piątek, 24 maja 2019.
Strona główna > Wiadomości > Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku

Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku [GALERIA]

Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku
Data publikacji: 2018-07-25 23:26
Ostatnia aktualizacja: 2019-04-13 00:50
Wywietleń: 3646 339845

Mija pół roku od rozpoczęcia inwestycji u zbiegu al. Wojska Polskiego z ulicami Władysława Szafera i ul. Arkońska i na odcinku tej ostatniej do pętli tramwajów linii 3 i 10 w Szczecinie. Już od kilku tygodni można tam oglądać zarys części nowej trasy przez Las Arkoński z wytyczonymi pasami jezdni, drogi dla rowerów i chodnikami. Z robotami ziemnymi i uzbrajaniem drogi w nową infrastrukturę podziemną drogowcy dotarli do wysokości pętli, gdzie ciężki sprzęt rozpoczął zrywanie ostatnich fragmentów starej zdegradowanej nawierzchni wąskiej jezdni. 

Pas szlaku dla tramwajów (z wyjątkiem rejonu przebudowywanego tam wiaduktu) do wysokości przystanku przed skrzyżowaniem z ul. Międzyparkową w kierunku stadionu Arkonii po osadzeniu w warstwie betonowej pierwszych odcinków zmontowanych międzytorza zostały zalane dodatkową warstwą betonowego podłoża. Kolejny fragment zmontowanych torów jest już też na swoim miejscu - tuż za zakrętem na wysokości bramy wjazdowej na stadion. Przed zbyt szybkim wysychaniem beton jest regularnie polewany wodą z cystern.  

Najbardziej zaawansowane są roboty na wyłączonym z ruchu od początku tego roku fragmencie pasa jezdni al. Wojska Polskiego (w kierunku Głębokiego) od schroniska dla psów do leśnej alejki spacerowej prowadzącej do kąpieliska Arkonka. I dalej od rozjazdu w rejonie nowego ronda w kierunku ul. Międzyparkowej. Na kilkusetmetrowej w sumie długości wylane zostały dotąd także warstwa podbudowy bitumicznej i warstwa wiążącej na odcinku od ronda do okolic u. Międzyparkowej.  Z przerwą w miejscu, gdzie wciąż trwają prace przy wzmacnianiu konstrukcji poniemieckiego wiaduktu nad biegnącą poniżej leśną alejką spacerową. 

Po obu stronach wytyczonej nowej jezdni prowadzone są roboty brukarskie przy układaniu chodników i wznoszeniu murków oporowych od strony Polany Czerwonej. Aż do miejsca starego przystanku 'Stadion Arkonia nż" (w kierunku pętli Las Arkoński), gdzie dostrzec można asfaltowe wyniesienie w pasie nowej jezdni między chodnikiem i torowiskiem. Tam  urządzony będzie jeden z przystanków tzw. wiedeńskich. 

Od strony starej pętli tramwajów i w jej obręb zwieziona została i składowana jest część materiałów budowlanych, w tym rur budowanych nowych instalacji podziemnych, z kanalizacyjną włącznie. Wywrotki zwożą piach, a koparki, spychacze niwelują teren pod dalsze fragmenty nowej drogi wzdłuż stadionu do pętli. Przygotowywane jest równocześnie podłoże z warstwy kruszywa pod powstający naprzeciwko stadionu parking. 

Z ciężkim sprzętem budowlanym drogowcy dotarli także w rejon samej pętli Las Arkoński (tę w dalszym etapie inwestycji również czeka przebudowa), gdzie rozpoczęło się zrywanie do połowy starej nawierzchni jezdni tuż za zjazdem tramwajów na pętlę.

Przypomnijmy, wykonawcą inwestycji jest firma Eurovia Polska S.A., a powinna ona zakończyć się w lipcu przyszłego roku. Koszt to prawie 89 mln zł. ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot. Mirosław WINCONEK

Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku Ulica Arkońska. Krajobraz po pół roku

Komentarze

@@Stefan
Dokładnie. Stefan, ta Spacerowa to była błędnie przyjęta potoczna nazwa, która nie miała prawa wejść do praktycznego użytkowania.
2018-07-26 21:51:54
@Stefan
A wlasnie ze jest.
2018-07-26 20:01:01
Wystarczy pojechac na Potulicka
tam już nawierzchnia jest nierówna po dwukrotnym cieciu w okolicach torowisk... pewnie tez nie było nadzoru inwestora... co w zamian? a chocby systemy takie jak edilon sedra ESR, USTS i podobne.
2018-07-26 18:01:46
@Tramwajowy
Chyba się nie za bardzo interesujesz po co to budują?
2018-07-26 17:11:48
Stefan
Panie Mirosławie WINCONKU nie ma zbiegu al. Wojska Polskiego i ulicy Władysława Szafera z ul. Arkońska. To co uważa ma uporczywie za ulice Arkońską to ulica Spacerowa. Informację o tym można dostrzec na mapach i atlasach miasta Szczecina wydawanych przez Polskie Przedsiębiorstwo Wydawnictw Kartograficznych. No ... chyba, że samo ogranicza się swoje horyzonty intelektualne do internetu gdzie byle miernota może zmieniać nazwy ulic, miast czy państw jak jej to tylko się podoba.
2018-07-26 17:08:46
Alek
W innym artykule jest o dronach. Moze poprosic tych panow by zrobili pare fotek inwestycji na Arkonskiej. Opis nie oddaje postepu prac
2018-07-26 13:55:51
Ze niby jaki kosztowny ...
Takie rozwiazania sa w wielu miejscach. Nie wspomne, na swiecie. A jakie rozwiazanie pan, panie kolego, proponuje jako fachowiec?
2018-07-26 13:52:16
Po przejrzeniu zdjeć widzę blędy projektowe i wykonawcze
gdzie jest nadzór inwestorski? Eksploatacja tak zaprojektowanych i wykonanych torowisk będzie bardzo kosztowna... To nie jest problem kryterium niskiej ceny ale niewłaściwego nadzoru inwestorskiego. Po roku kosztowny remont...
2018-07-26 11:00:02
@tramwajowy
Idź się leczyć... na dzisiaj korzystam w 90% z samochodu (nie mówiąc już ze z KM się wychowalem) ale akurat ta inwestycja jest niezbędna. Jeżeli chcemy ciągu dalszego obwodnicy co wymaga przebudowy Lekno, to bez tego odcinka się nie rozpocznie. Tam rano i wieczorem w ciągu 90 minut będzie przyjeżdżać około 65 składów. O regularnej linii nie wspominajac. I dodam że pociąg Szczecin Poznań pokonuje te trasę juz 2 h 20 min. A będzie jeszcze szybciej wiec nie chrzan tylko o transporcie towarów na szynach.
2018-07-26 10:25:31
Tramwajowy
To już ze zdjęć widać jak tramwaje są bez sensu. Bardzo kosztowna infrastruktura po to aby jeden tramwaj przejechał raz na kilkanaście minut. Bardzo drogie wagony tramwajowe, sieć elektryfikacyjna oraz brak możliwości zmiany trasy. Na dodatek zajmują potężną część pasa drogowego tylko dla siebie (czasem na jakimś odcinku skorzysta też autobus). I jeszcze ta kolej metropolitalna ohhhh.... Kiedy Wy wreszcie nauczycie się że transport szynowy jest sensowny jedynie dla towarów ?
2018-07-26 09:16:38
ON
Taka inforacja dla dziennikarzy już dziś jest półroczne opóżnienie z winy urzędników miasta...
2018-07-26 09:11:29
Już pisałem - Via Appia budowano szybciej.
Dokąd ten POtworny objazd-przejazd na skrzyżowaniu z Wojska Polskiego !!!?
2018-07-26 09:01:31
Oj
Ta "słynna" firma Szczecińska to Energopol :)
2018-07-26 08:36:30
Miś
"Swojacka" dla władzy firma Eurovia gwarantuje, że inwestycje zostanie oddana z dwuletnim opóźnieniem oraz że do kosztów tymczasowych trzeba będzie dodać raz jeszcze tyle a może i więcej, żeby roboty w ogóle zakończono. To taki standard.
2018-07-26 07:50:13
@vik
Chyba koledze się firmy pomyliły. Dziękujemy, Eurovia, za uczciwą robotę.
2018-07-26 06:55:43
moi
@vik Chyba pomyliły Ci się Eurovia z Energopolem. Nie, że Eurovia to jakiś super przykładny i punktualny wykonawca, ale w rywalizacji z Energopolem są jednak daaaaleeeeeko z tyłu. Energopol jest tylko jeden jedyny, wyjątkowy, niepowtarzalny. Aż mi przymiotników zabrakło z tego zachwytu, ale środek nocy mnie usprawiedliwia. ;)
2018-07-26 02:12:48
vik
Skoro wykonawcą jest Eurovia (a któż by inny) możemy się spodziewać planowego opóźnienia zakończenia inwestycji, poprawek gwarancyjnych a po najdalej roku remontu ulicy. W końcu to Eurovia (no i oczywiście ..... Szczecin)
2018-07-25 23:55:37

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
11
na godz. 06:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wielkie gotowanie nad Odrą
Teatralny przemarsz
Dzień Europy – balony poleciały w niebo
Poprzedni Następny

Sonda

Czy będziesz głosować w wyborach do europarlamentu?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie