sobota, 25 listopada 2017.
Strona główna > Wiadomości > Park&Ride do kontroli

Park&Ride do kontroli

Park&Ride do kontroli
Data publikacji: 2017-10-17 07:12
Ostatnia aktualizacja: 2017-10-19 18:49
Wywietleń: 2934 296985

Szczecińscy radni PiS wnioskują o przeprowadzenie kontroli kolejnej miejskiej inwestycji. Tym razem chodzi o parking „Park&Ride” („Parkuj i Jedź”) wybudowany za ponad 7 mln zł, który świeci pustkami.

Parking powstał u zbiegu ulic: Eskadrowej, Leszczynowej i Hangarowej. Przewidziano na nim 425 miejsc. Został otwarty w grudniu ubiegłego roku. Inwestycja została zrealizowana w formule zaprojektuj i wybuduj przez firmę Eurovia Polska SA. Na parkingu zainstalowano oświetlenie, monitoring i system zliczania pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających wraz z tablicą informacyjną o liczbie zajętych miejsc. Według Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego miał on zmienić preferencje transportowe nie tylko mieszkańców prawobrzeża, ale i całego miasta. Mieszkańcy i przyjeżdżający do Szczecina mieli na parkingu zostawiać swoje pojazdy, a następnie przesiadać się do tramwajów. W pobliżu zbudowano specjalny przystanek Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju pod nazwą „Lotnisko”.

– Parkingi „Park&Ride” są obiektami bezpłatnymi, publicznymi, niestrzeżonymi, czynnymi całodobowo, przy czym jednorazowo czas parkowania nie może przekroczyć 24 godzin, przeznaczonymi dla pojazdów mechanicznych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – reklamował inwestycję ZDiTM.

Okazuje się jednak, że na parkingu zazwyczaj jest zaledwie kilkanaście samochodów.

– Poza tegorocznym finałem zlotu żaglowców The Tall Ships Races parking świeci pustkami. Nawet obecnie, kiedy kierowcy stoją w korkach, na parkingu jest dużo wolnych miejsc, np. 9 października o godz. 13 wolnych było 395 miejsc – stwierdza Marek Duklanowski, szef klubu radnych PiS w Radzie Miasta Szczecin.

Dodaje, że wielokrotnie radni próbowali uzyskać informacje na temat zasadności budowy parkingu w tym miejscu. – Zawsze jednak odpowiadano w sposób ogólnikowy, nie podając wyników badań transportowych dotyczących wybranej lokalizacji – komentuje.

O tym, czy komisja rewizyjna zajmie się tą sprawą, radni zdecydują we wtorek (17 października) – na sesji Rady Miasta. Kolejny parking typu „Parkuj i Jedź" ma być zlokalizowany przy pętli „Turkusowa”.

(dar)

Fot. Mirosław WINCONEK

Komentarze

chwilkowski
Pytanie czy predkosc handlowa ponizej 20km/h jest komus potrzebna. Kazdy samochod jest szybszy. Trzeba myslec o predkosci 40km/ i budowac co najmniej estakady lub wykopy -zakrywane, bo sa duzo tansze niz tunele, np estakada laczaca Krasinskiego z Wyzwolenia lub podniesienie Mostu Dlugiego wraz z estakada nad ul Nabrzeze Wieleckie
2017-10-19 18:47:41
Jula
Wczoraj na tym prakingu stało kilkadziesięt aut. Z miesiąca na miesiąc ich przybywa. Poza tym, przy przystanku tramwaju ZUS Jaśminowa powstał "nieformalny" park&ride, na którym również z miesiąca na miesiąc przybywa aut. W tym miejscu konieczne jest stworzenia parkingu dla osób korzystających z tramwaju. Na Prawobrzeżu jest kilka takich "nieoficjalnych" parkingów, gdzie ludzie zostawiają swoje auta i dalej jadą komunikacją miejską, chociażby w Dąbiu wokół pomnika Poległych, na parkingu przed kościołem na Goleniowskiej, w Załomiu przy Krzyżówce, zapewne jeszcze wiele innych, o których nie wiem. Należy to zaobserwować i stworzyć jeszcze lepsze warunki do pozostawienia aut.
2017-10-19 14:01:47
nie ma za co
Hora curka, hora matka, hory parking, hora kładka. Chora fryga i marina, obwodnicy dalej ni ma. Chory zamek, chore maty, sory takie są klimaty. Chore tory i zakręty coś ten Szczecin jest walnięty.
2017-10-18 17:37:10
ABCD
A kolej metropolitarna na odcinku linii 406 Szczecin-Główny - Police ? To dopiero będzie gniot do przewozów powietrza za kilkaset milionów złotych. Ten sam autor i pomysłodawca co w przypadku parkingu. Do tych dwóch pozycji dochodzi jeszcze Jagiellońska i ścieżki pedałowe w wielu miejscach zaprojektowane przez tego człowieka. Obecna ekipa władzy nadaje się do wymiany - dość oszołomstwa i marnotrawstwa na bzdety naszych środków publicznych.
2017-10-18 14:05:05
chwilkowski
Cala ta koncepcja ma lewackie zalozenia, ze indywidualizm jest zly, a kolektyw jest celem i stad ta mania przesladowcza uwazajaca ze przedstawiciel indywidualizmu -samochod jest wcielonym diablem i nalezy z nim walczyc. A Prawda jest taka ze samochod nie jest zly, natomiast ludzie ktorzy tworza na sile znaki B-36 Buspasy itp to terrorysci naszych czasow. Owszem komunikacja zbiorowa ma sens przy predkosci handlowej minimum 35-45km/h czyli bezkolizyjna w uproszczeniu mowiac. Wtedy P&R ma rowniez sens. Kiedy predkosc handlowa wynosi 20km/h wowczas antywolnosciowcom pozostaja zakazy dla samochodow np B-36, Buspasy i inne. A prawda jest taka ze Prusacy budowali szerokie ulice i dzieki temu akurat w Szczecinie nie ma tak duzego problemu z ruchem jak w innych miastach. Jedzcie do Moskwy na Kube do Wenezulei i Korei polnocnej i tam robcie Buspasy P&R itd
2017-10-18 09:30:31
Do Mietek
Jaki niewypał Mieciu? Jeździsz tam w ogóle czy wierzysz tylko temu co Ci piszą media. Z miesiąca na miesiąc parkuje tam coraz więcej samochodów, błędem jest tu wstawianie tak starego zdjęcia, które nic nie pokazuje. Pamiętaj, że to pierwszy park and ride w Szczecinie, który w założeniu ma sprawić by auta nie wjeżdżały do centrum lub nawet na trasę prowadzącą do niego. Oczywiście parking mógłby stać bliżej, niektórzy mówili, że zamiast opery ale wtedy to byłby park and walk a parkowali by tam głównie pracownicy Lastadii, tutaj przynajmniej wiem, że każdy samochód na parkingu to jeden pojazd mniej w centrum i tak trzeba na to patrzeć, parking od razu się nie zapełni.
2017-10-17 15:37:02
Mietek
Pisałem kiedyś ze to będzie niewypał ale te wielkie głowy oderwane od rzeczywistości wiedzą lepiej. Pisałem że w mieście potrzebne SĄ parkingowce ale cisza. W miejscach gdzie mogły powstać powstają nastepne budynki a miejsc parkingowych jak na lekarstwo. Wymyślili kiedyś ze taki parkingowiec powinien stanąć przy dworcowej ale uważam ze to głupota. Potrzebny jest na Niebuszewie Pomorzanach w centrum. Miejsca parkingowe w nich płatne ale nie wygórowane ceny. Na pewno będzie wielu chętnych żeby mieć swoje miejsce parkingowe. Tak podejmowanych jest wiele głupich pomysłów i inwestycji np.ta cudowna rzeźba której juz nie ma. To centrum z pustymi lokalami w środku miasta. Idiotyczne przebudowy ulic i potem puste lokale użytkowe. Zero pragmatyzmu i wizji przyszłości.
2017-10-17 12:16:23
gg
@Stary i inwalida -Trzeba było zgłosić to do zditm lub poprzez alert miejski,jeszcze przed oddaniem mostu cłowego wielokrotnie korzystałem z przystanku Hangarowa czy Basen i winda zawsze działała.
2017-10-17 11:15:24
gg
@Ciekawe:Socjalizm to taki ustrój który walczy z problemami które sam stworzył.
2017-10-17 11:13:38
Ciekawe
PiS kwestionuje swój własny pomysł
2017-10-17 10:15:00
re: Alicja
Generalnie się z Tobą zgadzam, ale nie kapuję o co chodzi z artystami? A tam gdzie są to co to daje? Mad morzem ich pełno i co z tego. Poza tym nie lubię takich idiotycznych porównań, bo przecież Berlin to nie Nowy Jork, Bruksela to nie Wiedeń, a Seul to nie Tokio, można tak w nieskończoność.
2017-10-17 10:06:24
Pan Witek
"Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo."
2017-10-17 10:03:57
Student
Czemu wszystkie serwisy zamieszczają stare zdjęcia? Ludzie którzy nie mieszkają w tej części miasta nie będą mieć możliwości obiektywnej oceny sytuacji. Zdjęcie powyżej pochodzi z okresu gdzie parking zaczynał dopiero działać. Parkowały tam wtedy 3 samochody. Gazeta nie podała nawet ile teraz parkuje tam pojazdów tylko napisała, że jest 395 miejsc wolnych. Jeżeli wszystkich miejsc jest 425 to teraz parkuje tam 30 samochodow , wczoraj parkowało tam 39 samochodów. Nie można więc mówić, że parking jest pusty albo, że się nie sprawdza!!!
2017-10-17 10:01:52
;-)
Magistrat ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej „Parku Dąbie – strefy przedsiębiorczości dla małych i średnich firm”. Tuż przy lotnisku Dąbie wydzielonych zostanie dwadzieścia działek inwestycyjnych o powierzchni od ok. 2,5 do 4 tysięcy metrów kwadratowych Park Dąbie ma stworzyć warunki do rozwoju przedsiębiorczości oraz wsparcia biznesu lokalnego. Chodzi o 7,8 ha terenów między lotniskiem i ul. Hangarową. Do lat 90. były tam ogródki działkowe, a południowa część tego obszaru była wykorzystywana jako tereny magazynowo-składowe. Dziś to okolica zarośnięta drzewami i krzewami. Większość z nich zostanie wycięta jako zieleń tymczasowa. Zachowanych i wkomponowanych w nowe otoczenie ma zostać 16 najstarszych, nie stwarzających zagrożenia dla bezpieczeństwa drzew. Przystępujący do przetargu będą musieli wypełnić trzy zadania, które obejmuje zamówienie. Opracują dokumentację projektowo-kosztorysową na budowę dróg wewnętrznych i infrastruktury na terenie strefy „Park Dąbie”, opracują dokumentację projektowo-kosztorysową na skomunikowanie „Parku Dąbie” z zewnętrznym układem drogowym wraz z doprowadzeniem niezbędnej infrastruktury do granic Parku oraz opracują koncepcję projektową przebudowy skrzyżowania ul. Struga z ul. Gryfińską wraz ze skomunikowaniem „Parku Dąbie” z zewnętrznym układem drogowym. Na wykonanie koncepcji przebudowy skrzyżowania przyszły wykonawca będzie miał 3 miesiące od dnia podpisania umowy. Pozostałe elementy zamówienia muszą być zrealizowane w czasie ośmiu miesięcy. Zwycięska firma będzie również sprawować nadzór autorski nad wykonaniem koncepcji. Termin nadsyłania ofert mija 27 marca. Działki w Parku Dąbie mogą być gotowe dla inwestorów najwcześniej w 2019 roku. Wtedy rozpisane zostaną przetargi na ich zbycie. Na przygotowanie i uzbrojenie całego terenu miasto zarezerwowało w budżecie 23 mln zł.
2017-10-17 09:47:29
123
@pp -Wiesz co by było na drogach w mieście jeśli każdy rowerzysta lub użytkownik komunikacji miejskiej kupił by samochód-nawet szrota za 1000zł ?więc powinieneś im dziękować jeszcze że masz więcej miejsca na drodze.
2017-10-17 09:46:03
Stary i inwalida
Dwa razy tam zaparkowałem auto. Niestety winda nie działała (dwukrotnie).Więcej nie zaparkuję. Podobnie, winda przy kładce na Basenie Górniczym, jechałem w kierunku Prawobrzeża. Musiałem wrócić do śródmiescia. Postanowiłem pojechać tramwajem a auto zostawić. Niestety, i tam winda nie działała. "Taka gmina..."...
2017-10-17 09:45:08
123
Przecież w okolicy planowana jest działalnosc dla kilku-kilkunastu firm, zdaje się że w 2018 r. ma coś ruszyć, plus inwestycje w Aeroklub ,parking się spokojnie zapelni przynajmniej w połowie.
2017-10-17 09:44:08
mewa
Trzeba było poczytać opinie mieszkańców z tej części miasta. W komentarzach nie pozostawiono suchej nitki na planowanej inwestycji. Teraz wielkie halo i można pointerpelować .... A przystanek Lotnisko był planowany od dawna, jeszcze od czasów kiedy Prezydent obiecał naiwnym stadion na terenie lotniska Dąbie i strefę przemysłową.
2017-10-17 08:24:34
Miasto dla ludzi
W dzisiejszych czasach ludzie muszą się szybko przemieszczać,zostawiając auto na parkingu liczą na szybki transport do miejsca docelowego , a tak nie jest . Owszem jest szybkie połączenie do centrum ale na tym koniec, pózniej niestety jest tylko gorzej komunikacja nie jest ze sobą zgrana, najwięcej czasu tracimy na przesiadkach.Jak powinno to wyglądać; zostawiam auto na parkingu mam cztery alternatywy pociąg, autobus, tramwaj,rower miejski wszystko działające na jedną kartę mobilną którą ładuję na określaną kwotę, przesiadam się do kolejnego tramwaju czy autobusu czas na przesiadkę maks 8 minut dojeżdżam do miejsca docelowego czas dojścia 10 minut . Łączny czas przejazdu do pracy , uczelni czy znajomych powinien mi zająć od 35 do 40 minut. Należy jeszcze wspomnieć o nie działających automatach do sprzedaży biletów.Odpowiedz jest jedna dopóki komunikacja miejska w Szczecinie nie będzie dla LUDZI dopóty ludzie będą jezdzić samochodami .
2017-10-17 08:01:02
pp
Jest parking? Więc po co drążyć temat. Niech odpowiadają te osoby, które są miłośnikami rowerów, bo to one chcą pozbyć się samochodów z centrum!
2017-10-17 07:57:22
Alicja
Takie parkingi buduje się przy węźle komunikacyjnym a nie w polu. W tym miejscu nie ma nic poza przystankiem tramwajowym i to wcale nie żadnym szybkim tylko zwyczajnym tramwajem. Tyle kasy poszło w błoto i co, czy w końcu ktoś za to odpowie personalnie w końcu. Szczecin przez ostatnie lata ma praktycznie same nie trafione inwestycje. Jagiellońska z frygą, betony na dawnej alei kwiatowej, zegar słoneczny który nie działa, pseudo ścieżki rowerowe, gdyż miasto zabrało po pasie ruchu i wymalowało ścieżkę, tory tramwajowe które są stale w remoncie, itp. Tak wiem, fajnie wydaje się nie swoją kasę i do tego bez groźby odpowiedzialności. Jak na razie widzę tylko jedną dobrą inwestycję - bulwary, chociaż brakuje mi na nich tzw. artystów, którzy są np. w Paryżu, Amsterdamie, Londynie. ma to swój urok no ale Szczecin to nie Paryż
2017-10-17 07:53:33
Wert
Przecież ten parking wymyślił Duklanowski. Sam siebie chce sprawdzać?
2017-10-17 07:50:48
warto pamiętać
Przecież ten parking został wybudowany na wniosek radnych z PiS. To był pomysł naszych szczecińskich pisowców
2017-10-17 07:24:15

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Filmy

Pomnik Wdzięczności zaczyna znikać
Tłumy na otwarciu nowego Galaxy
Ulica całkiem inna
Poprzedni Następny

Nekrologi