piątek, 19 października 2018.
Strona główna > Wiadomości > Świnoujście bez szpetnych reklam

Świnoujście bez szpetnych reklam

Świnoujście bez szpetnych reklam
Data publikacji: 2018-05-24 10:52
Ostatnia aktualizacja: 2018-07-12 12:40
Wywietleń: 1420 329152

W Świnoujściu planują wprowadzić tzw. uchwałę krajobrazową. Idea jest taka, żeby uporządkować sprawę reklam na terenie miasta. Plany wzbudzają niepokój przedsiębiorców.

– Prace nad przygotowaniem projektu uchwały, choć trwały ponad rok, prowadzone były bez szerokich, otwartych konsultacji społecznych. Brak było dotąd otwartych spotkań zarówno z mieszkańcami, jak i przedsiębiorcami działającymi na terenie miasta, w trakcie których możliwa byłaby wymiana opinii i uwag na temat projektowanej uchwały i jej ewentualnych skutków – podaje w mailu do naszej redakcji Michał Faligowski z biura podróży Hotele i Turystyka.

Zdaniem M. Faligowskiego, efektem przyjęcia uchwały w proponowanym kształcie będzie „ograniczenie swobody prowadzenia działalności gospodarczej”. – Właściciele nieruchomości, zakładów usługowych, gastronomicznych czy handlowych zostaną narażeni na straty wynikające z dodatkowych kosztów, koniecznych na dostosowanie do wymogów uchwały oraz braku możliwości zwiększania sprzedaży poprzez informowanie o rodzaju swojej działalności – uważa M. Faligowski.

Projekt uchwały został opracowany na zlecenie urzędu przez Pracownię Projektową Afix ze Szczecina i według urzędników służyć ma poprawie jakości przestrzeni miejskiej w Świnoujściu. Do 28 maja w magistracie zbierane są uwagi do projektu uchwały krajobrazowej. W przyszłym tygodniu ma się odbyć spotkanie z udziałem samorządowców i przedsiębiorców. ©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 24 maja 2018 r.

BaT

Fot. BiK

Na zdjęciu: Świnoujście zostanie podzielone na strefy i w każdej będą obowiązywały konkretne zasady i warunki usytuowania elementów małej architektury, tablic reklamowych oraz urządzeń reklamowych.

Komentarze

Jan
Te reklamy tzw. przedsiebiorcow to zwyczajny kicz rodem z "Hameryki".. Jak najszybciej nalezy wprowadzic normy estetyczne dla przestrzeni publiczne,poniewaz kicz reklamowy odstrasza turystow i powoduje choroby psychiczne u mieszkancow.Pozdrawiam !
2018-05-24 15:44:51
Ala
Jestem za. A nie, jak w Szczecinie na Podzamczu na ładnej kamienicy przy samym wjeździe za mostem szpetny napis STOMATOLOGIA. Nie wspomnę już o zabytku jakim jest Baszta siedmiu płaszczy oszpecona reklamą - gdzie był konserwator zabytków? Koszmar jakiś, albo te mrugające i oślepiające reklamy (ul.Wyzwolenia przy banku Millennium skup sprzedaż czegoś tam - koszmar). Hej panie Krzystek zamiast budować (przerabiać z pasa ruchu drogowego) kolejną ścieżkę rowerową może wziąłbyś się pan za upiększenie naszego miasta i spowodowałbyś, że w końcu ktoś za to odpowiedzialny zabrałby się do roboty i też uporządkował te wszystkie szpetne reklamy w Szczecinie
2018-05-24 11:51:09
Kramp
Z kim tu dyskutować? Największy problem z ustawą mają janusze, którzy na swoich budach z kebabem przykręcili czerwone płachty, wielkie jak plandeki od tirów, z jedną rzeczą naniesioną ponadto: białym napisem "KEBAP". Zaśmiecają ulice gównianym żarciem i tandetnymi "pamiątkami", to niech chociaż to ładnie wygląda z zewnątrz.
2018-05-24 11:37:36

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
12
na godz. 18:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Pokaz pierwszej pomocy na wodzie
Wodowanie pierwszego bezzałogowca
Powstaje Morskie Centrum Nauki
Poprzedni Następny

Nekrologi

Sonda

Czy liczniki czasu światła sprawdzają się na szczecińskich skrzyżowaniach?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy