poniedziałek, 25 września 2017.
Strona główna > Wiadomości > Do Stargardu bez zwężeń. Umowa podpisana

Do Stargardu bez zwężeń. Umowa podpisana

Do Stargardu bez zwężeń. Umowa podpisana
Data publikacji: 2017-09-13 16:21
Ostatnia aktualizacja: 2017-09-15 11:12
Wywietleń: 1372 292032
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z wykonawcą umowę na zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Do 2020 roku powstać ma druga jezdnia drogi ekspresowej S10 o długości 6,4 km.

Przetarg na wykonanie drugiej jezdni wygrało konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe sp. z o.o. i Strabag sp. z o.o. Wartość zawartej umowy to 57,2 miliona złotych.

Zgodnie z umową wykonawca ma 15 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych. Prace budowlane, które potrwają 16 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych) rozpocząć się będą mogły najprawdopodobniej na przełomie 2018 i 2019 r. Realizacja inwestycji powinna zakończyć się jesienią 2020 r.

W tym czasie powstać ma druga (północna) jezdnia obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa o długości 6,4 km, a istniejąca jezdnia zostanie wyremontowana.

Przypomnijmy, że obwodnicę wybudowano 10 lat temu jako drogę jednojezdniową, ale z rezerwą pod drugą jezdnię.

W ramach inwestycji powstanie dodatkowy wiadukt, łącznica na węźle Kobylanka (Motaniec) i równoległa do DK nr 10 droga wspomagająca Niedźwiedź – Zdunowo o długości 3,2 km. Pozwoli to na likwidację znajdującego się na zachód od węzła Kobylanka skrzyżowania do miejscowości Niedźwiedź.

W związku z wieloma śmiertelnymi wypadkami, do których doszło na jednojezdniowym fragmencie S10 w grudniu 2014 roku zamontowano tam barierę linową, która rozdzieliła kierunki ruchu na tej obwodnicy.

Łukasz Lendner, dyrektor zachodniopomorskiego oddziału GDDKiA podkreśla, że to tymczasowe rozwiązanie okazało się skuteczne i od zamontowania tej bariery nie doszło do żadnego wypadku śmiertelnego. ©℗

(r.c.)

Na zdjęciu: Fragment odcinka obwodnicy, który rozbudowany zostanie o drugą jezdnię.

Fot. Piotr Dużak

Komentarze

wq
Co tak tanio? Niecałe 10 baniek za kilometr, nie było droższej oferty?
2017-09-15 10:09:41
@matematyka
No jesli nawet to 15 miesięcy to bardzo długi okres jak na taki kawałeczek drogi. W półtora roku Hiszpanie w o wiele cięższym, górskim terenie wybudowali linię kolei wysokich prędkości z Madrytu do toledo, a nie marną drugą nitkę jezdni na odcinku 6 km w płaskim przygotowanym terenie. Leserstwo założone juz na etapie planowania.
2017-09-13 23:35:20
Matematyka
15 miesięcy prace projektowe i pozwolenia. 10.2017 do 12.2018 Przerwa zimowa od 01.2019 do 03.2019 Budowa od 04.2019 do 12.2019 (9 miesięcy) Przerwa zimowa od 01.2020 do 03.2020 Budowa od 04.2020 do 09.2020 (6 miesięcy) 6+9 15 miesięcy budowy
2017-09-13 18:44:03
Robert
3 lata potrzeba na wybudowanie 6 km drogi, gdzie są już przygotowane wiadukty? W ramach czynu społecznego będą to budować? Skandal!
2017-09-13 17:33:57

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Elektryczny autobus w zajezdni
Wielkie latawce na niebie
Korki na Sczanieckiej
Poprzedni Następny

Nekrologi