Piątek, 26 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Dokąd pojedzie tramwaj?

Data publikacji: 25 września 2017 r. 20:01
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:51
Dokąd pojedzie tramwaj?
 

Do końca roku potrwają konsultacje w sprawie planów stworzenia Sieci Tramwajowej Prawobrzeże. W październiku odbędą się spotkania z mieszkańcami, a w miasto wyruszą ankieterzy. Swoje uwagi będzie można także zgłaszać drogą elektroniczną.

– Plan stworzenia Sieci Tramwajowej Prawobrzeże jest kontynuacją prac nad koncepcją drugiego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju – informuje Szymon Wasilewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. – Przewiduje trzy przebiegi nowych tras tramwajowych od ul. Handlowej. To właśnie na temat tych rozwiązań rozmawiać będą z mieszkańcami przedstawiciele magistratu oraz eksperci.

Linia tramwajowa SST w pierwszym wariancie na swojej trasie krzyżuje się z ul.ul.: Lnianą, Rydla, Handlową i Dąbską. Kończy się pętlą Kijewo. Na tym odcinku zaplanowano przystanki „Lniana”, „Rydla”, Węzeł Przesiadkowy Handlowa, „Dąbska”, pętla tramwajowa Kijewo. Długość wydzielonego torowiska w tym wariancie wynosi ok. 2,8 km. Niezbędna będzie budowa wiaduktów w miejscu skrzyżowań z istniejącymi ulicami.

W drugim wariancie trasa została wyznaczona wzdłuż istniejącej linii kolejowej do przecięcia z ul. Handlową, następnie na północ wzdłuż ul. Łubinowej, dalej na wschód wzdłuż ul. Andrzeja Struga aż do pętli tramwajowej zlokalizowanej na osiedlu Kijewo pomiędzy ul. Niedźwiedzią i Pawią. W tym wariancie planuje się budowę przystanków: ul. Lniana, ul. Rydla, Węzeł Przesiadkowy Handlowa, ul. Łubinowa, Węzeł Przesiadkowy Struga, ul. Botaniczna, ul. Szymborskiej, os. Kijewo. Trasa w tym wariancie to ok. 4,75 km torowiska wydzielonego.

Kolejny wariant przewiduje poprowadzenie nowej trasy SST wzdłuż istniejącej linii kolejowej do przecięcia z ul. Handlową, następnie na południe wzdłuż ul. Handlowej. Za skrzyżowaniem z ul. Kolorowych Domów trasa tramwajowa ma przebiegać w ciągu ul. Chłopskiej, a następnie skręcać w ul. Nad Rudzianką. Obecnie ul. Nad Rudzianką kończy się skrzyżowaniem z ul. Gwarną. W koncepcji przedstawiono także możliwość przebiegu trasy tramwajowej w pasie przeznaczonym pod budowę drogi, kończącej się na pętli Kijewo (zgodnej z wariantem pierwszym). W tym wariancie także przewidziano torowisko wydzielone o długości 3,5 km.

Spotkania konsultacyjne zaplanowano na 5 października, g. 17 (CKS Rydla, ul. Rydla 49), 10 października, g. 17 (Klub Delta, ul. Racławicka 10) oraz 23 października, g. 17.30 (SP 59, ul. Dąbska 105).

– Na spotkania zapraszamy także rodziców z dziećmi, dla najmłodszych przygotowana zostanie specjalna przestrzeń oraz zapewniona opieka animatora – zapewnia Szymon Wasilewski. – Oprócz konsultacji w trakcie spotkań prowadzone będą także ankiety, które przez dwa tygodnie w październiku zostaną przeprowadzone w Szczecińskim Szybkim Tramwaju pod wybranymi szkołami (CSK Rydla, II LO i XIII LO) oraz podczas spotkań.

Swoje uwagi będzie można także zgłaszać drogą mailową na adres: bop@um.szczecin.pl oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta Szczecin: http://konsultuj.szczecin.pl. Tam też znajduje się szczegółowy opis wszystkich proponowanych wariantów i mapki poglądowe.

Konsultacje potrwają do końca roku.

Tekst i fot. ToT

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Honorat
2017-09-26 22:52:40
Po kiego grzyba buduje się pętlę autobusową obok pętli tramwajowej przy ul. Turkusowej, skoro tramwaj ma jechać dalej. Po pierwsze - dojazd autobusów do tego miejsca będzie bardzo utrudniony, po drugie - za te pieniądze można było zbudować kilkaset metrów torów w kierunku Słonecznego. Jeżeli chodzi o propozycje dalszego przebiegu linii tramwajowej to: I. wariant: Handlowa, Dąbska, Kijewo (a dokładnie ul. Olszynki Grochowskiej - to jest bardziej Osiedle Nad Rudzianką niż Kijewo, do którego z planowanej pętli jest ponad kilometr). To jest pierwotna propozycja przebiegająca pomiędzy osiedlami Słoneczne, Majowe i Nad Rudzianką. Najdalej do tramwaju będą mieli mieszkańcy Osiedla Bukowego. III.wariant: w tym wypadku zostają dopieszczeni mieszkańcy Osiedla Bukowego oraz Osiedla Nad Rudzianką, które ciągle się rozbudowuje. II. wariant: najgorszy, nieprzemyślany, generujący niepotrzebne koszty (tak jak budowa pętli autobusowej przy Turkusowej). Czy projektanci widzieli ul. Łubinową? Gdzie tam się zmieszczą tory tramwajowe? Tam miała być druga jezdnia, a nie będzie - ma być ścieżka rowerowa. I dobrze, bo więcej nie ma miejsca. Celem transportu tramwajowego jest przewożenie jak najwięcej liczby pasażerów, dlatego linie towarowe powinny przebiegać jak najbliżej osiedli, a najlepiej przez te osiedla. Kogo będzie przewoził tramwaj, jeżeli będzie jeździł wzdłuż ul. Struga do samego Kijewa? Z jednej strony droga szybkiego ruchu w wykopie, bez przejścia - żadnego budynku mieszkalnego. Z drugiej strony kilka obiektów handlowo-gastronomicznych i tylko jeden budynek mieszkalny. Połowę trasy od Łubinowej do Kijewa stanowi las. I po to ma być tramwaj, żeby jeździł po krzakach? A mieszkańcy Podjuch czy Dąbia niech nie płaczą. Po wybudowaniu Kolei Metropolitalnej będą mieli też dobre warunki dojazdu.
Gość
2017-09-26 18:23:14
Sieć tramwajowa to by mogło to się nazywać jakbym mógł dojechać z jednej dzielnicy na prawobrzeżu do drugiej NA PRAWOBRZEZU, to jest po prostu przedłużenie linii... I standardowo jak we wszystkim Podjuchy, Żydowce i Klucz są pomijane. No tak, nikt ważny widocznie tu nie mieszka
wq
2017-09-26 10:12:23
Remont Basenu Górniczego kosztował grubą kasę, a ludzi tam praktycznie nie ma. Teraz mają powstać kolejne pętle, zupełnie zbędne. W obecny układzie osiedli nie da się zbudować sensownej siatki tramwajowej, bo i tak będzie trzeba ją uzupełnić autobusami. Koszty wielokrotnie przerastają zyski. To jest zwyczajny skok na kasę.
prawobrzeże
2017-09-26 06:54:13
Czyli jednym słowem, możecie wybierać wszystko, co chcecie, pod warunkiem, że to akurat jest zapisane w jednym z gotowych wariantów. Oczywiste jest, że tramwaj powinien pojechać naturalnie przygotowanym śladem w Szosie Stargardzkiej.
ckm
2017-09-26 01:21:19
i jeszcze do Mierzyna oraz Bezrzecze.
SromotnikBezwstydny
2017-09-25 22:26:58
Tramwajem powinniśmy dojechać(od Pętli Turkusowa na Os. Słonecznym) do: -Szpital Zdroje!!! -Oś Bukowe, Oś.Rudzianka, Oś Majowe , -C.Handlowe "Outlet Park"wraz z kinem i powrót wzdłuż ul. Struga do Zdrojów. W drugim rzucie można budować linię (od Outlet Park, wzdłuż ul.Pomorskiej-strefa przemysłowa) do Dąbia (dworzec kolejowy,kąpielisko Prawobrzeża,przystanie jachtowe i sporty wodne).powrót z Dąbia ul.Gryfińską do Zdrojów.Rozwijające się Dąbie, trzeba koniecznie połączyć z miastem i wielkimi osiedlami Prawobrzeża oraz ZOZ ZDROJE! Uważam, że linia do Kijewa, to poroniony pomysł(w tym wieku).
Sedina2008
2017-09-25 21:25:18
Nie rozumiem, dlaczego konsultacje mają się odbywać w ramach zaproponowanych wariantów. każdy z wariantów przewiduje koniec linii w Kijewie. Przecież tam nie ma ludzi! Autobusy kursują co 30 minut i jeżdżą prawie puste. W ramach tych samych środków finansowych można zbudować dwie nowe końcówki: na osiedlu Bukowym oraz na Słonecznym. Druga wątpliwość: po jakie licho budować pętle. Przecież i tak jest koniczność wymiany taboru. A więc należy zakupić tramwaje dwukierunkowe, co pozwoli na budowę nowych linii etapami bez konieczności budowy nowych pętli. Tak się buduje linie tramwajowe na całym świecie, również w Polsce - Olsztyn, Warszawa, Wrocław, Gorzów Wielkopolski.
czas
2017-09-25 21:05:21
Miasto rozbudowuje się w kierunku Stargardu. Idealne byłoby zrobienie trasy SST do Płoni (trasą dawnych torów kolejowych do fabryki kontenerów Unikon) i zrobienei wielkiego parkingu w Płoni dla samochodów przyjezdzajacych ze Stargardu, Pyrzyc i tamtych rejonów.
T
2017-09-25 20:42:21
Tramwaj musi jechać na: Wojska Polskiego, 26 Kwietnia i Mieszka I - innej opcji nie ma.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA