Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Torowisko w ul. Krzywoustego w remoncie [GALERIA]

Data publikacji: 17 września 2017 r. 12:27
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:50
Torowisko w ul. Krzywoustego w remoncie
Sobotnio-niedzielny start z robotami w ul. Krzywoustego. Fot. Mirosław Winconek  

Mija pierwszy weekend  bez tramwajów w ul. Krzywoustego w Szczecinie z powodu robót w pasie torowiska na jej odcinku między placami Tadeusza Kościuszki i Zwycięstwa. Komunikacyjny kataklizm przez dwa pierwsze dni nie nastąpił, ruch samochodów i autobusów miejskich odbywał się na zwężonych jezdniach dość płynnie, choć nieco wolniej niż zwykle.

Wraz z poniedziałkiem czeka jednak dopiero prawdziwy sprawdzian rozwiązań inżynierów ruchu w związku z wprowadzonymi przez nich blokadami i objazdami na większości ulic dojazdowych do placu budowy od Bramy Portowej, pl. Zwycięstwa i Turzyna.

Brygady robotników szczecińskiej spółki Niwa, wykonawcy remontu, ruszyły od wczesnego rana w sobotę do skuwania asfaltu w przytorzach wewnętrznych pasów ruchu dla samochodów i w międzytorzach na całej długości. W niedzielę, po odkryciu podbudowy, trwał m.in. demontaż starych gumowych otulin szyn. 

Torowisko w ul. Krzywoustego wybudowane zostało od podstaw przy okazji przebudowy ulicy w 2005 roku. Było jednym z pierwszych, na którym zastosowano wówczas m.in. gumowe izolacje i osłony, by zmniejszyć hałas i wibracje. Wymiana torowiska była częścią inwestycji sfinansowanej dotacją z przedakcesyjnego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Po 12 latach eksploatacji te – w realiach Szczecina – nowinki zdążyły się zużyć. Gumowa izolacja zaczęła się rozpadać, wzdłuż szyn powstały pokaźnej wielkości ubytki, zużyły się też łączenia szyn, co objawiało się podczas jazdy składów charakterystycznym głośnym i nieznośnym stukotem.

Przetarg na wykonanie kompleksowej naprawy nawierzchni w obrębie torowiska w ul. Krzywoustego na odcinku od pl. Zwycięstwa do pl. Tadeusza Kościuszki w Szczecinie wraz z uzupełnieniem ubytków podbudowy w strefie okołoszynowej spółka Tramwaje Szczecińskie rozpisała już na początku lipca. Termin składania ofert upłynął 26 lipca. Zgłosiła się jako jedyna spółka NIWA Szczecin, oferując swe usługi za 4 669 779,65 zł.

Długość odcinka torowiska do remontu to w sumie 1060 metrów toru pojedynczego (2120 mb. szyn) od końca wyspy przystankowej przy pl. Tadeusza Kościuszki do wysokości torowiska wydzielonego na pl. Zwycięstwa.

Kierowcom, którzy nie zdążyli się jeszcze oswoić ze zmianami w organizacji ruchu w centrum miasta, choćby z takiego powodu, że być może część z nich w miniony weekend spędzała wolny czas poza Szczecinem, warto przypomnieć, że teraz nie objadą już pl. Zwycięstwa, by nawrócić w kierunku Bramy Portowej lub wjechać w ul. Kopernika. Jezdnia na całej szerokości w tym miejscu jest całkowicie zablokowana. Wytyczonym jednym pasem z pl. Zwycięstwa można zjechać w ul. Krzywoustego, aż do nieczynnego przystanku tramwajów przy pl. Kościuszki jest także zawężona. Podobnie jest w przeciwnym kierunku do pl. Zwycięstwa, z ta różnicą, że z ruchu kołowego barierami wyłączony został także środkowy pas dojazdowy na nitce jezdni ul. Krzywoustego przed wjazdem na pl. Kościuszki. Samochodem nie da się też jechać lewym pasem jezdni ul. Wyszyńskiego przyległym do peronów autobusów i tramwajów przy Bramie Portowej i dalej wzdłuż pl. Zwycięstwa. Do jednego pasa ruchu dla aut ograniczone też zostały odcinki jezdni na prawoskrętach z al. Niepodległości w pl. Zwycięstwa (od wysokości gmachu Poczty Polskiej) oraz na wylocie z al. Wojska Polskiego w p. Zwycięstwa i ul. Krzywoustego. Niemożliwy jest również przejazd przez ul. Krzywoustego z ulic księcia Bogusława X i bł. Królowej Jadwigi. Z obu da się skręcić w prawo w ul. Krzywoustego. 

Czasowo zlikwidowane zostało jedno z dwóch przejść dla pieszych przez ul. Krzywoustego przy skrzyżowaniu z ul. bł. Królowej Jadwigi, a na pozostałych ułożone zostały dla przechodniów podesty z płyt przez remontowane tory.

Z trasami objazdowymi tramwajów linii 7, 8, 9 i 10 oswajają się też korzystający z komunikacji miejskiej. Podobnie jak powoli przyzwyczają się do przesiadek do autobusów zastępczych linii 808, która kursuje do Gumieniec trasą Brama Portowa – pl. Zwycięstwa – ul. Krzywoustego – pl. Kościuszki – ul. Sikorskiego – ul. Ku Słońcu z przystankiem końcowym Gumieńce na wysokości ul. Kwiatowej.

Remont torowiska w ul. Krzywoustego ma potrwa do 28 października. Szymon Wasilewski, rzecznika spółki Tramwaje Szczecińskie, która zleciła roboty, zapewnia, że wykonawca dotrzyma terminu i upora się z naprawą przed dniem Wszystkich Świętych. ©℗

Teks i fot. Mirosław Winconek

Na zdjęciach: Sobotnio-niedzielny start z robotami w ul. Krzywoustego.

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Jan
2017-09-18 19:00:59
A o drewnianych klinach nie zapomnieć !
@ Leon69
2017-09-18 12:07:52
To po kiego czorta auta jadą w poniedziałek do kościołów?
Leon69
2017-09-18 08:08:02
Szanowni Państwo kłopoty już się zaczęły od rana auta stały w korku w kierunku "do kościołów" i to nie za sprawą remontu ale śmieciarek które zbierają śmieci jakoś nikt nie pomyślał o tym że ta prozaiczna praca- którą trzeba wykonać (śmieci śmierdzą i wszelkie robactwo rozmnaża się w ekspresowym tempie) zakorkuje centrum od rana obawiam się o horror jaki nastąpi w godzinach szczytu bo wszystkie boczne ulice zakorkują się na amen jeszcze przed remontem Łokietka, Bogusława Kr. Jadwigi były nadmiernie obciążone a co teraz będzie? strach pomyśleć.
Ad.Tory SST...
2017-09-17 19:51:48
"...tylko spawy robią na nowo na Energetyków :)" Przecież mieli TYLKO zakręt w ZDROJACH amortyzować, profilować i korygować w/g nowej koncepcji.... "Korekta" wydłużyła się do Parnicy i Energetyków... A Ziobrowe prokurory myślą, któremu to sędziemu jeszcze nogę podstawić.... tymczasem, nasze miliony podatkowe zabezpiecza się starymi podkładami.... Czy na ul.Krzywoustego będzie lepiej? Watpię.
@MM
2017-09-17 18:52:31
Dokładnie - dzięki temu część ruchu pójdzie w Kopernika. I niech niektórzy fanatycy nie chrzanią, że jest komunikacja publiczna. Właśnie ją wyłączono. A najlepiej o tym świadczą dzisiejsze tłumy na przystankach tymczasowego '808". Jutro będzie weselej, gdy 808 utknie w korku na Krzywoustego. Tu potrzebne jest pilnie jeszcze 810 z pl. Szarych Szeregów (albo chociaż z pl. Kościuszki) do Kwiatowej, by wyprowadzić pasażerów z centrum.
Ad tory SST
2017-09-17 18:43:53
To nie wzmocnienia tylko spawy robią na nowo na Energetyków :)
@NIVA pracownik
2017-09-17 16:45:33
Tylko żebyś lipy nie odwalił! Ostatnio torowiska w Szczecinie nie mają dobrej passy.
Tymczasem tory "SZYBKIEGO...
2017-09-17 16:43:34
Tory "SST" , w okolicy mostu na PARNICY "wzmocniono"nocą z soboty na niedzielę DREWNIANYMI PODKŁADAMI z IXX wieku i gwożdziami z Chin... Po szynach z czasów Bismarcka jeżdziliśmy w Szczecinie nieomal do XXI wieku.Po szynach z tzw."komuny" jeżdzimy do dzisiaj. Natomiast tory budowane przez arcykatolickich majstrów, trzeba już po roku "spawać"gwożdziami i i podpierać drewnianymi kołkami... Może bezpieczniej będzie wrócić do tramwajów konnych...jeżdziły po drewnianych szynach... Czy prokuratorzy Ziobry umieją tylko oskarżać sędziów -nieprawomyślnych?
MM
2017-09-17 15:57:38
Mogli by chociaż szybko zrobić i otworzyć lewoskręt w Kopernika.
NIVA pracownik
2017-09-17 14:56:55
na jednym z tych fotek ja jestem
g
2017-09-17 14:07:49
Czy to prawda, że ten remont nie odbył się w wakacje bo były regaty?
Pytanie
2017-09-17 13:46:08
Czy ta naprawa też wytrzyma ok. 10 lat i za ten czas znowu remont i 5 baniek w błoto? Czy teraz inna technologia naprawy będzie?
z Gumieniec
2017-09-17 12:47:25
cytat: "nie objadą już pl. Zwycięstwa, by nawrócić w kierunku Bramy Portowej lub wjechać w ul. Kopernika. Jezdnia na całej szerokości w tym miejscu jest całkowicie zablokowana." Dziękujemy za ten ewidentny idiotyzm.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA