Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Zaklinowane tory

Data publikacji: 12 października 2017 r. 07:01
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:52
Zaklinowane tory
Urzędnicy z magistratu zlecają kolejne ekspertyzy i za nie płacą, a tory od mostu Długiego przez ul. Energetyków po ul. Gdańską tak wyglądają kolejny już miesiąc. Kucie, dłubanie, prowizorka, naprawianie i łatanie.  

Tylko na krótkim odcinku nowego torowiska tramwajów w ul. Energetyków, od przystanku przy estakadzie Trasy Zamkowej do skrzyżowania z u. Celną, można doliczyć się teraz piętnastu miejsc z odkrywkami fragmentów szyn prowizorycznie wypełnionych - po skuciu wokół nich nawierzchni - starymi podkładami z drewna i deskami mocowanych klinami. W sumie na trasie aż po Estakadę Pomorską z przystankiem "Parnica nż", mijając po drodze most Portowy nad Parnicą, jest ich ponad dwadzieścia.

Skuwanie betonu, naprawy w miejscach wcześniejszych pęknięć szyn i następnie łatanie trwają w najlepsze. I jeszcze dość długo potrwają, bo do końca roku.

A dzieje się to wszystko - przypomnijmy - na trasie przebudowanej od podstaw i eksploatowanej ledwie od dwóch lat. To ciąg dalszy „przygód” z pękającymi szynami najnowszych torowisk w Szczecinie. Latem zakończyły się roboty przy wymianie ich odcinków także na innej trasie - w jezdni ul. Potulickiej.

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 12 października 2017 r.

Mirosław WINCONEK

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

dewis
2018-04-06 08:23:23
Zachciało sie szybkiego tramwaja, przerobic na tramwaj konny inne obciazenia i kupy po koniach wykorzystaja grzybodajnie a w wikendy za jazde wierzchem bedzie dodatkowa oplata.W miescie gdzie 30 % obywateli zatrudnionych jest w sluzbach specjalnych dzisiaj juz na emeryturze ma byc na zawsze tak jak było Gdyby Berlin przysyłał regularnie emerytury juz jutro mowilibysmy po niemiecku.
SromotnikBezwstydny
2017-10-12 21:56:11
Przecież to sieczka a nie torowisko!!! A prokuratorzy czekają ... na co??? A może też mają udziały-akcje w tej spółce akcyjnej ENERGOPOL? Przecież to już nawet nie kpina z Narodu tylko zagrożenie życia pasażerów tramwajów oraz możliwość spowodowanie katastrofy drogowej gdy wykolei się tramwaj pod pędzące auta!!!
Do "Szczeciniaka"
2017-10-12 21:53:18
Pierwsza koncepcja budowy szybkiego tramwaju powstała w Poznaniu w 1928 roku. Po wojnie powrócono do pomysłu w latach siedemdziesiątych. Poznański szybki tramwaj oficjalnie otwarto 1 lutego 1997 roku, a więc licząc od lat siedemdziesiątych po ćwierćwieczu. Natomiast licząc od pierwszej koncepcji z 1928 roku, po niemal siedemdziesięciu latach. Kłaniają się podstawy matematyki. Stadion "palce lizać" od samego początku był pełen usterek. Stwierdzono ich aż 120. Nadzór budowlany stwierdził, że stadion to sypiąca się fuszerka, która może zagrażać życiu kibiców i pracowników. Konstrukcja obiektu pękała grożąc zawaleniem się jednej z trybun wprost na loże zajmowane na meczach przez VIP-ów. Na ścianach zalegał grzyb. Złe obudowy oświetlenia w jacuzzi groziły śmiertelnym porażeniem prądem ludzi, którzy korzystali z kąpieli. Dach stadionu nie miał osobnej instalacji odgromowej, co groziło śmiertelnym porażeniem prądem ludzi w przypadku uderzenia w stadion pioruna. W pomieszczeniu z akumulatorami nie było czujników wodoru co groziło jego wybuchem. W rozdzielni z transformatorami był niepełny system detekcji szkodliwego sześciofluorku siarki co groziło zatruciem, niekiedy śmiertelnym, ludzi. Nie wiem czy wszystkie usterki usunięto, ale jak widać było ich bardzo dużo i były na tyle poważne, że zagrażały zdrowiu i życiu ludzi przebywających na stadionie. Tak więc stadion ten to jedna z największych fuszerek jakie odwalono w Polsce. Na drugi raz nie słuchaj bredni kolegi z bramy, on nie jest prezydentem Poznania.
Piotr
2017-10-12 20:54:28
I co z tego ? Popatrzcie na rożne fora internetowe jakie poparcie ma Krzystek. Debile są wśród nas.Dlatego Szczecin jest na poziomie Bydgoszczy a nawet dziś w GW napisali ze inwestycje wyższe ma Toruń od nas ! 11 zmarnowanych LAT !
nie głosowałem na "Prezia".
2017-10-12 16:54:04
Samopoczucie "Prezia" najprawdopodobniej znakomite. Aby do wyborów. Przed wyborami wyjdzie z gabinetu do ludzi na ulice, pojeździ z nimi komunikacją miejską, porozmawia, naobiecuje. Większość z nich, tak, jak dotychczas, nabierze się na te tanie chwyty wyborcze i na typa zagłosuje.
Jan
2017-10-12 13:52:07
A ja Wam mówię - nie naprawiać, nie łatać, zostawić tak jak jest, a nawet dorobić tych klinów. To jest fantastyczna atrakcja turystyczna - nigdzie tak nie ma.
Podatnik
2017-10-12 11:08:30
Najwyższy czas na skuteczne działania Prokuratury!
ckm
2017-10-12 10:51:26
i znowu koszty?!
biss
2017-10-12 10:39:06
Kurde, jaja sobie robią ? Na tym torowisku co 2 metry będzie spaw (łączenie torów). Ciekawe czy taką możliwość dopuszczają przepisy nadzoru technicznego. Miasto powinno zażądać wymiany całego torowiska.
Szczeciniak
2017-10-12 10:24:58
Normalka w naszym "mieście".W latach 70-tych(gierkowskich)powstał pomysł budowy szybkiego tramwaju w Poznaniu i w Szczecinie.W Poznaniu jeździł już po 3-latach.U nas ?...W Poznaniu stwierdzono że stadion Lecha jest do d...y.Zbudowano taki że palce lizać.Dlaczego? Bo Poznaniem żądzą poznaniacy z krwi i kości,Szczecinem, karierowicze.Tak mi powiedział prezydent Poznania na meczu Lech -Pogoń 1:2.
123
2017-10-12 10:18:39
Takie sa skutki przepisów gdzie wygrywa najtansza oferta...
Bolo
2017-10-12 09:56:54
Pięknie już to torowisko wygląda prawie jak przed wymianą. "Piękna" linia torów po wstawkach widoczna na Gdańskiej. Brawo Zamawiający. Brawo Prokuratura.
Sedina2008
2017-10-12 08:34:15
Energopol wygrał przetarg na budowę tunelu kolejowego w Polsce - w Łodzi. Kto im wystawił referencje?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA