wtorek, 22 października 2019.
Strona główna > eKurier > Rewitalizacja od Turzyna po Łasztownię

Rewitalizacja od Turzyna po Łasztownię

Rewitalizacja od Turzyna po Łasztownię
Data publikacji: 2019-10-09 22:29
Ostatnia aktualizacja: 2019-10-11 20:26
Wywietleń: 1173 420238

Na przełomie przyszłego i 2021 roku powinna wreszcie ruszyć przebudowa śródmiejskiego odcinka alei Wojska Polskiego w Szczecinie między placami Zwycięstwa i Szarych Szeregów. To ona wraz z najbardziej zdegradowanymi kwartałami zabudowy i ich podwórzami do niej przyległymi od Turzyna po Międzyodrze z Łasztownią ma się stać osią i obszarem przemian urbanistycznych, cywilizacyjnych i kompleksowych poczynań rewitalizacyjnych w najbliższych dekadach z perspektywą zakreśloną do 2050 roku.

- Jesteśmy na etapie weryfikowania kosztów całego przedsięwzięcia w alei w oparciu o gotową już dokumentację projektową, jaką opracowała ARCHAID Pracownia Architektoniczna Jacek Szewczyk. Rok 2020 będzie czasem na przygotowanie inwestycji od strony finansowej i ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót. Z realizacją Chcemy ruszyć na przełomie przyszłego i 2021 roku, tak by doprowadzić inwestycję do finału w wciągu trzech lat - powiedział „Kurierowi" Daniel Wacinkiewicz, zastępca prezydenta Szczecina ds. rozwoju miasta i dialogu społecznego, odpowiedzialny m.in. za planowanie przestrzenne, ład budowlany i

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 80% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 10-10-2019

Autor: Mirosław Winconek

Wizualizacja: Pracownia Architektoniczna ARCHAID Jacek Szewczyk

Rewitalizacja od Turzyna po Łasztownię Rewitalizacja od Turzyna po Łasztownię Rewitalizacja od Turzyna po Łasztownię Rewitalizacja od Turzyna po Łasztownię Rewitalizacja od Turzyna po Łasztownię Rewitalizacja od Turzyna po Łasztownię Rewitalizacja od Turzyna po Łasztownię

Komentarze

Naprawdę
Uwielbiam tego rodzaju wymysły. Szkoda tylko że te niby projekty są za naszą kasę. Zamiast wymyślać nierealne to może ktoś się weźmie za energopol 5.
2019-10-11 20:14:06
szkoda
a jednak tramwaju nie będzie, tylko osiedlowa uliczka w centrum miasta?
2019-10-11 01:14:46
Oj
Kolejne Gruszki na wierzbie obiecywane przez magistrat. Jak wygląda rewilatyzacja po Szczeciński najlepiej widać po deptaku Bogusława, ul. Baluki czy ul. ŚLĄSKIEJ. OPUSZCZONE kamienice, nieczynna fontanna, na podwórkach syf, brud smród. Na parterach tych kamienic speluny typu seta i galaretka.
2019-10-10 12:18:55
Ad. Blokowanie miasta?
Te podziemne to uwierzę jak je zobaczę. Na pl. Orła Białego gdyby się pojawił podziemny parking też byłoby inaczej niż to co się teraz tam wyprawia. Dalej: Ci co zostali w Centrum to co ?, tylko KM (czasochłonną) mają się przemieszczać ? Mieszkam w ścisłym Centrum gdzie debile z UM przypomnieli sobie po kilku latach od remontu, że stawiamy zakaz zatrzymywania się i postoju, a jednocześnie jest parkomat i sprzedane abonamenty na postój na tej ulicy ! A problem w sumie jest... od około godz. 8 do max. 18. Później luzik, wystarczy jeden pas. No ale nie postawią zakazu postoju 8 - 18 w dni powszednie bo przecież pozwolili by parkować poza godzinami łupienia kierowców. Wpierw alternatywa w postaci wewnętrznej bezkolizyjnej obwodnicy wewnątrz miasta, później dopiero takie "kwiatki" jak planowane na WP. Nie odwrotnie.
2019-10-10 11:27:28
@ Ad Brawo
Ale zmienili się radni i koalicja rządząca miastem
2019-10-10 10:46:48
gość
korkowanie miasta ciąg dalszy nastąpi
2019-10-10 10:36:02
Ad. Brawo
Władze Szczecina się nie zmieniły od dawna - Prezydent jest ten sam...
2019-10-10 09:56:36
Blokowanie miasta?
Jeśli dla kogoś miasto ma pełnić funkcję tylko ścieku komunikacyjnego, to równie dobrze może zamieszkać przy autostradzie. Już kilkadziesiąt tysięcy osób wyniosło się ze Szczecina na obrzeża, szukając ciszy i spokoju. Oczywiście wszyscy "muszą" wracać do Szczecina, bo tu pracują, w ich wioskach niewiele się też dzieje. I przez to tworzą korki. Dlatego właśnie działania powinny być ukierunkowane na to, by w mieście mieszkało się też dobrze. I głównym wyznacznikiem nie może być to, by ktoś mógł tu parkować bez problemu. Tymczasem w projekcie, nie dość, że miejsc postojowych jest mnóstwo na środku alei, to miejsca postojowe będą również budowane pod ziemią. I znowu wszystko nastawione, żeby samochodami wjeżdżać, gdzie się da. Nic dziwnego, że nikt w takiej przestrzeni przebywać nie lubi. Dodatkowo drzewa, zamiast dawać cień pieszym, to dadzą cień samochodom.
2019-10-10 08:41:01
W tej formie to nic lepszego...
od tego co jest obecnie nie będzie. A dodatkowo blokowanie miasta ciąg dalszy.
2019-10-10 08:12:25
brawo
nareszcie coś się w tym kierunku rusza - poprzednie władze Szczecina nie robiły nic
2019-10-10 07:42:21

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
14
na godz. 18:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Krokusowa Rewolucja na Wałach Chrobrego

Nekrologi

Sonda

Gdzie w Szczecinie powinien stanąć pomnik Marszałka Józefa Piłsudskiego?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie