Piątek, 26 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

SKM, czyli miliony w wiadukty i przebudowy [GALERIA]

Data publikacji: 13 czerwca 2018 r. 09:05
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:12
SKM, czyli miliony w wiadukty i przebudowy
 

Ponad 181 milionów złotych - tyle mają kosztować bezkolizyjne przejazdy nad torami kolejowymi dla samochodów oraz przejścia dla pieszych i rowerzystów, czyli w rejonach nowych miejsc przesiadkowych tzw. Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Takie wydatki zakłada koncepcja projektowa przebudów całej infrastruktury drogowej w ciągach ulic: Bałtyckiej, Pomorskiej, Wiosennej i Jagiellońskiej w Szczecinie. Chodzi o wiadukty kolejowo-drogowe. przebudowy układów dróg w tych miejscach, urządzenie parkingów i pozostałej infrastruktury. 

- Za opracowanie koncepcji odpowiadało Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego - wyjaśnia Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta UM Szczecin. - Projekt „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami-etap III” planowany jest do finansowania z POiIS 2014-2020 w ramach projektów prowadzonych przez  PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., a Miasto Szczecin zostało zaproszone do udziału w tym projekcie z wytypowanymi wyżej przejazdami, który w przypadku akceptacji przesłanej do PKP PLK S.A. wstępnej koncepcji rozwiązań technicznych oraz wstępnie oszacowanymi kosztami, po uzyskaniu dofinansowania, będzie mógł być wspólnie realizowany w latach 2019-2023.©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 13 czerwca 2018 r.

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Spokojnie to tylko wybory
2018-06-14 10:20:35
Co do wiaduktów/tuneli, spokojnie tam nigdy nic nie powstanie. Wytrzymało tyle lat to i kolejne pokolenia postoją przed szlabanami. To tylko zwykła kiełbacha wyborcza. Dla niezorientowanych warto poszperać w temacie, kiedy, i dlaczego powstała obecna ulica Struga, z wiaduktem pod linią kolejową! A wszystkim proponuję wybrać się w rejon Pomorska-Wiosenna-Stacyjna-Nurkowa-Racławicka-Narzędziowa-Letnia-Jesienna oraz zobaczyć co się mieści po wschodniej i zachodniej stronie torów w tej okolicy. Sami się przekonacie iż w obecnej kondycji finansowej miasta /województwa to Political fiction !!
gość
2018-06-14 09:49:08
Proszę tylko zwrócić uwagę na jedno. Że chcą zamknąć ważną i uczęszczaną ul. Wiosenną, a w miejsce przejazdu zrobić kładkę dla pieszych i rowerzystów. Za taki pomysł stowarzyszenie SOM w normalnych warunkach powinno odpowiadać przed prokuraturą za sabotaż gospodarczy.
Józiek
2018-06-14 08:53:30
Pływające ogrody, teraz SKM, Jest już fabryka wody, Starczy już tych ściem. Hehe tak mi się ułożyło. Jeszcze reaktywacja Mieleńskiej i mamy pakiet wyborczy. Pewnie niepełny bo jaśnie pan Krzystek ze świtą zapewne coś dorzucą.
odmieniec
2018-06-14 07:36:12
https://www.facebook.com/tadeusz.sledziewski/posts/1785327941513761 https://www.facebook.com/tadeusz.sledziewski/posts/1789502037763018 Jest program, jest okazja. Zdopingujmy Szczecińskie Władze do zmodernizowania komunikacyjnych połączeń, jak i przystosowania starych ulic, takich jak - na ten przykład - Lubczyńska do nowych wymogów, do poprawy bezpieczeństwa. Przypilnujmy, by "gadka" o modernizacji tras drogowych ułatwiających funkcjonowanie, tak ludziom jak i firmom, nie była wyborczym sloganem. Dlaczego targają mną wątpliwości, że wzmożenie zainteresowania połączeniami drogowymi to wyborczy slogan? Dlatego, że ja o przejeździe kolejowym pisałem już w 2012 roku (Sczecun Dąbie przejazdem kolejowym stoi) i jakoś nikt mnie nie poparł. A tutaj komentatorów moc wielka - jakby trudności drogowe wystąpiły dzisiaj, a nie wiele lat temu. Pod tym materiałem, ani żywego ducha: https://www.facebook.com/tadeusz.sledziewski/posts/1771581372888418
Do Bartek
2018-06-13 21:59:40
Twoja wiedza na temat północnych dzielnic Szczecina opiera się zapewne na zeznaniach znajomych, którym inni znajomi opowiadali jak ich znajomi przejeżdżając 20 lat temu autobusem oglądali je zza okna. Jesteś pewnie tym samym Bartkiem, który pod artykułem o dzisiejszym wypadku kolejowym w Radziszewie proponował 15 lat więzienia dla kierowcy ciężarówki, który zginął w tym wypadku. Idź lepiej leczyć swoje śródmiejskie (czy gdzie tam mieszkasz) kompleksy gdzie indziej bo do tematów tutaj poruszanych wnosisz mniej niż nic.
Prosze
2018-06-13 21:58:15
czytelnikow o surfowanie w necie. Jest projekt i jest wszystko opisane. Pozdrawiam Ania
Mieszkaniec
2018-06-13 21:31:26
I po co tak się podniecać. SKM to kolejna urban legend jak przeprawa w Świętej, jak PDH w Policach i wiele innych obiecanek. Zobaczycie tą kolej jak własne ucho bez lustra! Ale 1/2 miliarda jest do wzięcia.
Adam
2018-06-13 20:54:28
Wybory, wybory... Większych pierduł dawno nie czytałem. W kasie miasta zabrakło 300tys na dokończenie przebudowy ulicy Wiosennej (tyle więcej zażądał wykonawca), a nagle mają się znaleźć setki milionów na wiadukty?! Ludzie nie dajcie się otumanić, Krzuystek już zrobił w palanta z budową stadionu, z wiaduktami będzie to samo! KŁAMCA!
anton
2018-06-13 17:52:56
Porządne zrobienie Wiosennej może zaowocować zastąpieniem niektórych połączeń autobusu z Dąbia do centrum przez szynobus - Most Długi zatkany, a kolej ma wolne miejsca w grafiku na pociągi - do tego podnieść prędkość pociągu i postawić na dworcu w Dąbiu automat do biletów kolejowych a dom kultury w Dąbiu niech poprowadzi kulturalną kawiarnię koło dworca dłużej otwartą i do tego wszystkiego ładne przejście z Dworca do Carrefoura - może nawet forma szklanego pasażu z mikroklimat em i zielenią zimą - to już jest coś co przyciągnie ludzi do Dąbia
Bartek @mieszkaniec Skokwina
2018-06-13 13:07:02
A kto ma pamiętać o szczecińskich fawelach, zamieszkałych głównie przez patologie, jak ktoś tam mieszka to niech ucieka, a jak ktoś tam się buduje bo tania ziemia to ma już odpowiedź dlaczego jest tania. Północne dzielnice Szczecina może tylko uratować buldozer, który zrówna je z ziemią.
Wiadukty@tunele
2018-06-13 12:46:29
Pomorska i Wiosenna NIGDY nie doczekają się, wiaduktu czy też tunelu.Warto BARDZO dobrze rozeznać się w terenie! Po pierwsze Wiosenna od strony Struga przeszła lifting. Nie ma co ocenia, jest lepiej niż było. Pomorska zaś od strony Kijewa jeszcze coś tam można "pokombinować" z wiaduktem czy tunelem, ale od przejazdu w kierunku Goleniowskiej to ..JEST PROBLEM! Około 100 od przejazdu płynie sobie Płonia a nad nią mostek..jak to zostałoby rozwiązane? Za mostem na Płoni, po jednej stronie szkoła po drugiej policja i tuż duże skrzyżowanie, znaczy "rondo" !
takie tam
2018-06-13 12:06:11
czy mowa o tej wiosennej która ostatnio była przebudowana ?
Krzysio
2018-06-13 11:43:36
a nie można po prostu zamykać przejazdów jak pociąg jest tuż przed nim, a nie jak jest 20 km dalej?
mieszkaniec Skolwina
2018-06-13 10:09:44
Oczywiście o północnych dzielnicach Szczecina znowu nikt nie pamięta. Szkoda, że przejazdy w rejonie ulic Lipowej/Nad Odrą oraz Nad Odrą/Stołczyńskiej nie zostaną przebudowane, one również znajdują się na trasie SKM i będą problemy z przejazdem nie tylko dla samochodów osobowych ale również dla ciężarówek i autobusów komunikacji miejskiej. Wiadukt w ciągu ulicy Jagiellońskiej i tak musiałby powstać ponieważ ma tamtędy przebiegać kolejny etap obwodnicy śródmiejskiej. Pomorska i Bałtycka oczywiście również są bardzo potrzebne ale Szczecin to również zapomniane przez wszystkich Stołczyn, Gocław, Golęcino i Skolwin. Nawet teraz przed wyborami samorządowymi wszyscy mają nas w głębokim poszanowaniu.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA