Niedziela, 05 maja 2024 r. 
REKLAMA

Wagi i monitoring odpalili

Data publikacji: 26 grudnia 2016 r. 19:13
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:24
Wagi i monitoring odpalili
Bramownice z kamerami na odcinku jezdni ul. Gdańskiej z wbudowanymi w nawierzchnię czujnikami do pomiarów, na wysokości pętli Basen Górniczy. Fot. Mirosław WINCONEK  

Urządzenia pozwalające identyfikować i rejestrować auta, których dopuszczalna masa całkowita jest przekroczona, montowane tej jesieni na ulicach Gdańskiej, Emila Zegadłowicza, Floriana Krygiera i Cukrowej w Szczecinie, zostały już uruchomione. Na wymierne pierwsze efekty działania tego systemu, w który zainwestował szczeciński Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, jeszcze trochę jednak poczekamy. 

 Całość systemu jest zamontowana, zakończyły się także szkolenia pracowników Inspekcji Transportu Drogowego i ZDiTM. System działa i rejestruje sytuację na drodze, ale trwają ostatnie odbiory i kalibracje informuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM.

Przypomnijmy, że wagi z oprzyrządowaniem zainstalowane zostały na ul. Cukrowej, będącej fragmentem drogi krajowej nr 13 w granicach administracyjnych miasta, na odcinku przed zjazdem w Warzymicach do Rajkowa, na ul. Emila Zegadłowicza w Pilchowie na odcinku między ulicami Juliana Tuwima, Makowską i Wadowicką, na ul. Floriana Krygiera (rejon drogi przy Odrze Wschodniej) i na obu nitkach ul. Gdańskiej na wysokości pętli tramwajowo-autobusowej przy Basenie Górniczym.

ZDiTM zlecił zadanie konsorcjum firm DUORS sp. z o.o. i SAFE Co. Ltd sp. z o.o., a jego koszt to 2 mln 801 tys. zł.

 Prace polegały na umiejscowieniu na wybranych odcinkach jezdni czujników instalowanych w nawierzchni, pętli indukcyjnych oraz konstrukcji wsporczej wraz z kamerami. Głównym celem instalacji wag preselekcyjnych jest ograniczenie ruchu pojazdów przeciążonych na wybranych drogach w Szczecinie. System WIMP to komputerowy system do automatycznego wykrywania i identyfikacji pojazdów ponadgabarytowych bez ich zatrzymywania – tłumaczy H. Pieczyńska.

Specjalne czujniki mają rejestrować przejazdy pojazdów, mierzyć nacisk kół na nawierzchnię drogi i ciężar pojazdu. Kamery i systemy identyfikacji zanotują markę, model, numer rejestracyjny, datę i godzinę przejazdu.

– System charakteryzuje się dużymi zakresami pomiarowymi: nacisk na oś: 500-20 000 kg, brak wrażliwości wyników ważenia w zakresie prędkości przejazdu od 15 do 170 km/h, zakres temperatur pracy od -40 stopni do +80 stopni Celsjusza – dodaje rzeczniczka ZDiTM. ©℗

Mirosław WINCONEK

 

Na zdjęciach: Bramownice z kamerami na odcinku jezdni ul. Gdańskiej z wbudowanymi w nawierzchnię czujnikami do pomiarów, na wysokości pętli Basen Górniczy. 

Fot. Mirosław WINCONEK

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

cfaniak
2016-12-27 05:18:41
Tylko trzeba pamietac ze okulickiego ma ograniczenia dopuszczalne DMC..lepiej przez ogórki ale już widzę tabuny służb kontrolnych...
xxx
2016-12-26 19:53:22
Tak . tylko wagę na cukrowej można objechac bo waga jest za skrzyżowaniem, jadąc od autostrady na światłach w lewo i przez Rajkowo wjezdza sie Okulickiego do Szczecina.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA