 123 mln zł brutto. Z kolei konsorcjum firm, którego liderem jest spółka Roverpol z Warszawy, chciałoby za tę modernizację nieco ponad 104,5 mln zł. Partnerem w tym konsorcjum jest hiszpański Rover Alcisa SA z Walencji. Najmniej chce warszawski Budimex SA – ponad 101,6 mln zł.

Tymczasem Szczecin zamierza przeznaczyć na tę inwestycję 78,2 mln zł brutto.

Przypomnijmy, że modernizacja tego rejonu Podjuch obejmuje m.in.:

– Przebudowę ul. Krygiera. Ulica w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyżowania zostanie wyposażona w dwie jezdnie, trzy pasy ruchu na dojeździe do skrzyżowania oraz dwa pasy ruchu na wylocie ze skrzyżowania;

– Przebudowę ul. Granitowej. Zostanie wybudowana jezdnia dwupasmowa o szerokości 7 metrów, a także chodniki i ścieżki rowerowe;

– Budowę skrzyżowania jednopoziomowego z wyspą centralną z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu ul. Krygiera z ul. Granitową;

– Rozbiórkę istniejącego wyłączonego z ruchu mostu drogowego przez Regalicę, w miejsce którego wybudowany zostanie nowy trójprzęsłowy most;

– Budowę ul. Nowej Marmurowej na odcinku od ul. Piwnej do ul. Krygiera;

– Budowę dojazdu do ul. Ciasnej;

– Przebudowę skrzyżowania ul. Granitowej z ul. Marmurową;

– Budowę układu chodników i ścieżek rowerowych.

Wykonawca miałby na wykonanie prac nie więcej niż 15 miesięcy od podpisania umowy.

Projekt będzie współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

(kl)

Komentarze

Bezrzeczak
Węzły, wielkie skrzyżowania, itp. A kiedy nasz szanowny ratusz weźmie się wreszcie za obiecaną kilka lat temu przebudowę ulicy Modrej i Koralowej, żeby kierowcy nie niszczyli zawieszenia, pojazdy nie chlapały po pieszych, a rowerzyści mieli w końcu ścieżkę rowerową. Przecież to jakieś 1,5 kilometra, które pewnie kosztowałoby ze 2-3 melony.
2018-07-15 18:33:27
Pieniądze nie leżą na ulicy
Ależ tu "inżynierów" budownictwa drogowego się wypowiada. Tak, wielopoziomowe Podjuchy: estakady, wiadukty, rozjazdy na filarach, cuda na kiju. Tylko, że to by kosztowało wielokrotnie drożej. "Inżynierowie" nie zauważyli nawet, że Szczecin ma na to o wiele mniej, niż chcą wykonawcy. Będzie musiał jeszcze pożyczyć lub dotować pieniędzmi unijnymi. Pieniądze nie leżą na ulicy.
2018-07-15 18:26:20
Puchatek
Czy nasi "milusinscy" z biura projektow dostaja ektra bounusy za kazde rondo? To juz prawdziwy wysyp takich rozwiazan w Szczecinie, nawet jesli te ronda sa tak smieszne jak w Zdrojach przed dworcem, czy na "Slonku" przy petli MZK, bo 7 metrow srednicy to totalna paranoja. Co do meritum, rozwiazania bezkolizyjne drog to nie ronda tylko dwa poziomy Panowie. Co do mostu Klodnego to juz totalne blazenstwo i bezguscie.
2018-07-13 12:52:57
@clops
Ale polaczki, szczególnie te od zarządzania / rządzenia nie mają w ogóle myślenia perspektywicznego (tym bardziej po skończeniu prawa, co obrazuje całą prawdę dowcip o młodym po szkole który "za szybko" zakończył sprawę starego wygi, który celowo ciągnął ją latami bo stała kasa z tego była). Jeśli chodzi o ukształtowanie terenu to też zaprzepaszczono możliwość zbudowania skrzyżowania dwupoziomowego na drugim jej końcu przy Południowej. A jeśli chodzi o to skrzyżowanie podobno jest zaplanowany i będzie poprowadzony górą łącznik między Krygiera a A6, ale to będzie oczywiście jako oddzielna robótka i pytanie kiedy ?
2018-07-13 09:02:04
xxx
Bez bezporsedniego wiaduktu z Krygiera do A6 ten projekt nie ma sensu. Zrobi się tam drugie rondo Gierosa jak na Gumieńcach.
2018-07-13 08:48:37
clops
Ukształtowanie terenu, aż prosi się o skrzyżowanie wielopoziomowe. Brak myślenia perspektywicznego.Za pięć lat to "rondo" zablokuje się zupełnie i zostanie pasztet dla następnego pokolenia.Rozwiązanie na miarę lat siedemdziesiątych, czyli żadne.
2018-07-13 07:36:19
ahahaha
rozbudowa wielkiego skrzyzowania a tylko jeden most z ograniczeniem do 40 km/h w poblizu to tylko wyrzucanie pieniedzy w bloto.
2018-07-13 07:33:00
ŻAL mi d'Trawę ściska
A kiedy rondo Rostocka-Bandurskiego-Królewskiego-Warcisława lub dwupoziomówka,i to szybko !! bo Kasiarze od trawy wymłucą całą Kasę Europejską na V odcinek obwodnicy Płn-Płd Szczecina na co miesięczne znęcanie sie nad niby trawą w suszę- poprzez tzw koszenie KASY przez nową Spółkę miejską $$ TRAWA z mst.Szczecin $$
2018-07-13 00:19:41
gość
Nie powinno być wygranego w tym przetargu. Tak wielkie jednopoziomowe skrzyżowanie nic nie da. Tam przecież się będzie stać! To jest taka sama wydmuszka jak most Kłodny - ogromne pieniądze, a efekt - poza wizualnym - żaden!
2018-07-13 00:03:17

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
3
na godz. 09:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Marsz Niepodległości 2018
Rocznica niepodległości oficjalnie
Harcerze świętowali rocznicę niepodległości
Poprzedni Następny

Sonda

Czy samorządy powinny brać pod uwagę szczepienie dziecka przy przyjmowaniu go do żłobka lub przedszkola?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy