Węzeł Granitowa i pierwsze zmiany w organizacji ruchu
Węzeł Granitowa i pierwsze zmiany w organizacji ruchu
Data publikacji: 17 lipca 2019 r. 21:26
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2019 r. 12:43
W czwartek (18 lipca) po godzinie 10 zmotoryzowanych czekają pierwsze zmiany w organizacji ruchu na ulicach Floriana Krygiera i Granitowej w Szczecinie. Rozpoczynają się prace przy budowie w tamtym rejonie nowego węzła drogowego.
REKLAMA
- Wprowadzenie zmian jest koniecznie z uwagi na wyznaczenie tymczasowych wjazdów oraz wyjazdów z placu budowy oraz na czas prac związanych z rozbiórkami i wyburzeniami starych budynków - tłumaczy Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta UM Szczecin.
Wjazdy i wyjazdy z budowy będą się znajdować na ulicach Floriana Krygiera, Granitowej i Radosnej. Odcinek chodnika przy ul. Granitowej (po prawej stronie jadąc w kierunku ronda Ułanów Podolskich w Zdrojach) na wysokości ulic Zakręt i Ciasna, będzie wyłączony z ruchu pieszego.
Przypomnijmy, że ta inwestycja obejmuje budowę nowego skrzyżowania z wyspą centralną z sygnalizacją świetlną oraz przebudowę ulic Floriana Krygiera i Granitowej, znajdujących się w sąsiedztwie skrzyżowania. W ramach prac rozebrany zostanie także istniejący, wyłączony z ruchu od lat, most drogowy nad Regalicą. W jego miejscu ma być wzniesiona nowa przeprawa nad rzeką. Ponadto zadanie obejmuje: budowę chodników i ścieżek rowerowych, oznakowania oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, kanalizacji deszczowej, oświetlenia, ekranów akustycznych.
Roboty powinny się zakończyć w drugiej połowie przyszłego roku. Koszt całej inwestycji to ponad 104 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm Roverpol oraz Rover Infraestructuras SA. Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania ma wynieść 72 797 093,95 zł.
(MIR)
Fot. UM
REKLAMA
Komentarze
zacofana inwestycja
2019-07-18 21:35:30
rozwiązania dobre ale 25 lat temu.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Chwilkowski
2019-07-18 18:54:11
Estakady wiadukty kładki wyraźnie zmniejszają ilość wypadków i potrąceń pieszych
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Chwilkowski
2019-07-18 13:32:27
Cena była z uwzględnieniem pali... Oczywisci mogą być profile stalowe tym lepiej bo większa rozpiętość i mniej pali. Cena bez większych zmian
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@tylko tyle
2019-07-18 11:35:27
Najważniejsze dla niektórych sapaczy, to dopiąć się do tego, że budowane są jakieś fragmenty ścieżek rowerowych, przy jednoczesnej budowie jezdni wielkości lotniska..
Gwoli ścisłości, tam nie powinno być żadnej rozbudowy, a przynajmniej nie w takich rozmiarach, skoro nieopodal budowana będzie obwodnica Przecławia. Czujesz się pokrzywdzony, że budują ścieżki 2m ścieżki, a nie żal ci kasy na dublowanie inwestycji?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
HogoFogo
2019-07-18 11:16:09
Jak na Szczecin to i tak mamy do czynienia z wiekopomną inwestycją.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
xxx
2019-07-18 09:35:36
Że nie na tam drugiego poziomu bezpośrednio na A6 to jest skandal. Dobrze ze będą tam światła bo jak zrobili by normalne rondo to w Podjuchach mielibyśmy drugie Gumieńce jak na Gierosa.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@chwilkowski
2019-07-18 09:31:53
Piszesz o tym co jest na górze, belki sprężone, strunobetony.. jeszcze taniej byłoby w stali. Jeśli raz dobrze wybudujesz kanalizację kablową to nie trzeba do tego wracać, dostęp jest podobny, więc nie panikuj. Trzeba tylko pomyśleć o rezerwowych przepustach, etc. w perspektywie np. 20 lat.
A teraz to co na dole. Pomyślałeś o nośności gruntów w okolicy, najazdach, etc... szczególnie wzdłuż rzeki z "super" gruntami nośnymi gruntami starorzecza.
I zapewne uzyskałbyś super oszczędności przy palach rzędu co najmniej 18, 24 metry. Zobacz, jak zbudowano oczyszczalnię ścieków Zdroje, nowy most na - czym ona stoja?
Więc bez demagogi.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
chwilkowski
2019-07-18 07:56:36
Skrzyzowania jednopoziomowe w miastach o podobnej przepustowosci zajmuja wiecej miejsca ze podnosza koszty budowy o ilosc jezdni pasow kraweznikow sygnalizatorow i co jest najdrozsze -kable rury przewody poodziemne. Natomiast estakady mozna budowac ze zmienna rozpietoscia podpor i unikac przekladania kabli rur itp
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
chwilkowski
2019-07-18 07:52:35
Zbudowal petle tramwajowa TURKUSOWA przed osiedlem Oslonecznym (Mistrzostwo swiata) by zaoszczedzic 10-20 mln zl. Po czym zbudowal dodatkowa petle autobusowa za prawie 10 mln zl. Tak wiec oslabilismy petle autobusowa na Slonecznym i mamy 2 slabe punkty przesiadkowe. A wystarczylo Linie tramwajowa poprowadzic do istniejacego wezla petli autobusowej Sloneczne. Dzialka na ktorej jest wielki parking jest dzialka miejska wiec zaoszczedziliby na cenie gruntu. Te 1300 m torowiska kosztowaloby niewiele wiecej co irracjonalna dodatkowa petla autobusowa na Turkusowej… NIE wybierajcie prawnikow
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
tylko tyle
2019-07-18 06:55:47
Najważniejsze, że trzeba tam upchnąć ścieżkę rowerową, a o estakadzie wszyscy zapomnieli. To nadal będzie węzeł, bo stosuje się tu rozwiązanie z zamierzchłych już czasów w budownictwie drogowym.Szczecin nadal będzie w ogonie miast polskich.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Capilano
2019-07-18 05:56:36
To i tak dobrze, że nie budują mostu wzdłuż Odry, tak jak w Warszawie tunelu przez Wisłę.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@chwilkowski
2019-07-17 23:21:24
pełna zgoda tak w temacie prawników jak i reszty.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@chwilkowski
2019-07-17 23:11:13
Co Ty w Szczecinie kosztowałby 200mln sama bez mostu nad Regalica, ale swoją drogą to robienie tam ronda zamiast skrzyżowania dwupoziomowego świadczy jak bardzo prowincjonalny jest Krzystek.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
chwilkowski
2019-07-17 22:02:38
Estakada ok 500m z prefabrykowanych sprezonych belek mostowych kosztowalaby 30-35 mln zl wiec byloby taniej. Ludzie nie wybierajcie prawnikow na burmistrzow i prezydentow a inzynierow budownictwa.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.