poniedziałek, 11 grudnia 2017.
Strona główna > Wiadomości > A budżet zbyt mały

A budżet zbyt mały

A budżet zbyt mały
Data publikacji: 2017-06-19 07:22
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-10 00:33
Wywietleń: 304 271383

Choć od uruchomienia zmodernizowanego przez PKP SA dworca Szczecin Główny minął ponad rok, to jeden z zegarów jak stał, tak stoi, tandetnie odnowiony mur oporowy straszy swoim wyglądem, a na popocztowy budynek i jeden z lokali użytkowych chętnych jakoś nie ma. Zapowiadany od dawna kolejny etap prac, czyli torowo-peronowy, prowadzony tym razem przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe, miał się zacząć w IV kwartale br., tyle że na przetarg wpłynęły oferty przekraczające przeznaczoną na jego sfinansowanie kwotę.

Do zaprojektowania i przebudowy stacji Szczecin Główny zgłosiły się dwa konsorcja: BUG Verkehrsbau AG i Intop Warszawa (z ceną ponad 75,5 mln zł brutto i realizacją w 22 miesiące) oraz Porr SA i Porr Bau GmbH (przeszło 70,71 mln zł i 19 miesięcy). Tylko że budżet PLK SA na to zadanie przekracza nieco 64,34 mln zł brutto (w tym 41,66 mln zł z UE).

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 19 czerwca 2017 r.

Tekst i fot. Marzenna GŁUCHOWSKA

A budżet zbyt mały A budżet zbyt mały A budżet zbyt mały A budżet zbyt mały A budżet zbyt mały A budżet zbyt mały

Komentarze

zaciekawiony
Czy to wszystko na prawdę tyle kosztuje? Czy remont torów i peronów to wyzwanie na miarę budowy elektrowni atomowej? Czy dopłaty unijne nie podbijają cen tak jak to zrobiły kredyty hipoteczne z dnia na dzień z cenami mieszkań? Gdybyśmy zlecili deweloperowi budowę mieszkań komunalnych (oczywiście wyłonionemu w przetargu, żeby nikt nie mógł się przyczepić...), to wybudował by mieszkania za 4tys zł (taniej się nie da co "potwierdził by" przetarg). Tymczasem ruszył już program Mieszkanie+ i tam cena metra zamyka się w 2 tys zł, a gdzieniegdzie i niżej. Czy podobnie nie mogło by być z peronami i torami? A swoją drogą jaka poglądowa ilustracja po składzie oferentów, że fundusze europejskie wracają do Niemiec...
2017-06-19 18:21:29
ckm
te rury c.o. obok kiosku nie lepsze.
2017-06-19 15:50:09
@as
A byłeś może w Poznaniu ? Tam to dopiero ohyda najgorsza
2017-06-19 15:32:07
as
nawet po przebudowie ten dworzec jest ohydny
2017-06-19 14:36:34
Shavo
Wszyscy którzy ciągle narzekają na Szczecin proponuję wyjechać do innego miasta w którym nie ma żadnej skazy i tam zamieszkać. Dziękuję i życzę miłego dnia :).
2017-06-19 12:07:46
Sam doświadczyłem tego
Na dworcu nie ma informacji PKP o połączeniach.Damy w kasach biletowych pełne gniewu i arogancji,sprawiają wrażenie pracy "za karę" O nic je nie wolno pytać bo one tylko sprzedają bilety-Jak widać daleko nam do Europy.Jakość usług ciągle w PKP na niskim poziomie.
2017-06-19 10:20:03
nnn
A złotówy nadal blokuja kiss & ride ,stoi 10 minut i zawraca, gdzie jest straz miejska i policja !!! chcemy ubera a nie ta mafie .
2017-06-19 08:51:32
kolej
Nie ma się co dziwić, skoro przy dworcu nie ma żadnego parkingu, perony wyglądają jak na westernach, brakuje także fastfoodu światowej sieci, nie wspominając o systemie informacji.
2017-06-19 08:07:12
Zegar
Ten zegar to mogliby zdemontować jak nie ma pieniędzy, żeby go naprawić. Wstyd.
2017-06-19 07:54:07
Robert
Uważam, że skandalem są wystawione w oknach centralnej pierzei dworca pseudo reklamy kolportera, lodow itp. wprowadzające jarmarczny charakter szklanej elewacji. Gmach nowy, a przyzwyczajenia do szpetoty iście słowiańskie.
2017-06-19 07:51:09

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Międzynarodowa flota przy Wałach
Poprzedni Następny

Nekrologi

Teresa Syrek

kondolencje