poniedziałek, 11 grudnia 2017.
Strona główna > Gospodarka > Do której stoczni trafi Cracovia?

Do której stoczni trafi Cracovia?

Do której stoczni trafi Cracovia?
Data publikacji: 2017-05-13 13:17
Ostatnia aktualizacja: 2017-11-18 19:34
Wywietleń: 652 255434

Wkrótce powinno się okazać, która z polskich stoczni wyremontuje prom „Drujba” kupiony przez Polską Żeglugę Bałtycką. To używana jednostka, eksploatowana od 2002 roku. Prom zmieni nazwę na „Cracovia” i będzie kursować na linii Świnoujście-Ystad.

Na razie jednostka stoi w bułgarskim porcie Burgas.

- W poniedziałek wyjeżdżamy na odbiór promu - zapowiada Piotr Redmerski, prezes PŻB. - W piątek powinien wypłynąć. Podróż trwa minimum 14 dni.

Jak dodaje, również w przyszłym tygodniu powinno się okazać, która stocznia wykona remont promu. Z naszych informacji wynika, że wśród chętnych jest Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” w Szczecinie.

- To nie będzie duża przebudowa, tak jak na „Mazovii”, ale mimo wszystko potrzebujemy na te prace czterech tygodni - zaznacza P. Redmerski. - Na początku lipca nasi klienci zobaczą ten prom i będą mogli z niego korzystać. Trzeba go też przemalować. Mamy bardzo ciekawy projekt dotyczący przemalowania części dziobowej - tradycja z „Mazovii” będzie kontynuowana.

„Cracovia” będzie pływać na linii Świnoujście-Ystad.

- Tutaj jest największy wzrost przewozów: 13-14 proc. rocznie, co wymaga podstawienia co dwa lata nowego promu - wyjaśnia prezes PŻB. - „Mazovia” była dwa lata temu wprowadzona na tę linię i klienci już oczekują następnego promu.

W związku z wprowadzeniem nowej jednostki kołobrzeski armator planuje zwiększenie zatrudnienia. Załoga samego promu to ok. 60-70 osób, a potrzebni będą też nowi pracownicy w działach: finansowym, eksploatacji czy audytu wewnętrznego.

Nowy nabytek PŻB ma ok. 181 m długości i 25 m szerokości. Dołączy do kursujących pomiędzy Świnoujściem a Ystad dwóch innych jednostek tego armatora: „Baltivii” i „Mazovii”. Czwarty prom PŻB - „Wawel” - pływa na linii Gdańsk-Nynashamn.

(ek)

Na zdjęciu: „Cracovia”, podobnie jak „Mazovia”, będzie miała kolorowy dziób. Wzór na razie pozostaje tajemnicą.

Fot. Elżbieta Kubowska

Komentarze

Thorton
Gryfia remontuje ? jaka Gryfia ? Gryfia nie ma żadnych swoich pracowników , oczywiście poza działaczami . Rozdzielnictwo rodem z PRL-u - sekretarz jedynej słusznej partii zdecydował że ....Polskie statki będą remontowane w ,,Polskiej '' stoczni i to państwowej . Ostatnia wizyta premier na stoczni to ....trawniki malowane na zielono i ....malowanie burty statku jako tła dla premier , remont klasowy w ...dwa tygodnie ( bo tak powiedział sekretarz - prezes ) , inspektorzy w nowych kombinezonach . Z czego finansować takie ...kopalnie , górników i stocznie ? z podatków naiwnych i głupich .
2017-05-17 20:26:12
zgr-edo
Wojtek- wielkie dzięki, wyręczyłeś mnnie. To samo miałem napisać. Mieszkam w Krakowie ponad 30 lat i zaręczam że Szczecin kojarzy się tu tylko z Paprykarzem Szczecińskim i Pogonią.
2017-05-17 10:09:50
PŻB na plusie
Platfonsy chciały sprzedać Niemcowi z TT line PŻB za bezcen a PiS jakoś nie sprzedaje i są zyski przykład LOT i co ?
2017-05-16 06:58:18
Robert
@wojtek Bo my na Pomorzu już tak mamy, że swoje gnoimy a wychwalamy i promujemy cudze. Fakt, to skandal że regionalni armatorzy zamiast korzystać z naszych nazw geograficznych promują obce.
2017-05-15 07:53:20
LolekiBolek
To znaczy że będzie w Szczecinie na Kongres Morski. Oczywiście, że wprowadzenie nowego promu to konieczność wzrostu zatrudnienia w dziale finansowym i audytu wewnętrznego......bo do nowego promu potrzeba co najmniej 4 nowych księgowych i z 6 audytorów wewnętrznych. I o to chodzi.
2017-05-13 22:16:14
Wojtek
Cracovia, Mazovia... A gdzie Pomerania II, Sedina??? Inne regiony promują swoje, a my im w tym pomagamy! Ciekawe czy tak chętnie w Małopolsce czy na Mazowszu nazywaliby ważne obiekty naszymi pomorskimi nazwami. Zacznijmy się szanować o dbać o swoje!!!
2017-05-13 14:11:11
POwsadzać ich!
Roczny wzrost przewozów 13-14%, a platfusy chciał sprzedać ten rynek razem z PŻB. Trudno znaleźć słowa, które w pełni oddały by szkodnictwo ich rządów.
2017-05-13 14:08:25

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Jarmark Bożonarodzeniowy 2017
Mikołajowa atrakcja od Coca Coli
Międzynarodowa flota przy Wałach
Poprzedni Następny

Nekrologi

Teresa Syrek

kondolencje