wtorek, 17 października 2017.
Strona główna > Wiadomości > A budżet zbyt mały

A budżet zbyt mały

A budżet zbyt mały
Data publikacji: 2017-06-19 07:22
Ostatnia aktualizacja: 2017-08-10 00:33
Wywietleń: 236 271383

Choć od uruchomienia zmodernizowanego przez PKP SA dworca Szczecin Główny minął ponad rok, to jeden z zegarów jak stał, tak stoi, tandetnie odnowiony mur oporowy straszy swoim wyglądem, a na popocztowy budynek i jeden z lokali użytkowych chętnych jakoś nie ma. Zapowiadany od dawna kolejny etap prac, czyli torowo-peronowy, prowadzony tym razem przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe, miał się zacząć w IV kwartale br., tyle że na przetarg wpłynęły oferty przekraczające przeznaczoną na jego sfinansowanie kwotę.

Do zaprojektowania i przebudowy stacji Szczecin Główny zgłosiły się dwa konsorcja: BUG Verkehrsbau AG i Intop Warszawa (z ceną ponad 75,5 mln zł brutto i realizacją w 22 miesiące) oraz Porr SA i Porr Bau GmbH (przeszło 70,71 mln zł i 19 miesięcy). Tylko że budżet PLK SA na to zadanie przekracza nieco 64,34 mln zł brutto (w tym 41,66 mln zł z UE).

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 19 czerwca 2017 r.

Tekst i fot. Marzenna GŁUCHOWSKA

A budżet zbyt mały A budżet zbyt mały A budżet zbyt mały A budżet zbyt mały A budżet zbyt mały A budżet zbyt mały

Komentarze

zaciekawiony
Czy to wszystko na prawdę tyle kosztuje? Czy remont torów i peronów to wyzwanie na miarę budowy elektrowni atomowej? Czy dopłaty unijne nie podbijają cen tak jak to zrobiły kredyty hipoteczne z dnia na dzień z cenami mieszkań? Gdybyśmy zlecili deweloperowi budowę mieszkań komunalnych (oczywiście wyłonionemu w przetargu, żeby nikt nie mógł się przyczepić...), to wybudował by mieszkania za 4tys zł (taniej się nie da co "potwierdził by" przetarg). Tymczasem ruszył już program Mieszkanie+ i tam cena metra zamyka się w 2 tys zł, a gdzieniegdzie i niżej. Czy podobnie nie mogło by być z peronami i torami? A swoją drogą jaka poglądowa ilustracja po składzie oferentów, że fundusze europejskie wracają do Niemiec...
2017-06-19 18:21:29
ckm
te rury c.o. obok kiosku nie lepsze.
2017-06-19 15:50:09
@as
A byłeś może w Poznaniu ? Tam to dopiero ohyda najgorsza
2017-06-19 15:32:07
as
nawet po przebudowie ten dworzec jest ohydny
2017-06-19 14:36:34
Shavo
Wszyscy którzy ciągle narzekają na Szczecin proponuję wyjechać do innego miasta w którym nie ma żadnej skazy i tam zamieszkać. Dziękuję i życzę miłego dnia :).
2017-06-19 12:07:46
Sam doświadczyłem tego
Na dworcu nie ma informacji PKP o połączeniach.Damy w kasach biletowych pełne gniewu i arogancji,sprawiają wrażenie pracy "za karę" O nic je nie wolno pytać bo one tylko sprzedają bilety-Jak widać daleko nam do Europy.Jakość usług ciągle w PKP na niskim poziomie.
2017-06-19 10:20:03
nnn
A złotówy nadal blokuja kiss & ride ,stoi 10 minut i zawraca, gdzie jest straz miejska i policja !!! chcemy ubera a nie ta mafie .
2017-06-19 08:51:32
kolej
Nie ma się co dziwić, skoro przy dworcu nie ma żadnego parkingu, perony wyglądają jak na westernach, brakuje także fastfoodu światowej sieci, nie wspominając o systemie informacji.
2017-06-19 08:07:12
Zegar
Ten zegar to mogliby zdemontować jak nie ma pieniędzy, żeby go naprawić. Wstyd.
2017-06-19 07:54:07
Robert
Uważam, że skandalem są wystawione w oknach centralnej pierzei dworca pseudo reklamy kolportera, lodow itp. wprowadzające jarmarczny charakter szklanej elewacji. Gmach nowy, a przyzwyczajenia do szpetoty iście słowiańskie.
2017-06-19 07:51:09

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Lekarze wspierali lekarzy
Krokusowa inauguracja w Różance
Kobiety protestowały na pl. Solidarności
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

Monice Sawickiej