sobota, 19 października 2019.
Strona główna > Na Luzie > „Powrót do przyszłości” w Audi museum mobile

„Powrót do przyszłości” w Audi museum mobile

„Powrót do przyszłości” w Audi museum mobile
Data publikacji: 2019-04-17 23:35
Ostatnia aktualizacja: 2019-04-19 10:26
Wywietleń: 1040 386324

Trzynaście pojazdów studyjnych i prototypów oraz trzy motocykle, wyznaczające historię Audi AG, znalazło się na nowej wystawie w Audi museum mobile w Ingolstadt. Zgodnie z jej tytułem „Powrót do przyszłości” zobaczyć tam można unikatowe, rzadko spotykane modele studyjne – świadków rozwoju motoryzacji.

Pojazdy, jak zwykle w tym miejscu, znajdują się na obrotowej windzie - tzw. paternoster, będącej stałym elementem muzeum. Wystawa potrwa do końca marca 2020 r.

Koneserzy marki z czterema pierścieniami w logo z pewnością odkryją tu na nowo starych znajomych – prawie zapomnianych przedstawicieli innowacyjnej sztuki inżynierskiej i fantazji projektowej dawnych lat. Wśród eksponatów znajduje się m.in. bijący rekordy, wyglądający niczym rakieta, bolid marki NSU wyposażony w silnik o pojemności zaledwie 500 cm sześc., który na zamkniętym odcinku amerykańskiej autostrady ustanowił rekord prędkości na dystansie jednego kilometra i jednej mili. Miłośnicy historycznej motoryzacji obejrzą również NSU Ro80 2+2, którego bryłę stworzyli projektanci słynnego biura Sergio Pininfariny.

Serca fanów młodszej generacji samochodów z pewnością podbiją audi: quattro spyder - zaprezentowane po raz pierwszy na IAA we Frankfurcie w r. 1991, avus quattro pokazane również w tamtym roku w Tokio, prototyp AL2 open end z 1997, quattro steppenwolf - wystawione w r. 2000 w Paryżu, avantissimo z r. 2001, nuvolari quattro przedstawione w 2003 w Genewie, koncepcyjne e-tron z 2009 i quattro concept z 2010.

Miłośnicy motocykli także znajdą na paternosterze coś ciekawego dla siebie. Wśród trzech pokazanych tam maszyn są: münch 4 TTS z silnikiem o pojemności 1200 cm sześc., który w momencie rozpoczęcia produkcji, w roku 1966, był najmocniejszym motocyklem na świecie, prototyp z . 1977, co do którego były nadzieje, że ożywi wielkie tradycje motocyklowe marki DKW, co niestety nie nastąpiło oraz unikatowy van veen OCR 1000 z silnikiem Wankla.

(g)

Fot. Audi AG

Komentarze

Pawcio
Może mój "studyjny nie jest" ale powstał w słynnej wytwórni Pininfarina projektowany przez znakomitych włoskich inżynierów.Czy jest w Szczecinie drugi taki-? ;-) fiatcoupepolska.pl
2019-04-19 09:42:45
czytaj: "Ołdi"
Dla niektórych cztery pierścienie, dla innych krowi łańcuch. Audi jest na trzecim miejscu, po BMW i Mercedesie, ale i tak jest marzeniem wielu przez swoją jakość i niezawodność. Oczywiście posiadanie ubogich krewnych, w postaci Skody, Seata i Volkswagena, obniża rangę klasy premium, jednak modele z gamy RS i słynne R8 tworzą pożądanie tej marki. Kto nie był w tym muzeum, polecam.
2019-04-18 06:51:27

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
10
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Najstarszy szczeciński fast food

Nekrologi

Sonda

Gdzie w Szczecinie powinien stanąć pomnik Marszałka Józefa Piłsudskiego?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie